Vierailija

Rehellisesti - mitä mieltä olet sisaruksistasi?
*
En tiedä pitäisikö jossain vaiheessa tehdä vielä toinen lapsi. Jotenkin pelkään että meidän perhe-elämä muuttuisi samaksi helvetiksi jota se meillä oli lapsena kateellisen, kiusaavan ja koko perhettä terrorisoivan isosiskon vuoksi. Vieläkin välit ovat etäiset tähän siskoon minulla ja muilla perheenjäsenillä. Pikkuveli on reilusti nuorempi ja hän on aina ollut yksi parhaista ystävistä, hyvä tyyppi! Kuitenkin vanhempia kohtaan olen vähän katkera miten eriarvoisesti meitä on aina kohdeltu.
*
Ystäväpiirissä on ihmisiä joille sisarukset ovat tuki ja turva, että niitä joille he ovat pahimpia vihollisia. Entä sinulle? Olisitko ennemmin ainut lapsi vai pitäisit sisaruksesi?

Kommentit (4)

Vierailija

Ilman muuta pitäisin sisarukseni. Lapsuudessa riideltiin, paljonkin, ja sisaruksen sairauden vuoksi kaikkien arki pyöri aika paljon hänen ympärillään. Lapsena en ymmärtänyt että miksi, aikuisena ymmärrän. Minulla ei ole enää mitään traumoja lapsuudesta, keskeneräiset mukulat pöllöili keskenään, mitäpä tuosta. Mitään todella vakavaa ei kuitenkaan koskaan sattunut.

Vierailija

Mulla on viisi sisarusta. Kaikki ollaan erilaisia, mutta jokaisesta kyllä löytyy jotain valittamista. Kenenkään kanssa en nyt aikuisiällä kovin montaa päivää jaksaisi saman katon alla. Olisi elämä silti kyllä hyvin tylsää ilman heitä, tosin olisi silloin vähemmän huoliakin. Sisarukset ovat rikkaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Asumme 500 km päässä toisistamme eli arjen mahdollinen turvaverkko on kaukana, sisaruus ei ole takuu töiden/opiskelupaikan löytymisestä samalta paikkakunnalta tai edes lähietäisyydeltä.

Vierailija

No, mulla on 10 sisarusta, joten ajatus ainoana lapsena olemisesta lähinnä naurattaa. Meillä ei ole koko sisarussarjassa läheisiä suhteita. Kaikkien kanssa tulen toimeen, mutta en ole yhteyksissä muiden kuin yhden siskon kanssa Skypessä muutaman kerran vuodessa. Näen sisaruksiani, jos satumme samaan aikaan käymään vanhempiemme luona. Asun ulkomailla, käyn Suomessa 1-3 kertaa vuodessa. Yhtä veljistä en ole nähnyt ainakaan kolmeen vuoteen.

Olimme lapsina mielestäni riitaisia ja yhteistyökyvyttömiä. En itse halua lapsia ja suurin osa sisaruksistani on lapsettomia tai yksilapsisia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat