Pitäiskö ottaa yhteyttä lääkäriin, ääni päässä käski tappamaan lapsen?
Ei ole provo. Olen ollut viime aikoina tosi ahdistunut ja osastollakin käväisin, joku ehkä muistaa aiemmat kirjoitukseni.
Syön antipsykoottia vaan enpä tiedä, onko annostus tarpeeksi suuri.
Lisäksi on haluja kokeilla huumeita ja tehdä kaikkea tyhmää.
Kommentit (30)
Menet lääkäriin ja heti. Kutsut heti jonkun seuraksesi ja avuksesi. Voimia paranemiseesi, et ole ainoa jolla on synnytyksen jälkeisinä aikoina sekavia mietteitä, hormonit voivat yllättää ennestään terveenkin äidin.
Tietenkin menet heti lääkäriin, tiedät sen itsekin onneksi.
Oletko kaksistaan lapsen kanssa? Jos olet, voistko saada jonkun luoksesi?
En ole juuri synnyttänyt, kiitos vaan. Lääkäriin en pääse nyt, mies on töissä yön, eikä ole ketään vahtimaan lasta. Mutta maanantaina voin soittaa lääkärilleni.
Eikö Mannerheimin lastensuojeluliitosta saa lastenhoitajan? Toimivatko viikonloppuisin? Olen vela, en tiedä näistä asioista mitään.
Hakeudu vain rohkeasti avun piiriin hetimmiten. Tarvittaessa vaikka soitat päivystykseen.
Onko sinulla ystäviä?
Minulla kävi noin ja olin sairauteni takia etävanhempi. Sekoilin ja kerroin ajatuksia että oli tuollaisia pelkoja että teen lapselle jotain, niin lasut pakkui. Onneksi exä oli järkevä eikä mennyt sossujen tuohuun mukaan olisi saanut yksinhuoltajuuden ilmoitusasiana.
Toivotti sossut kuitenkin kuuseen. Mutta mene hoitoon, mutta älä sano sitä lapsi juutua. Koska huolestunut itse, tuskin mitään teet.
Ääni? Kuuletko äänen vai onko se oma ajatuksesi?
Söin äsken ja nyt oksettaa. Viime aikoina on ollut mielialan heittelyitä, mutta se kuuluu perussairauteeni jonka kanssa olen aiemmat vuodet pärjännyt hienosti. Nyt jostain syystä aaltoilu on alkanut taas, ja ahdistus ei meinaa pysyä kurissa edes rauhoittavien avulla. Pärjään jotenkin kun mies on paljon kotona ja nautin kyllä lapseni kanssa puuhailusta- mutta kun jään yksin, tuntuu että sekoan. Silloin ahdistaa kamalasti, sydän hakkaa lujaa, on vaikea olla ja tekee mieli tehdä jotain tyhmää (mitä en siis ole ennenkään tehnyt).
9, pääni sisällä joku ääni totesi "tapa lapsesi" kun kävin sisäistä monologia. Keskustelen paljon itseni kanssa enkä kiinnitä huomiota läheskään kaikkiin lauseisiin, mutta nyt ekaa kertaa tuli tuo kehoitus tappaa ketään.
Jaksaisiko joku jutella kanssani ja miettiä, miten tästä eteenpäin?
Kannattaa soittaa mielenterveyspäivystykseen ja kertoa kuulemastasi äänistä.
Luultavasti ottaa sut heti osastolle, tai saat ainakin lääkkeet ja lähetteen terapiaan. Tärkeää olisi että saat heti lääkärillesi/terapeutillesi kerrottua että kuulet pään sisällä ääniä. Vaiva voi pahentua ja pelkkä ääni voi pian muuttua agressiiviseksi käskyksi.. Kannattaa hoitaa kuntoon tässä vaiheessa!
Lääkäriin sun on mentävä. Vaikka pystyt ääntä vastustamaan etkä tee lapselle mitään, ahdistaa tuo sinua entisestään. Toinen vaihtoehto on, et meet psykoosiin etkä pysty kontrolloimaan tekojasim Jos mies ei pääse töistään (tämä on hätätapaus!!), niin sitten otat lapsen mukaan. Voit myös soittaa kriisipäivystkseen ja kerrot tuntemuksestasi. Jossain kunnissa on mahdollista, et lääkäri tulee kotiin.
Soitan juuri terveysneuvontaan. Käskin miestä etsimään lapselle hoitajan.
Vierailija kirjoitti:
9, pääni sisällä joku ääni totesi "tapa lapsesi" kun kävin sisäistä monologia. Keskustelen paljon itseni kanssa enkä kiinnitä huomiota läheskään kaikkiin lauseisiin, mutta nyt ekaa kertaa tuli tuo kehoitus tappaa ketään.
Tarkoitukseni ei ole jankuttaa tai olla rasittava, vaan haluan ymmärtää. Minä puhun itsekseni ja voisin käyttää ilmausta "sisäinen monologi" mutta en tietenkään ole varma tarkoitammeko sillä samaa asiaa. En kuitenkaan koskaan kuule ääniä. Kaikki ovat omia ajatuksiani. Voin olla kahta eri mieltä, toinen puoli minusta ajattelee yhtä ja toinen puoli toista, mutta ne ovat silti kaikki minun ajatuksia.
Haluaisin ymmärtää tätä ääntä. Miltä se kuulostaa? Onko se sinun ääni vai jonkun muun ääni? Aikuisen, lapsen, miehen, naisen? Tuleeko ääni pään sisältä vai ulkopuolelta, voiko sitä paikallistaa?
Otat nyt iha chillisti ja kuuntelet jotai musiikkia, maanantaina soittoa lääkärille. Meitä on muitakin!
Hyvä asia on nyt, että itsekin tiedostat asian. Paha asia on se, jos et soita teille heti apua. Jos olet vaipumassa psykoosiin et voi tietää mitä tulet tekemään ja kuunteletko ääniä. Et voi odottaa huomiseen. Kaikella rakkaudella ap, soita apua heti! Se jos mikä on äidin rakkautta!
Mies heti kotiin ja sinä päivystykseen
Mies on kotona nyt. Soitin terveysneuvontaan ja lähden nyt päivystykseen, sinne käskivät. Tulen myöhemmin vastaamaan ketjuun kunhan pääsen kotiin.
Jatkat vain samaan malliin...