Ehdottakaa keinoja kuluttaa vanhenevat kulttuurisetelit? :)
Taas se aika vuodesta kun huomaa että jäi kulttuuriseteleitä käyttämättä ja ne vanhenee vuoden loppuun mennessä! :((
Ideoikaa mulle minne ne kannattaisi käyttää ja kertokaa vaikka paikkoja johon itse käytätte saamanne setelit?
Ehkä vinkkinä muillekin, en usko että olen ainoa jolla noita jää vuosittain käyttämättä! :D
Kommentit (26)
Me ostettiin miehen kanssa kulttuuriseteleillä liput Raskasta Joulua -konserttiin ja huomenna mennään vielä leffaan.
Kulttuurisetelit eivät ole saajalleen ilmaisia, ne vähennetään palkasta.Tosin vähennettävä summa on n.puolet seteleiden reaaliarvosta. Eli ne ovat veronalaista tuloa. Eikä niitä ole pakko ottaa, ei ainakaan niissä paikoissa, missä minä olen ollut. Te joilla vanhenee, ostakaa sarjalippuja eri paikkoihin, missä käytte. Teatteri, uimahalli, kuntosalikortti, elokuvalippuja. Ei kai kellään ole pelkkiä kulttuuriseteleitä, kai ne on liikunta- ja kulttuuriseteleitä? Miehellä on kyllä pelkkiä liikuntaseteleitä, mutta hän ui niin paljon, että kaikki menee.
Tuo liikunnan tukeminen tukee myös terveyttä, joten on terveydenhuoltokustannuksista välillisesti pois.
Järjenköyhyyttä jos ei jo seteleitä ottaessaan yhtään ajattele että mihin minä näitä tarvitsen, mihin aion nämä käyttää. Todennäköisesti nämä viime tipan ihmiset ovat myös niitä, jotka eivät käy elokuvissa, teatterissa, museoissa, urheilutapahtumissa, uimassa, oopperassa, kuntosalilla, hieronnassa, keilaamassa, kesäteatterissa, festareilla, konserteissa jne. ja sitten nurisevat että mitä mä näillä seteleillä teen, ne vanhenee????
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurisetelit eivät ole saajalleen ilmaisia, ne vähennetään palkasta.Tosin vähennettävä summa on n.puolet seteleiden reaaliarvosta. Eli ne ovat veronalaista tuloa.
Ovat ilmaisia, jos työnantaja näin haluaa. Työntekijän ei maksa veroja alle 400€ osuudesta.
Yksityiset firmat antaa niitä myös
jo sitä on jotkut kateellisia näistäkin!!