en tunnista itseäni snobiksi

Kaverini sanoo, että olen snobi. En ole kiinnostunut merkkituotteista, pukeudun mielestäni ihan tavallisesti, enkä leuhki tavaroillani. Mikä voi olla syynä hänen kommenttiinsa? Ja tätä olen siis saanut kuulla häneltä useammin kuin kerran, mutta ei ole suostunut koskaan sanomaan mitään järkevää perustetta sille. Mikä siis teidän mielestänne tekee ihmisestä snobin??

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Niin, komppaan vastaajaa numero 2.

Minä ajattelen yhdestä työkaveristani, että hän on snobi. Ajattelen niin siksi, että hän on nirso, vaatii aina parasta mahdollista palvelua ja haukkuu paskaksi sen, joka hänestä on huonoa. Merkkituotteilla hän ei kehu, mutta kertoo myös tuttavuuksistaan, jotka ovat jonkinlaisia julkkiksia tai erityisen hyvässä asemassa olevia ihmisiä.

Vierailija

En miellä itseäni nirsoksikaan, ostan tavaraa kirppiksiltä esimerkiksi, ja puhelinta yms. vekottimia käytän niin kauan, kuin ne toimii. Autoa en edes omista. En oikein ymmärrä kateuttakaan syynä, sillä hänellä on varmasti paljon parempi palkka kuin minulla, tosin hassaa rahansa johonkin ja tuntuu aina olevan rahaton, välillä lainaileekin minulta pikku summia. Itse hän on kiinnostunut merkkituotteista ja pikemminkin meistä kahdesta se, joka voisi olla snobi, jos nyt jompi kumpi pitäisi valita.

Vierailija

Heh, kyllä varmaan sanon paskaksi jotain, mikä on mielestäni paskaa. Ehkä se on se sitten :) Eipä ole tullut mieleen sellainen vaihtoehto. AP.

Vierailija

Itse miellän snobiksi hieman jäykästi käyttäytyvän ,ihan kuin eksyksissä olevan henkilön.Keskustelee asiasta aina jotenkin ohi. laukoo outoja kuivia vitsejä. Pukeutuu siististi mutta jotenkin vanhahtavasti. On varakas korostamatta sitä.Arvostaa laatua ja on ihmeissään jos muut eivät.Tämä on siis oma näkemykseni ei mikään virallinen kuvaus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse miellän snobiksi hieman jäykästi käyttäytyvän ,ihan kuin eksyksissä olevan henkilön.Keskustelee asiasta aina jotenkin ohi. laukoo outoja kuivia vitsejä. Pukeutuu siististi mutta jotenkin vanhahtavasti. On varakas korostamatta sitä.Arvostaa laatua ja on ihmeissään jos muut eivät.Tämä on siis oma näkemykseni ei mikään virallinen kuvaus.

Näin ajattelen minäkin. Puit sen hyvin sanoiksi.

Vierailija

Jos joku haukkuu herkästi asioita tai ihmisiä paskaksi,tai yleensäkin sanoo mielipiteensä joka asiasta, on hän mielestäni enneminkin moukka.

Vierailija

Kuka tahansa, jolla on kehittynyt maku, ja joka arvostaa esimerkiksi laatua tai kauneutta, on tietynlaisten ihmisten mielestä snobi.

Vierailija

Olen vastaaja 3. Minusta paska tarkoittaa ulostetta. Huono tuote on huono tuote, ei paskaa. Joidenkin mielestä varmaan minä olen snobi. :)
Huonon tuotteen tai mauttoman ruoan nimittäminen paskaksi on rumaa kieltä. Mutta jos nimittää paskaksi mm. tavallisia eineksiä, joita tavalliset ihmiset normaalisti syövät, se on minusta snobismia.

Vierailija

Snobi = omaa hyvän itsetunnon jotta uskaltaa pysyä omassa maussaan eikä juokse joka villityksen, trendin ja muodin perässä. He juurikaan eivät ole jotenkin eksyksissä, vaan tukevasti juuri siinä, missä heidän kuuluukin olla, omasta tahdostaan. He eivät tiedä viimeisiä trendejä (jotka vaihtuvat nykyään 3 kertaa viikossa varsinkin kesäisin vaatteissa), eivät osaa keskustella Salkkareiden viimeisistä juonenkäänteistä, mutta jos heille niitä kertoo, he voivat heijastaa sitä omaan kokemusmaailmaansa, joka menee ihan ohi siltä joka on tosiaan eksyksissä yrittäessään elää trendien ja massojen oikkujen mukaan ilman että on pysähtynyt miettimään, miksi jokin tuntuu hyvältä, vai tuntuuko se edes.

Vaikka ei se poissulje sitä, etteikö snobiksi haukutun kannattaisi vilkaista hieman peiliin ja miettiä miten jyrkästi ilmaisee itseään silloin kun ei pidä jostain. Ei välttämättä kannata paskaksi haukkua, voi todeta että itselle jokin toinen sopi paremmin. Ja toisaalta, se haukkuja voi olla yhtä snobi sen oman mieltymyksensä kanssa jos ei osaa hyväksyä sitä että joku tykkää jostain muusta, vaikka haukkujan mieltymys olisikin massojen "mielipiteen" kanssa yhteneväinen, jolloin ei koe itseään oudoksi snobiksi vaan ihan tavalliseksi.

Vierailija

Ikä tekee snobiksi. Minä esimerkiksi en tuhlaa aikaa huonoihin leffoihin tai sarjoihin vaikka koko muu maailma rakastaisi niitä. Enkä halua viettää aikaani tyhmien ihmisten kanssa. Vaatteet ja muut merkit ovat täysin merkityksettömiä minulle, samoin muoti-ilmiöt. Pidän historiasta, politiikasta ja kirjallisuudesta ja mielipuuhaani on luuhata taidemuseoissa. Olen kuitenkin hyvin sosiaalinen ja avulias ja teen paljon vapaaehtoistöitä nuorison parissa.

Vierailija

Hauska huomata, miten erilaisia merkityksiä sanalla voi olla. Itse miellän snobismin negatiiviseksi asiaksi, eikä huonojen leffojen katsomatta jättäminen ole minusta snobismia ollenkaan. Ei kai kukaan halua haaskata aikaansa turhaan.

Vierailija

itselleni tulee snobista mieleen ihminen, jolla hieman ylimielinen asenne asioihin ja ihmisiin. Joskus turhan jyrkkä mielipiteissään vaikkei tiedä ns. koko totuutta ihmisistä ja asioista. saattaa tehdä turhankin pikaisia johtopäätöksiä asioista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen vastaaja 3. Minusta paska tarkoittaa ulostetta. Huono tuote on huono tuote, ei paskaa. Joidenkin mielestä varmaan minä olen snobi. :)
Huonon tuotteen tai mauttoman ruoan nimittäminen paskaksi on rumaa kieltä. Mutta jos nimittää paskaksi mm. tavallisia eineksiä, joita tavalliset ihmiset normaalisti syövät, se on minusta snobismia.

Samaa mieltä. En ottanut tuota paska-sanaa noin kirjaimellisesti. AP

Vierailija

Minusta snobi on leuhka ja haluaa kalliita tavaroita ei niiden laadun takia, vaan siksi, että uskoo muiden kadehtivan niitä. Itseään korostava ihminen, joka mittaa ihmisten arvoa ulkoisilla tekijöillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat