Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sisko ei ostanu kummilapselleen joululahjaa..

lapsen eka joulu
26.12.2015 |

Ostan siskoni lapsille joka joulu ja synttäripäivinä sen 4 lapselle lahjat mutta ihmettelen kun hän ei tehnyt mun lapsen ja hänen kummilapsensa ensimmäisenä jouluna elettäkään muistaakseen tätä. Surullista mutta en olisi uskonut näin käyvän.. Onneksi sai kuitenkin mummilta, vähävaraisten keskuksesta ja toiselta kummiltaan pienet lahjat. Ja tietysti minulta. Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen antaminen on vastavuoroista. Lopettaisin siskon lapsille lahjojen hankkimisen. Periaatekysymys.

Toki ensin selvittäisin että onko pakettia matkalla tai hukkunut jonnekin, voi tulla joulun jälkeenkin jos viimetipassa postitettu.

Meille on tullut joulun jälkeen paketteja vaikka postitettu ennen joulua.

Vierailija
22/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mielipiteistänne! Päätin etten aio kostaa lasten kautta joten ostan jatkossa vain joululahjat. Työelämään olen kuitenkin palaamassa pian joten köyhäksi ei tarvitse jäädä. Lahjat ostan aina sen mukaan mitä ovat toivoneet ja tietysti varojeni mukaan eli en osta sitä kalleinta jos listalla on edullisempi vaihtoehto. Jatkossa en odota siskoltani mitään mutta en jää murehtimaan. Itse lahjoitan myös vähävaraisille esim. Vaatteita.

Jätä mielummin joululahjat ostamatta, koska nehän on "pukilta." Synttärilahjat nimenomaa kannattaa ostaa, koska lapset ymmärtää, että ne on juuri sinulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan sisko ei ole ostanut nyt 12 v kummipojalleen synttäri- tai joululahjoja vuosikausiin.. Mutta onkin itsekäs k)pää ja nyt majoittunut kakaroidensa kanssa äitimme huusholliin passattavaksi ja hoidattaa samalla kersansa iäkkäällä äidillämme.. Toisilla on pokkaa. Ei enää ihmetytä mitään mitä hän tekee..

Vierailija
24/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ihan kohta 1v ja leikkii paljon. En tarkoita että olisi pakko ostaa jotain. Muistaminenhan on tärkeintä. Kyllä se joulumielen vie kun oma sisko ei muista. Kyllä tuli tarpeeseen tuo vähävaraisten lahja meille ja on ollut mieluinen. Itse monia vuosia työtä tehneenä olen valitettavasti nyt joutunut tälläiseen tilanteeseen mutta se ei estä tulevaisuutta jos jokin elämänvaihe on hetken köyhempi. Niin voi käydä myös sinulle olitpa sitten rikas tai normaalipalkkaisessa työssä käyvä. Kaikkeen et pysty mitenkään vaikuttamaan.

Tosi fiksu sisko sinulla. Miksi yleensä ostaa joululahjaa vauvalle, joka ei ymmärrä mistään mitään? Myös oma asenteesi ihmetyttää: mittaatko kiintymyksen lahjoilla? Yleensäkin joululahjojen  ostaminen on junttimaista ja epäekologista, niin kuin turhan krääsän ostaminen yleensäkin. Sinunkin kannattaa lopettaa lahjojen ostaminen. Aineeton lahja parempi vaihtoehto. Vie lapset vaikka pulkkamäkeen keväällä, jos on lunta. Taatusti parempi lahja kuin turha tavara.

Vierailija
25/25 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla siskon lasten kanssa mutta se on työlästä edes päästä käymään kylässä kun pitää sopia aika ja yleensä sekin peruuntuu kun lapset ovat kuulemma kipeinä. En tiedä mutta koen että vain lahjat kelpaa. Ja kyllä 1 vuotias ymmärtää paljonkin jos kummitti esim. Halaa tai antaa nallen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi