lapsen eka joulu

Ostan siskoni lapsille joka joulu ja synttäripäivinä sen 4 lapselle lahjat mutta ihmettelen kun hän ei tehnyt mun lapsen ja hänen kummilapsensa ensimmäisenä jouluna elettäkään muistaakseen tätä. Surullista mutta en olisi uskonut näin käyvän.. Onneksi sai kuitenkin mummilta, vähävaraisten keskuksesta ja toiselta kummiltaan pienet lahjat. Ja tietysti minulta. Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Tuollaisia on olemassa, ei meilläkään miehen sisko tai miehen kaveri muistanut lastamme millään tavalla; molemmat ovat kummeja.

Vierailija

Ensimmäisenä jouluna?! Mitä sen olisi pitänyt antaa, rapisevaa lahjapaperia?! Osta itse lapsellesi mieluisat tavarat. Särähtää korvaan, että vähävaraisten keskuksesta (??) annetaan lahja 0-vuotiaalle vauvalle. Säästettäisiin nekin lahjat ennemmin tarpeeseen. Mitä tulevaisuuden suunnittelun taso, jos on jo äitiyslomalla rahat noin tiukalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
lapsen eka joulu

Se että muistaa jotenkin vaikka tekemällä itse jotain niin olisi ollut niin hienoa mutta ei edes puhelinsoittoa.. Lysyin joulun jälkeen tykkäsivätkö hänen lapset lahjoista (joihin meni 80e) niin tuli viestillä että joo kiitos.

Vierailija

En minäkään ostanut tänä jouluna lahjaa siskoni syksyllä syntyneelle vauvalle, eihän se osaa avata sitä eikä ymmärrä vielä lahjojen päälle...kyllä minun sisko ymmärsi pointin vallan hyvin. Ostin lahjoja enemmän hänen vanhemmille lapsilleen...

lapsen eka joulu

Lapsi on ihan kohta 1v ja leikkii paljon. En tarkoita että olisi pakko ostaa jotain. Muistaminenhan on tärkeintä. Kyllä se joulumielen vie kun oma sisko ei muista. Kyllä tuli tarpeeseen tuo vähävaraisten lahja meille ja on ollut mieluinen. Itse monia vuosia työtä tehneenä olen valitettavasti nyt joutunut tälläiseen tilanteeseen mutta se ei estä tulevaisuutta jos jokin elämänvaihe on hetken köyhempi. Niin voi käydä myös sinulle olitpa sitten rikas tai normaalipalkkaisessa työssä käyvä. Kaikkeen et pysty mitenkään vaikuttamaan.

Vierailija

Heitä helvettiin kaikki lahjat, ihmiset jotka ei niihin reagoi, voi laittaa samaan pajulaan. Olen kurkkua myoten täynä muidenkin puolesta, mitä lahjojen ottaminen on ja miten niin tunteisiin vetoavin tämä on aina tehty. Niin ällöttävää, että ei sanotuksi saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se että muistaa jotenkin vaikka tekemällä itse jotain niin olisi ollut niin hienoa mutta ei edes puhelinsoittoa.. Lysyin joulun jälkeen tykkäsivätkö hänen lapset lahjoista (joihin meni 80e) niin tuli viestillä että joo kiitos.

Mitä sen siskon olisi pitänyt vastata?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä sen siskon olisi pitänyt vastata?

No soittaa ensin itse vuolaat kiitokset ja laittaa sitten ne pikku kullannuput yksitellen kiiytelemään ap:tä lahjoista nöyristellen

Vierailija

Siskosi on idiootti. No tiedätpähän sitten että ei tarvitse ensijouluna tuhlata rahaa siskon lapsiin. Ilmeisesti ette viettäneet joulua samassa paikassa tai ole muutenkaan kovin läheisiä? Mitään velvollisuus lahjoja ei kannata antaa. Mekään ei anneta miehen siskon lapsille lahjoja eikä hekään anna meidän lapsille lahjoja (jouluna siis, synttärit on asia erikseen), koska näin on sovittu jo ajat sitten. Sen sijaan minun siskoni lapsille ostetaan lahjat ja siskoni antaa meidän lapsille (johon kuuluu myös mieheni kaksi lasta) lahjoja, koska olemme muutenkin paljon tekemisissä ja vietämme aina joulua yhdessä. 

Kannattaisi ihan rehellisesti keskustella asioista ja sopia joku yhteinen linja, että miten toimitaan jatkossa.

lapsen eka joulu

Olisi vaikka soittanut ja kertonut miten joulu on mennyt ja oliko lapset innoissaan lahjoista yms. Nyt jäi sellainen olo että menikö ne edes perille ja oliko ne sellaisia mistä pitivät. Soittoihin kun ei vastata ja viestillä vaan tulee sieltä suunnalta niin on hieman ikävä tilanne. Itse en kehtaisi vastata kahdella sanalla vähän niinkuin kiitos ja hei!

Vierailija

Siis ymmärsinkö mä nyt jotain väärin? Ap ostanut Siskon lapsille lahjat jotka maksoi 80€. Oma lapsi saanut lahjan vähävaraisten Jouluavusta????
Ihmeellinen on elämä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärsinkö mä nyt jotain väärin? Ap ostanut Siskon lapsille lahjat jotka maksoi 80€. Oma lapsi saanut lahjan vähävaraisten Jouluavusta????
Ihmeellinen on elämä.

Samaa olin tulossa kirjoittamaan.

Ei kyllä pysty ymmärtämään, ei. Ehkä sisko ajatteli, ettei ap:kaan osta hänen lapsilleen lahjoja, jos tiesi rahatilanteen.

lapsen eka joulu

Kyllä ymmärsit oikein. Lahjaa ei olisi ollut pakko ottaa vastaan mutta otin koska koin että se on tarkoitettu lapselleni. Ostin lahjat pikkuhiljaa ennen joulua jotta jokainen saisi toivomansa. Huom lapsia 4. Myönnän että tiekemmilla menoilla olin mutta lapsi sai kaiken tarvitsemansa. Tulojeni perusteella olen oikeutettu vähävaraisten lahjaan 1kpl ja ei se ole keltään pois jos omista menoistani karsin tuon summan siskoni lapsille jouluna.

lapsen eka joulu

Ja ostin myös lahjan omalle lapselle. Riippuu ihan mihin vähät varansa haluaa käyttää. Minä käytin ne lapsiin, teinkö jotain väärin?

Vierailija

Juu, mut sun tilanteessa mä olisin jättänyt myös siskon lapsille lahjat ostamatta ja selittänyt siskolle tilanteen. Mä olen itekkin vähissä rahoissa, en halua lahjojen takia elää yli varojen tai porskuttaa ite entistä kituvammin. Mut mä olen selittänyt rehellisesti tilanteen kaikille ja kaikki on ymmärtäneet ja se siitä. Lasten lahjathan yleensä lisätään vaan pukinpussiin ja ne on pukilta. Riittää kun lapsen vanhemmille selittää tilanteen. Ai hitto mä vihaan Joulua, kun se tuo meille köyhille vaan ongelmia!

Vierailija

Sinulla siis 1 lapsi ja siskollasi 4? Olet joka vuosi muistanut siskosi lapsia, vaikka tilanne huonokin? Ja nyt ei sisko muista 1vuotiasta kummi/siskon tyttöä mitenkään. Minusta törkeää. Vaikka lapsi olisi ollut pienempikin, olisi voinut muistaa jollakin vaatteella tai vaikka vaippapaketilla. No, eipä tarvitse sinunkaan jatkossa sisaresi lapsia muistaa.

lapsen eka joulu

Kiitos mielipiteistänne! Päätin etten aio kostaa lasten kautta joten ostan jatkossa vain joululahjat. Työelämään olen kuitenkin palaamassa pian joten köyhäksi ei tarvitse jäädä. Lahjat ostan aina sen mukaan mitä ovat toivoneet ja tietysti varojeni mukaan eli en osta sitä kalleinta jos listalla on edullisempi vaihtoehto. Jatkossa en odota siskoltani mitään mutta en jää murehtimaan. Itse lahjoitan myös vähävaraisille esim. Vaatteita.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat