Minkäkokoinen on pieni nainen?
Kauheeta vääntöö mitoista. Mikä nyt sitten on pienikokoisen naisen pituus/paino?
Kommentit (35)
Minua sanotaan pieneksi vaikka olen vain lyhyt, 155/45, harteikas. Mielestäni termi viittaa sirouteen myös.
Erittäin pieni koska naisia ei keskimäärin muutenkaan ole koolla paiskattu.
Olen 154/51 ja minua ei pidetä pienenä. Itse koen olevani lähes kääpiö :P
No minun mielestäni alle 160-senttinen ja BMI selkeästi normaalipainoinen tai hoikka.
150 cm nainen on pieni. Minulla on ollut ilo yhtyä tällaiseen. Sitä pieneyttä on vaikea kuvailla.
Vierailija kirjoitti:
150 cm nainen on pieni. Minulla on ollut ilo yhtyä tällaiseen. Sitä pieneyttä on vaikea kuvailla.
Pienuutta.
Pienempi kuin sinä.
Hakeudu nyt jo hoitoon noiden kompleksiesi kanssa.
Kyllä minusta kaikki suunnillee 160cm alle olevat hoikat/normaalipainoiset ovat pieniä.
Se varmaan aika paljon riippuu yleisvaikutelmasta/siroudesta tai jostain. Mieheni mielestä ystävämme on pieni, 163/55. Minä taas olen 164/45 ja mieheni mielestä ihan normaalikokoinen. Korkkarit? Ryhti?
Alle 180 cm on pieni. Kyllä oikeat naiset ovat yli 180 cm.
usein ihmiset sanovat minua pieneksi, vaikka taidan olla aika keskikokoinen :) 165cm/53kg
Olen 160/43 ja minulle on sanottu useaan kertaan, että olen pieni.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan aika paljon riippuu yleisvaikutelmasta/siroudesta tai jostain. Mieheni mielestä ystävämme on pieni, 163/55. Minä taas olen 164/45 ja mieheni mielestä ihan normaalikokoinen. Korkkarit? Ryhti?
Mä olen huomannut tämän saman. Mua on useasti sanottu teini-ikäisestä lähtien pieneksi, vaikka olen 166-senttinen, kun taas serkkuani ei varmaan ikinä, vaikka on mua 10cm lyhyempi. Olemme lähes päivälleen saman ikäisiä, ja ulkonäöissäkin on paljon samaa.
Mietin, että johtuisko siitä, että mulla on ns. vauvannaama, eli edelleen kysytään henkkareita, vaikka täytin aikapäivää sitten 30v. Olen myös ruumiinrakenteeltani sirompi kuin serkkuni, joka kaiken lisäksi harrastaa mm. jalkapalloa ja spinningiä, minä en mitään. Normaalipainoisia ollaan molemmat oltu aina.
Luulen, että vaikutelmaa lisää sekin, että suomalaiset ovat keskimäärin aika rotevia/isoja moni on myös aika pitkäkin 170 ja yli.
Oon ite 165,5/54kg ja jos joku mua pieneksi sanoo on aina semmonen keski-ikäinen rotevahko ja pitkä nainen :D En muista kertaakaan, että olis joku nuori sanonut pieneksi.
Alle 160 cm pitkä alkaa olla pieni IMO. Eikös naisten keskipituus ole jossain 166 cm tietämissä. Painosta en tiedä...
Muttei pienuudessa ole mitään pahaa.
No mä olen kuulemma pieni. 160/50