Kehitysvammaisten suosikkimusiikki
Osaako joku kertoa, mistä syystä kehitysvammaiset pitävät yleensä aika höttöisestä musiikista kuten Antti Tuiskusta, Lovexista, Robinista jne. yleensä lapsille sopivista esiintyjistä? En kysy pahalla vaan ihan uteliaisuudesta.
Kommentit (15)
Ainakin siskollani luulen johtuvan siitä, että on monessa muussakin asiassa henkiseltä kehitykseltään lähempänä 13 vuotta kuin omaa oikeaa ikäänsä 40.
No jos kehitys on lapsen tasolla, miksi ei pitäisi myös lasten musiikista? Ap ei taida ihan penaalin terävin kynä olla. Samalla tavalla kehitysvammainen voi pitää hevistäkin, kuten joku 10-vuotiaskin voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin siskollani luulen johtuvan siitä, että on monessa muussakin asiassa henkiseltä kehitykseltään lähempänä 13 vuotta kuin omaa oikeaa ikäänsä 40.
Ja minäkin tykkään kyllä Antinkin musiikista, mutta en samalla tavalla fanita näitä esiintyjiä kuin siskoni.
Vierailija kirjoitti:
No jos kehitys on lapsen tasolla, miksi ei pitäisi myös lasten musiikista? Ap ei taida ihan penaalin terävin kynä olla. Samalla tavalla kehitysvammainen voi pitää hevistäkin, kuten joku 10-vuotiaskin voi pitää.
Kuules, sinä se et taida olla penaalin terävin kynä. Ihmettelen vain aidosti, koska monessa muussa asiassa monet kehitysvammaiset kuitenkin henkisesti kasvavat aikuisiksi ja alkavat ottaa enemmän vastuuta itsestään ja tekemisistään kuten muutkin ihmiset. Vain musiikkimaku tuntuu säilyvän lapsenomaisena. AP
Täh? Eikö ne kaikki kuuntelekaan Pertti Kurikan nimipäiviä?
Omituinen väite ap:lta. Kuinka monia kehitysvammaisia tunnet?
Tunnen erään lähemmäs 30v kehitysvammaisen naisen joka kuuntelee Robinia, Justin Bieberiä ja seuraa voice of finlandia.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen väite ap:lta. Kuinka monia kehitysvammaisia tunnet?
Kuinka monia itse tunnet? Vilkaisepa vaikkapa Antti Tuiskun Facebook-seinää. Siellä eivät ketkään muut kirjoittele paitsi pikkutytöt, heidän äitinsä ja kehitysvammaiset ihmiset.
Minä taas tiedän monia vammaisia joille soitetaan vain lastenlauluja, eikä kukaan voi oikesti tietää pitääkö edes niistä. Kamalaa jos onkin henkisesti ihan normaali, ja pidetään 5v tasolla sen takia että ei pysty liikkumaan, syömään, puhumaan ja hallitsemaan raajojaan. Vankina omassa kehossaan ja sitten joutuu vielä kuuntelemaan rölliä paivät pitkät.
Mun teini on 4v tasolla ja tykkää tasapuolisesti Antti Tuiskusta, Cheekistä ja Ti-Ti nallesta.
PKN:n laulaja Kari Aalto kuuntelee hevin eri tyylilajeja, kaveri sanoi Karin kerran keikalla pysäyttäneen hänet kun huomasi kaverin Entombed-hupparin ja olivat sitten pitkään keskustelleet Ruotsi-death metalista :D Basisti Sami Helle on kuulemma kova Whitesnake-fani, hänellä on Lovehunter-levyn kansikuvatatuointi. M22
Cheek, Tuomas Kauhanen, Elastinen, Uniikki, Juno, Jukka poika, Mikael Gabriel, "etteks tiiä kuka mä oon" tyhjäntoimittaja typerys.
Ja moni kehitysvammainen on yrittänyt musiikin tekemistä ja esittämistä, mutta räppiähän siitä yleensä tulee.
Mä tykkään AnttiTuiskusta ja Robinista ja olen 31v. ja kai ihan normaali :D!