Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielestänne tarkoittaa, että kemiat kohtaavat/eivät kohtaa?

Vierailija
01.01.2016 |

Siis noin niin kuin ihmissuhteissa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no jotain sellaista että ei olla oikein samalla aaltopituudella. Esim. jos on täysin erilaiset huumorintajut niin itselläni ainakin tulee sellainen olo, että nyt ei kemiat oikein kohtaa. Tai jos keskustelun aikaansaaminen ylipäätään tuntuu vaikealta. En nyt siis tarkoita pelkästään miesten ja naisten välistä kemiaa, vaan ihan kenen tahansa.

Vierailija
2/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeastaan tajua miksi tuota käytetään muissa kuin seksisuhteissa.

Nimittäin seksin puolesta on ihan selvää että jos kemia ei toimi se ei toimi. Olen aina pystynyt helposti määrittämään ne miehet kenen kanssa voisin panna ja ne kenen kanssa en ikinä vaikka oltaisiin kahdestaan maailmassa jäljellä neutronipommin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että henkilöt ymmärtävät helposti toisiaan, vaikkei kaikkea sanottaisi. Lisäksi jos on kyse naisen ja miehen välisestä kemioiden kohtaamisesta, olisivat he geneettisesti täydellisiä toisilleen suvunjatkamismielessä. Tämän seurauksena syntyy vahva seksuaalinen lataus.

Vierailija
4/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naisten kehittämä termi jolla nainen selittää itselleen miksi ruma tai nössö mies ei kiinnosta häntä renttujen ja alfojen sijaan. Käsitteen ensisijainen tarkoitus on suojella naisen omakuvaa, ettei hän joutuisi tunnustamaan omaa pinnallista ja turhamaista luontoaan.

Vierailija
5/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin yhdistäisin sen siihen, että ollaanko samalla aaltopituudella (luonne, kiinnostuksen kohteet, elämänarvot ym.) ja viihdytäänkö yhdessä. Itse pystyn kyllä hoitamaan välttämättömät asiat myös sellaisten kanssa, joista en niin hirveästi pidä, mutta en välttämättä haluaisi olla heidän kanssaan tekemisissä esim. vapaa-ajalla.

Vierailija
6/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sen kummempaa ole kuin, että tykkääkö toisesta vai ei. On helpompi sanoa, että ei kuule kemiat kohtaa kuin, ettet miellytä minua. 

Vierailija
7/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on mukavaa viettää aikaa toisen seurassa ilman kiusallista oloa ja esim. yhteisiä puheenaiheita ja tekemistä löytyy.

Vierailija
8/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että toinen on vittumainen

Vierailija
9/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muukin on sanonut, sellainen tietynlainen yhteinen aaltopituus. Keskustelu on luontevaa, eikä toisen seurassa ole kiusallista, molemmat ymmärtävät toistensa sanomiset, huumori on samankaltaista jne. Minä ainakin törmään useinkin ihmisiin, joiden kanssa ei vain kemiat kohtaa millään tasolla. No ehkä siitä säästä pystyy juttelemaan, mutta muut jutut menevät ihan ohi. Sitten jos puhutaan parisuhteista, niin pitää löytyä myös sellainen selittämätön vetovoima.

Vierailija
10/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on sama asia kuin samalla aaltopituudella olo. Sitä voi käyttää samaa sukupuolta oleviinkin: jostain pitää vaistomaisesti ja toisesta ei, vaikka se toinen ei olisi ilkeä tai typerä. Eli se, että kemiat ei kohtaa ei ole kenenkään VIKA sinänsä, ihmiset vaan on erilaisia ja yhteensopimattomia.

Esimerkiksi itse olen tv-toimittaja ja joudun koko ajan tekemään tiimityötä erilaisten ihmisten kanssa. Kaikki ovat ammattilaisia ja osaavat vaihtelevantasoisesti työnsä. Mutta taidoista riippumatta jollekin kuvaajalle/leikkaajalle ei tarvitse selittää juuri mitään siitä, mitä haluan tehtäväksi, hän ymmärtää puolesta sanasta ja tekee juuri sellaista jälkeä kuin toivon. Toinen taas voi olla hyvinkin hyvä työssään, mutta ei ymmärrä millään selittämisellä, mitä ajan takaa ja tarvitsen juttuuni, ja lopputulos on jotain muuta kuin mitä oisin halunnut.

Tulee olo, että puhumme eri kieltä....

Vierailija
11/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on yksi sellainen kenen kanssa kemiat ei vaan kohtaa. Kaiken järjen mukaan meidän pitäisi olla parhaita ystäviä, meillä on samanlainen huumori ja muutenkin ajatellaan asioista hyvin samalla lailla, jopa pukeudutaan samalla tavalla. Mutta joku asia vaan klikkaa ja kun ollaan samassa paikassa, molemmat ärsyyntyy toisistaan. Muuta selitystä en tälle keksi kuin ne kuuluisat kemiat jotka ei vaan kohtaa

Vierailija
12/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, Juuri noin! Monesti ei ole mitään erityistä syytä sille, miksi jonkun kanssa ei vaan synkkaa. Siksi kemioiden kohtaamattomuus on minusta hyvä sanonta, koska kyse on jostain "selittämättömästä" riitasoinnusta.

10

Vierailija
13/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on naisten kehittämä termi jolla nainen selittää itselleen miksi ruma tai nössö mies ei kiinnosta häntä renttujen ja alfojen sijaan. Käsitteen ensisijainen tarkoitus on suojella naisen omakuvaa, ettei hän joutuisi tunnustamaan omaa pinnallista ja turhamaista luontoaan.

Höpöhöpö. Kyllä sitä kemiaa voi olla ns rumien tai nössöjenkin miesten kanssa. Eikä aina ole kemiaa vaikka mies olisi kuinka komea tai täydellinen mukamas. Kemia on sitä pientä seksuaalista latausta mikä tulee toisen seurassa. Yleensä viimeistään ensimmäinen suudelma naulitsee sen voiko kemiaa ylipäätään olla vai ei. Vaikka kuinka yrittäisi kiinnostua jostain ihmisestä josta olisi "järkevä" kiinnostua niin ei se silti väkisin onnistu.

Vierailija
14/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässäni olen törmännyt henkilöön, joka on erittäin mukava, ahkera, ystävällinen ihminen, josta en keksi itsekään pahaa sanaa sanottavaksi, mutta en vain pidä tästä ihmisestä. Olen päässäni selannut omaa suhtautumistani häneen ja ymmärrän, että kyseessä on täysin järjetön suhtautuminen tähän henkilöön, joten teen parhaani olla häntä kohtaan ystävällinen (mitä hän on minua kohtaan), mutta en vain pidä. Enkä tiedä miksi. Haluaisin jopa pitää tästä ihmisestä, koska hän on loistava tyyppi, mutta kun olen hänen seurassaan alkaa hammasten kiristys.

Vierailija
15/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalaa tulotasoa, matalaa koulutustasoa, pientä vehjettä, ei pärjäisi tappelussa, huono auto jos autoa lainkaan, surkea asunto, ei kavereita, ei edellisia tyttöystäviä tai jos on niin rumia,...

Nämä siis silloin kun eivät kohtaa.

Vierailija
16/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kyllä sitä kemiaa voi olla ns rumien tai nössöjenkin miesten kanssa. Eikä aina ole kemiaa vaikka mies olisi kuinka komea tai täydellinen mukamas. Kemia on sitä pientä seksuaalista latausta mikä tulee toisen seurassa. Yleensä viimeistään ensimmäinen suudelma naulitsee sen voiko kemiaa ylipäätään olla vai ei. Vaikka kuinka yrittäisi kiinnostua jostain ihmisestä josta olisi "järkevä" kiinnostua niin ei se silti väkisin onnistu.

Ja te naiset oikeasti pohjustatte suhteen jollekin seksuaaliselle lataukselle? Tuossa tulikin selitys nykypäivän avioerotilastoille.

Voin miehenä rehellisesti sanoa, etten ole koskaan kokenut minkäänlaista kemiaa toista ihmistä kohtaan. Suhteeni ovat aina aluksi pohjautuneet 100% järkisyihin, rakkaus on tullut kuvioihin mukaan vasta yhteisten kokemusten kautta. Hollywood pakotettuine salamarakastumisineen on todellakin pahasti vääristänyt ihmisten käsitystä siitä mitä rakkaus on.

Vierailija
17/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miehenä muutamaan naiseen tutustunut joiden kanssa kemiat kohtasi heti. Tutustuessa tunne että voisi viettää aikaa loputtomiin tämän henkilön kanssa..30 min lounaat venähtää 1,5h mittaisiksi ja ihmiseen luottaa täysin ja jolle tuleekin hassusti avauduttua erilaisista tunteista aika nopeasti..ja sama tietysti toisinpäin..nainen luottaa ja avautuu heti..keskustelu luontevaa ja ihan kuin olisi jossain kuplassa kaksin "pahasta maailmasta" ilman murheen häivää :)

Vierailija
18/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minust se on sitä, että tunteeko toista kohtaan seksuaalista vetovoimaa.

Vierailija
19/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmin puolin tykätään ja asiat hoituu, tai sitten ei.

Vierailija
20/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miehenä muutamaan naiseen tutustunut joiden kanssa kemiat kohtasi heti. Tutustuessa tunne että voisi viettää aikaa loputtomiin tämän henkilön kanssa..30 min lounaat venähtää 1,5h mittaisiksi ja ihmiseen luottaa täysin ja jolle tuleekin hassusti avauduttua erilaisista tunteista aika nopeasti..ja sama tietysti toisinpäin..nainen luottaa ja avautuu heti..keskustelu luontevaa ja ihan kuin olisi jossain kuplassa kaksin "pahasta maailmasta" ilman murheen häivää :)

No joihinkin miehiin naisen isohkot hinkit saattaa vaikuttaa tuolla tavalla huumaavasti....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä