Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahoinvoinnista - tälläistakö se on??

13.02.2006 |

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut mitään pahoinvointia. Nyt toista odottaessa on ilmaanutunut kummallisia pahoinvointi" kohtauksia" . Eli koko ajan ei tee suoranaisesti pahaa tai okseta, vaan yhtäkkia saattaa tulla olo että nyt tulee oksennus vaikka mitään ennakkovaroitusta ei ole elimistö antanut. Välillä tuntuu, että pelkkä päänkääntäminen aiheuttaa pahoinvoinnin tai ruuan ajatteleminen. Silti mikään varsinainen ruoka, siis haju tms. ei aiheuta pahaa oloa.

Onko tämä ihan sitä normaalia pahoinvointia?? Varsinkin sen jälkeen kun on levännyt esim. päiväunien jälkeen tule tosi kurja olo nopeasti. Olo häipyy ja tulee takaisin yhtä nopeasti. Mikä avuksi??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 12 ja sitä kesti 19 viikolle asti. Aina puhutaan aamupahoinvoinnista, mut mulla pahoinvointi ei kyllä ikinä tullut aamuisin. Päivä meni tosi hienosti, mutta illalla Mr. Yrjö aina yllätti. Nukahdin monena iltana pönttöä halaten. Alkuun toi jokailtanen yrjöäminen säikäytti ja väsytti, varsinkin kun minkäänlaista jatkuvaa pahoinvointia ei ollu eikä ennen oksentamistakaan ollu varsinaisesti huono olo, se laatta vaan tuli...niinkun ilmeisesti sullakin?!Loppuvaiheessa sitä jotenkin jo osas varautua, että se lasti joka tapauksessa tulee...ja sitten yhtenä päivänä se loppui kuin seinään=) Olen nyt viikolla 28 ja kaikki ruoka maistuu uskomattoman hyvälle ja nukahdan onnellisena oman kullan kainaloon iltaisin...enää en pidä seuraa pöntölle ennen nukahtamista! Elämä hymyilee kaikinpuolin!!! Toivottavasti sun pahoinvointi luovuttaa pian. Kokeile syödä vesikeksejä ja tuoremehua aina kun oksu meinaa tulla...mulla nuo eväät silloin tällöin autto.

Vierailija
2/5 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ostaa mehua valmiiksi. Ananasviipaleet on auttaneet jonkinverran ja koko ajan tekis mieli juoda light-limsaa. Mutta kun makeutusaineitakaan ei saisi älyttömästi nautiskella, eikä vesi ainakaan mene alas. Kerran olen siis oksentanut, mutta sellainen kummallinen " ruuan ylösnousemus" meinaa tapahtua koko ajan. Äsken esikoinen oli sylissä ja pyöri siinä vähän niin tuli tosi huono olo kun se oikein jylläsi mun masun päällä. Hyi olkoon!

Jos jollakin on vielä vinkkejä niin vastaan otan! Viikkoja mulla jotain 6 ja reilut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaamilla makeutettua limpparia saa juoda 4 litraa päivässä, asesulfaami-k:lla makeutettua 1,5 litraa. Tähän tietysti joku saattaa taas tulla sanomaan oman mielipiteensä, mutta luotettavimpien tutkimuksien ja asiantuntija-arvioiden mukaan light-juomista ei ole haittaa raskauden aikana kohtuudella käytettynä. Eli kunhan ei ylitä noita rajoja.

Ja pahoinvoinnista, kyllä se on juuri tuommoista. Mullakin paha oli yllätti missä vaan, milloin vaan. Kaikista tärkeintä on pitää verensokeri tasaisena. Laitat vaikka tunnin välein jotain hapankorppua tms. suuhun, ja ihan vähän vaan, esim puolikas hapankorppu kerrallaan. Vaikka hapankorppu kuulostaa ehkä pahalta, niin mulla se ainakin auttoi tosi paljon. Sit myös mehutetrat auttoi mulla. Ja vielä sekin auttoi varsinkin aamulla, että söin kaurakeksin ennen kuin nousin ylös. Joka päivä oksensin monta kertaa, mutta nämä kikat auttoi edes vähän. Jos poikkesin joistain rutiineista, niin sitten halasin pönttöä kyllä ihan koko päivän.

Ja kannattaa syödä mitä mieli tekee. Mulla ainakin jos yritti väkisin syödä jotain mitä ei tehnyt mieli, niin tuli saletilla oksennus. Kyllä se joskus menee ohi... Mulla meni viikolla 20. Tai no, pahaa oloa on vieläkin, mutta ei niin pahana.

Tytteli-83 rv 22+6

Vierailija
4/5 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tien piti juosta oksentamaan...

Vierailija
5/5 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesti viikolle 15 - vuorokauden ympäri. Aluksi olo tuntui, kuin olisi tosi paha autopahoinvointi. Sitten muuttui oksennusta odottavaksi vellovaksi krapulamaiseksi pahoinvoinniksi. Vasta viikon 11 aikaan aloin oksennella.

Jos noista pitäisi uudelleen valita, niin ottaisin oksentelun. Oksennuksen jälkeen sentään aina helpotti hetkeksi, pahoinvoidessa ei tullut hetkenkään helpotusta.

Mulle ei tehnyt pahaa kaikki kylmä, kuten jäädytetty ananasmurska, jääkylmä jogurtti, mehut ja sorbetit.