Mikä eläin/eliö haluaisit olla, jos et saisi olla ihminen?
Minä haluaisin olla rapu. Tallustelisin jollain kivalla rannalla ja bongailisin kauniita simpukoita. Välillä sukeltaisin veteen ja kipittelisin merenpohjassa. Sitten aallot kuljettaisivat minut taas takaisin rantaan, ja kuivattelisin auringossa. :-)
Kommentit (41)
Rukoilijasirkka. Ensiksi parittelen uroksen kanssa ja lopuksi syön sen
Simpanssi tietenkin. Ei olisi järkeä valita eläinlajia, joka ei ole itsetietoinen, elämässä ei muuten olisi juuri mieltä. Toinen käypä vaihtoehto tällä logiikalla olisi grönlanninvalas, joka voi elää yli 200 vuotta vanhaksi.
Jos ihmisten sukupuuttoon kuolleet sukulaislajit sallitaan, niin neandertalinihminen olisi ihan hyvä vaihtoehto. Homo-suvun ulkopuolelta etelänapina kelpaisi myös.
Haluaisin olla jokin kaunis ja romanttiseen tyylin yksinäinen tai yksiavioinen lintu, vaikkapa joutsen, korppi, kehrääjä tai papukaija. Saisin olla mahdottoman nätti ja tyylikäs ja saisin lentää.
Toisena vaihtoehtona haluaisin elää kesykissana sisällä kotona, yltiöpäisen rakastettuna ja ymmärrettynä, huolehdittuna, hellittynä tainnoksiin.
Ihan ehdottomasti kotikissa. (Hyvässä kodissa tietty.) Saisi nukkua päivät pitkät, ruokaa sais säännöllisesti ja omistajalta hellyyttä silloin kun sitä haluaa. Elämä olisi niin yksinkertaista ja helppoa, olisi pehmoinen turkki ja notkea vartalo. Ei joutuisi saaliiksi muttei tarvitsisi mennä ulos palelemaan saadakseen ruokaa ja viihdykettä.
Olisin luultavasti huuhkaja, se on sen verran möhkö ja pelottava että se jätetään rauhaan, toisin kuin vaikkapa kotkia, joita pyydystellään, tai puluja, joita potkitaan kaupungilla. Silti se on cool ja elinympäristönsäkin on juuri minulle sopivaa, ruokavalio olisi vähän niin ja näin mutta voisin tehdä "Bubit" ja lentää jonnekin stadionille/leffateatterille/kirkolle maskotiksi ja sitten ihmiset toisivat minulle hyvää syötävää. Lisäksi saisin lentää, mikä on suuri, salainen ja mahdoton haaveeni, minulla olisi myös kaunis huhuiluääni ja voisin pyörittää päätäni ympäri.
Mangusti. Söpö ja virkeä pikku elukka, jolla tosi läheiset ja tärkeät välit perheeseensä ja jännä elämä..
Pingviini taas en haluaisi olla, vaikkei sitä kysyttykään..=))
Voisin vaihtaa mun kissan kanssa osia. Nukkusin vaan päivät pitkät, ruokaa ja juomaa ois aina ja sais silityksiäkin.
Tuo yksinäinen metsien kulkija änkyrällä asenteella jota isommatkin väistää kun otusta potuttaa: Ahma.
Videopätkä kertoo olennaisimman.
(vaelluksillani olen nähnyt jokaisen suurpedon livenä luonnossa, ahman noin 30 päässä...)
Susi , kiehtoo sosiaalisuuden, älykkyyden ja ryhmässä olemisen kannalta. Toinen on delfiini saisi uida ja olla laumassa,myös aina hymyilevä ilme on plussaa.
Torakka. Se voi elää viikon ilman päätä ja kestää radioaktiivista säteilyä ihan köykäseen. Sitä ei saa hengiltä pirukaan :)
Koala, nukkuu suurimman osan vuorokaudesta.
Susi, kotikissa, jokin (suuri) lintu tai delfiini.
Susi on upea eläin ja olisi mielenkiintoista nähdä maailmaa sen näkökulmasta ja päästä kokemaan saalistamisen jännitys. Kotikissana taas elämä olisi helppoa ja mukavaa ja ehkä välillä pääsisi uloskin seikkailemaan. Lintuna taas saisin nähdä maailmaa ylhäältä ja kulkea tuulien mukana, vapaudesta nauttien. Ja delfiininä pääsisin lempielementtiini ja voisin liikkua siinä sulavasti ja nauttia hymyilevien kaverieni seurasta. :)
Yhden kaverin hyvinhoidettu kissa. Asuvat maalla ja mirri pääsee ulkoilemaan ja hiirijahtiin kun haluaa, ja sitten taas sisälle kun haluaa.
Valas. Mutta siinä täytyy olla varovainen ettei läydä itsensä nahkurin orrelta.
Harppuuna sietää varoa.
mies.