Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen haasteita

Cassu
30.12.2015 |

Olen kohta 2-vuotiaan lapsen sekä joka toinen viikko uusperheen äiti. Lapsellani on siis puoli-isosisko ja puoli-isoveli 8v ja 11v. Uusperheissä on varmasti paljonkin haasteita, joista osan olemme selvittäneet, mutta nyt kaipaisin vertaistukea ja neuvoja siihen, miten kestää puolisoni toista lasta. Molemmat lapset pitävät minusta ja itse pidän tytöstä todella paljon, mutta poika kiristää hermojani välillä todella paljon. Heidän isänsä tekee paljon töitä, joten minä vietän suurimman osan hänen lastensa kanssa meillä olevasta ajasta enkä jaksaisi tuota poikaa, kun hän kiusaa molempia siskojaan, tahallaan ärsyttää tai sitten hän pelaa koko päivän huoneessaan, jolloin hänestä ei ole minulle haittaa, mutta en usko että se tekee hyvää tuon ikäiselle lapselle. Hän ärsyttää välillä minua tulemalla liian paljon minun "reviirilleni" ja kyselemällä koko ajan jotakin, myös ihan turhaa ja tyhmää. Toisinaan siis saan olla ihan rauhassa ja silloin menee ihan ok, mutta toisinaan hän koputtaa oveen kun olen vessassa, tulee makuuhuoneeseen ja möyrii meidän sängyssämme (minkä olen kieltänyt) tai leikkii itsekseen, mutta pitää omituista ininää tai mutinaa samalla. Hän on vähän erityislapsi, mutta siis ihmettelen sitä, että pidän toisesta puolisoni lapsesta ja toista en voi välillä sietää ollenkaan. Olen heitä kohtaan aina aika neutraali ja aikuinen heidän elämässään, mutta miten opin sietämään poikaa, kun en pääse hänestä välillä eroon. Luulen, että hän kaipaa aikuisen huomiota, mutta hän tekee sen väärillä konsteilla ja väärälle ihmiselle...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi