Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuinka selostaja tietää aina esim. jääkiekossa niin nopeasti, kuka tekee maalin tai kuka taklaa jne.?

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olettaisin, että niistä selässä olevista isoista numeroista. Varmaan varusteista, pelipaikasta, tyyleistä ja liikkumisesta saa apua jos numero ei näy. Noista ainakin itse tunnistelen pelaajia/urheilijoita kun katson telkkaa tai olen katsomossa. En tiedä monestako eri kuvakulmasta selostaja näkee urhelutapahtumat, mutta olettaisin, että siitä yhdestä ja samasta mitä me tavalliset kuolevaisetkin telkkarista tuijotamme. Ainakin samalla tavalla joutuvat odottelemaan hidastuksia tilanteista kuin penkkiurheilijatkin. Aika monesti kyllä menevät pelaajissa sekaisinkin mikä on ihan ymmärrettävää, koska ovat jatkuvasti äänessä.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Yleensä selostaja tunnistaa pelaajan numerosta selässä. Ei Se vaikeata ole kun tietää mikä on kenenkin pelinumero. Kyllä selostajat sen verran näitä joukkueita käyvät läpi ennen ottelua että nimet numerot ja mahdollisesti naamat jäävät mieleen. Selostajat ovat yleensä paikan päällä hallilla (niin luulen ainakin) että näkevät peliä paremmin kun tv katsojat ja onhan selostajilla edessä myös monitori missä peli menee ja jonkunlainen live tulos juttu. Sen enempää en tästä tiedä kyllä nämä selostajat ovat ihme äijiä

Vierailija

Eivät ne aina erotakaan. Monesti vain olettavat pelipaikan perusteella pelaajan olevan tietty henkilö, ja kun nimi/numero näkyy selässä, korjaavat nopeasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleensä selostaja tunnistaa pelaajan numerosta selässä. Ei Se vaikeata ole kun tietää mikä on kenenkin pelinumero. Kyllä selostajat sen verran näitä joukkueita käyvät läpi ennen ottelua että nimet numerot ja mahdollisesti naamat jäävät mieleen. Selostajat ovat yleensä paikan päällä hallilla (niin luulen ainakin) että näkevät peliä paremmin kun tv katsojat ja onhan selostajilla edessä myös monitori missä peli menee ja jonkunlainen live tulos juttu. Sen enempää en tästä tiedä kyllä nämä selostajat ovat ihme äijiä
Mutta kuinka hyvin tuosta monitorista sitten näkee pelin? Tai mihin sitä tarvitaan jos kerran selostaja näkee pelin hyvin selostamosta?

Vierailija

Pelinumeroista. Selostajat tekevät ennen ottelua "tutkimustyötä" eli ottavat selvää pelaajista ja heidän saavutuksistaan. Pelinumerot myös painetaan mieleen, toki heillä on lista pelaajista,mutta helpompaa selostaa ulkomuistista.

Vierailija

Tietävät ulkoa ketjut ja kuka niissä pelaa mitäkin paikkaa. Kotimaiset siis, jossain MM-kisoissa sitten numerot/nimet jne.

Lisäksi suurella osalla pelaajista on erottuva pelityyli, esim. luistelutyyli tai luistelunopeus jne. mitkä oppii tunnistamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että niistä selässä olevista isoista numeroista. Varmaan varusteista, pelipaikasta, tyyleistä ja liikkumisesta saa apua jos numero ei näy. Noista ainakin itse tunnistelen pelaajia/urheilijoita kun katson telkkaa tai olen katsomossa. En tiedä monestako eri kuvakulmasta selostaja näkee urhelutapahtumat, mutta olettaisin, että siitä yhdestä ja samasta mitä me tavalliset kuolevaisetkin telkkarista tuijotamme. Ainakin samalla tavalla joutuvat odottelemaan hidastuksia tilanteista kuin penkkiurheilijatkin. Aika monesti kyllä menevät pelaajissa sekaisinkin mikä on ihan ymmärrettävää, koska ovat jatkuvasti äänessä.

Terveisin Naispelko22

En minä ainakaan tietäisi televisiota katsoessa, ellei olisi selostajaa kertomassa. En itse ainakaan jaksa painaa mitään pelinumeroita mieleen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat