Haluaisitko tietää, jos miehesi olisi ollut vuosien ajan ihastunut toiseen?
Tunnen miehen, joka on ollut vuosia ihastunut naiseen, jolta ei ole koskaan saanut mitään vastakaikua tunteilleen. Mies yrittää ottaa välillä yhteyttä tähän naiseen, mutta nainen ei ikinä edes vastaa tälle miehelle. Silti, mies haikailee naisen perään, jota hän ei oikeastaan edes tunne. Ovat olleet lähinnä tuttavia. Miehellä on aivan ihana vaimo ja pari lasta. Harmittaa vaimon puolesta, joka ei tiedä elävänsä kulissiliitossa. Itse haluaisin vastaavassa tapauksessa tietää, mutta mitä mieltä olette?
Kommentit (37)
Nää on niin outoja nämä tämän ketjun "mitä se sulle kuuluu"-mielipiteet. Ap näköjään tuntee miehen tarpeeksi hyvin, olisi vähän outoa olla ajattelematta sellaisen ihmisen asioita, jonka tuntee. Jos ystävälläni olisi tällainen tilanne, niin kyllä ainakin itse miettisin, mikä olisi hyvä ratkaisu.
Ei ole pettämistä, kyse on vain ihastumisesta joka on yleistä pitkissä parisuhteissa.
Ehkä ap kuvittelee olevansa se ihastuksen kohde ja siksi asia koskettaa. Tai on itse se ihastunut. Tai sekä että?
Käytännössä tuollainen ihastus on ihan sama kuin ihastuminen johonkin julkisuuden henkilöön. Se ei perustu mihinkään todelliseen vaan pelkkään mielikuvaan. Todennäköisesti se myös loppuisi jos siihen henkilöön tutustuisi oikeasti ja hänet pystyisi näkemään tavallisena ihmisenä. Turha tuon takia on perhettä rikkoa, sen enempää kuin jonkun Tom Cruisen tai Angelina Jolien.
Mitä te nyt ap:n kimppuun hyökkäätte? Minusta tässä aloituksessa on mielenkiintoinen kysymys. Ja joo: haluaisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Joku limerenssi?
En tiennytkään että tuolle ilmiölle on oma nimikin. Itse olen kokenut tuon. Olisi todella surullista jos avioliittoni olisi kaatunut tuohon, koska koko homma on enemmän mielisairautta kuin aitoja tunteita toista kohtaan.
Oma mieheni oli ihastunut muhun lähes kymmenen vuotta ennen kuin päädyimme yhteen. Ei tosin ehdotellut mitään, eikä meillä mitään ollutkaan tuona aikana. Olisi eronnut vaimostaan jo aiemmin, ellei vaimo olisi jättänyt pillereitä syömättä ja hankkiutunut raskaaksi, oli tällöin jo neljännellä kuulla. No, ennen pitkää se liitto kuitenkin päättyi ja mies sai kenet oikeasti halusi, eli minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku limerenssi?
En tiennytkään että tuolle ilmiölle on oma nimikin. Itse olen kokenut tuon. Olisi todella surullista jos avioliittoni olisi kaatunut tuohon, koska koko homma on enemmän mielisairautta kuin aitoja tunteita toista kohtaan.
Olipas hyvä linkki! Luin koko tekstin yhdellä rykäisyllä. Teki vähän kipeääkin, koska juuri nyt aihe on minulle ajankohtainen :(
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni oli ihastunut muhun lähes kymmenen vuotta ennen kuin päädyimme yhteen. Ei tosin ehdotellut mitään, eikä meillä mitään ollutkaan tuona aikana. Olisi eronnut vaimostaan jo aiemmin, ellei vaimo olisi jättänyt pillereitä syömättä ja hankkiutunut raskaaksi, oli tällöin jo neljännellä kuulla. No, ennen pitkää se liitto kuitenkin päättyi ja mies sai kenet oikeasti halusi, eli minut.
Minun mielestäni on äärimmäisen säälittävää mennä jopa naimisiin asti, vaikka ei oikeasti sitoudu toiseen. Odottaisi sellaista ihmistä, jonka oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää sitäkään, mitä mies olisi tehnyt jos olisi saanut vastakaikua naiselta. Et tiedä tästä tapauksesta oikeastaan mitään. Jos olet itse tuo nainen, tiedät ainoastaan milloin mies on lähestynyt ja miten nainen on reagoinut. Jos et ole, et tiedä sitäkään.
Niin...mies on ihan itse kertonut. Mitä syytä hänellä on valehdella?
-ap
No voi hellanlettas kun olette naiiveja. Ihan vaikka kiinnijäämisen varalle. Mies on voinut nussia naista vuosikaudet. Jos mies jää kiinni, voi väittää vaimolleen että mitään ei ole tapahtunut ja sinä vahvistat tarinan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku limerenssi?
Kiitos limirenssi-vinkistä ja toiselle kirjoittajalle linkistä. Tilanteen tuntien, tästä taitaa olla kyse. Erittäin mielenkiintoinen ilmiö, joka ei ole tullut ennen vastaan. Kiva kuulla, että avioliittosi ei kaatunut :) Toivottavasti tämä tarina päättyy myös yhtä onnellisesti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pettämistä, joten ole hys hys ja älä puutu muiden elämään.
Eihän ap ole puuttumassakaan. Kysyi "haluaisitko sinä tietää"? Ja kyllä henkinen pettäminen on ihan yhtä satuttavaa, kuin fyysinenkin, ellei vielä pahempaa, kun on jo tunteet pelissä...
Ja vastaan itse, että todellakin haluaisin tietää, kuka voi elää valheessa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jostain ihastumisesta? Ihan hyvin sillä ihastuneen miehen vaimollakin voi olla vuosia jatkunut ihastus. Jos ei kuitenkaan käytännössä vie hommaa eteenpäin, niin en näe ongelmaa.
Tässä tapauksessa mies oli kyllä aloittajan mukaan viestitellyt salaa toiselle naiselle 😕
Toivoisin kuulevani muilta tuollaiset jutut, jos oma mies olisi niin juntti, että salaviestittelisi ihastukselleen eikä minulle mainitsisi asiasta. Loukkaavaa käytöstä, ja tuollaisen tiedon jälkeen kannattaa suhtautua mieheen varauksella. Harvassa suhteessa on ok lähetellä lämmittelyviestejä vieraille naisille. 😤
Ne jotka sanoo että tuo on ihan viatonta niin olisitteko samaa mieltä jos oma ukkonne/vaimonne yrittäisi ottaa yhteyttä ihastuksen kohteeseen?
Mun mielestä muihin ihastuminen on normaalia ja piristää arkea, kunhan se pysyy ajatuksen tasolla eikä yritä kehitellä suhdetta tähän ihastuksen kohteeseen.
Minäkin haluaisin tietää. Olen ollut tällaisen "limerenssin" kohteena 20 vuotta. Aina välillä on vuosiakin hiljaista ja sitten taas tulee yhteydenotto ja lämmittely-yritys. Enää siinä ei ole mitään mairittelevaa, on vain hyvin outoa. Naimisissa mies siis on, enkä tiedä yhtään tietääkö vaimo mitään.
Ehkä se mies haluaakin oikeasti erota? Vuosia jatkunut ihastus kävisi tekosyynä ja erotessa ihmiset pitäisivät miestä sekopäänä, vaikka eron taustalla olisikin todellisuudessa vakavia ongelmia vaimon kanssa, vaimon väkivaltaista käytöstä tms.