40 vuotta tupakoineita palstalla?
Oletko tupakoinut 30-40 vuotta? Onko ihosi tai ulkonäkösi pysynyt nuorekkaana? Tunnetko ketään joka olisi?
Kommentit (8)
Älkää suuttuko, mutta tuskin kellään pysyy iho nuorekkaana "40 vuoden jälkeen", vaikka olisi elänyt jossain happikammiossa.
Äiti poltti yli 40 vuotta, lopetti kun sai keuhkosyövän vajaa 6-kymppisenä. Jo silloin näytti reippaasti yli 80-vuotiaalta.
traskausfetissimies kirjoitti:
Älkää suuttuko, mutta tuskin kellään pysyy iho nuorekkaana "40 vuoden jälkeen", vaikka olisi elänyt jossain happikammiossa.
Kyllä elämäntavat näkyvät naamasta. Itse tunnistan heti kymmeniä vuosia tupakoineen naisen ulkonäöstä. Kasvojen ihon roikkuvat juonteet ja uurteet, ihon tietty löysyys ja kelmeys. Tätä vielä runsas auringonottaminen on korostanut. Ulkonäöltään aina ikäistään vanhemman näköisiä. Joskus jopa hämmästyttävän paljon, siten että 50-v saattaa näyttää seitenkymppiseltä. Ketäänhän tupakka ei ainakaan nuorenna.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi rumentaa kyllä naista.
Ei se miestäkään kyllä komeammaksi tee. Ainakaan vanhemmiten.
40 vuotta tupakoineita palstalla? En minä ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
traskausfetissimies kirjoitti:
Kyllä elämäntavat näkyvät naamasta. Itse tunnistan heti kymmeniä vuosia tupakoineen naisen ulkonäöstä. Kasvojen ihon roikkuvat juonteet ja uurteet, ihon tietty löysyys ja kelmeys. Tätä vielä runsas auringonottaminen on korostanut. Ulkonäöltään aina ikäistään vanhemman näköisiä. Joskus jopa hämmästyttävän paljon, siten että 50-v saattaa näyttää seitenkymppiseltä. Ketäänhän tupakka ei ainakaan nuorenna.
Mistä tiedät, johtuuko ihon kunto tupakoinnista, vai siitä runsaasta auringonotosta?
Olen.
Ei.
En.
Eli nelisenkymmentä vuotta kessuttelin, vakituisen sauhuttelun aloitin siinä 15-vuotiaana ja viisvitosena vihdoin pääsin tupakista eroon, koko ajan inhosin itsekin tuota tapaa ja kirosin itseäni kun en osannut lopettaa.
Broidi pysyi pitkästä kessuttelustaan huolimatta pikkupojan näköisenä, taisi olla yli kolmikymppinen kun kysyivät kaljakaupassa papereita, mutta vanheni silmissä kun alkuun pääsi, on nyt 60v ja näyttää paljon ikäistään vanhemmalta, suorastaan surkealta.
Pidän suurena ihmeenä jos joku ei vanhetu ennenaikaisesti noin pitkän tupakoinnin seurauksena, ketään tuollaista ihmettä minulla ei ole kunnia tuntea. Ymmärrän, että kysymyksessäsi tarkoitit sellaista tupakoisijaa jolla tyhjenee suunnilleen aski päivässä, heitäkin on jotka polttavat vaikkapa tupakin viikossa, heihin tupakointi tuskin kovin dramaattisesti vaikuttaa.