Joskus miettinyt, että tulevaisuudessa haluaisin asunnon ostaa kotikaupungistani Suomen ulkopuolelta. Tosin vasta joskus muutaman vuoden päästä, kun lapsikin on isommpi ja matkustelemaan pääsee sitä myöden jälleen vähän useammin. Ihan jo käytännön syistä asunto houkuttaisi, koska kotiseudulla tulee kuitenkin paljon käytyä ja olisihan omassa asunnossa silloin puolensa verrattuna ainaisiin hotellin varaamisiin.

Kuitenkin pelkästään omassa käytössähän asunto olisi silti tyhjillään ison osan vuodesta, joten jos täällä joku omistaa loma-asuntoa ulkomailta, niin onko kokemusta asunnon vuokraamisesta tuttaville tms. niinä aikoina kun siellä itse ette ole? Onko löytynyt vuokralaisia, vai seisooko kämppänne tyhjillään silloin kun ette siellä itse ole?

Mutta tosiaan vasta tulevaisuuden päivien haave ja monta asiaa miettimättä loppuun, joten tällaista jossittelua vain :) Silti muiden kokemukset kiinnostaisivat.

Kommentit (4)

Vierailija

Joo, meidän loma-asunnossa ainakin pieni ongelma on, että sitä pitäisi käyttää tarpeeksi, että paikat pysyvät kunnossa, asutun oloisina ja siisteinä. Vuokrataan sitä nimelliseen hintaan tuttaville silloin kun ei itse käytetä.    

Vierailija

2 jatkaa: Hotellissa asuminen on kyllä hinnaltaan hyvin kilpailukykyistä kaikkeen siihen vaivaan, mitä oman asunnon hankkiminen lomapaikkakunnalta maksaa. Ja vielä jos viivytte usein samalla seudulla, hinnan pystyy varmasti neuvottelemaan paljon edullisemmaksi kuin yksittäisen yön hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija kirjoitti:
Joo, meidän loma-asunnossa ainakin pieni ongelma on, että sitä pitäisi käyttää tarpeeksi, että paikat pysyvät kunnossa, asutun oloisina ja siisteinä. Vuokrataan sitä nimelliseen hintaan tuttaville silloin kun ei itse käytetä.    

Tätäkin olen miettinyt, että ei sitä kämppää tosiaan kannattaisi tyhjillään pitää omien loma-aikojen ulkopuolla juuri, että paikat pysyisivät sitten kunnossa. Sillä täytyisi varmistella, että asunnossa aina säännöllisesti joku kävisi vaikkei itse pääsisikään. Tosin meidän kohdalla ajatuksena myös pyörinyt, että asunnon hankkisi yhdessä serkun kanssa, joka asunnossa ehtisi ehkä jopa useammin majailla plus tähän päälle tuttavat ja muut, jotka voisivat kämppää käyttää niin ehkäpä sitten. Ainakaan ei kuitenkaan asuntoa, mikä olisi tyhjillään omien lomien välit :)

Vierailija kirjoitti:
2 jatkaa: Hotellissa asuminen on kyllä hinnaltaan hyvin kilpailukykyistä kaikkeen siihen vaivaan, mitä oman asunnon hankkiminen lomapaikkakunnalta maksaa. Ja vielä jos viivytte usein samalla seudulla, hinnan pystyy varmasti neuvottelemaan paljon edullisemmaksi kuin yksittäisen yön hinnan.

Hyvä pointti tämäkin. En ole tosiaan kaikkiin mahdollisiin kuluihin ja muihin edes tutustunut, kuten sanottua tämä on lähinnä tällä hetkellä ajatuksella leikkimistä :) Toki varmasti tutuista hotelleista kannattaisi hinnoista koittaa neuvotella myös, eikä nyt siis ainakaan hätiköiden lähteä asuntoa ostamaan ihan äkkiseltään eikä edes lähiaikoina!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat