Sukulainen soittaa joka joulu haukkumapuhelun
Tunnistamisen pelossa en kerro tarkempaa sukulaisuussuhdetta mutta siis lähisukulainen kyseessä.
Joka joulu hän soittaa ja haukkuu minut. Olen väärässä työpaikassa, kävin väärän koulun, asun liian hienossa ja kalliissa asunnossa, olen epäonnistunut elämässäni koska olen lapseton sinkku ja kerään sääliä keksityllä sairaudella koska näin lihavalla ei voi hänen mielestään olla reumaa.
Kun kerron miten pahalta minusta tuntuu että joka vuosi saan kuulla saman saarnan vaikka olen itse elämääni aivan tyytyväinen niin hän kääntää asian niin, että minä olen skitsofreeninen narsisti joka haluaa pahoittaa hänen mielensä. Saattaa sitten jopa uhkailla itsemurhalla, välirikolla ja perinnöttä jättämisellä.
Jos joskus satumme tapaamaan hän on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Tiedän, on tyhmää vastata puheluihinsa ja taidan nyt viimein vaihtaa numeroni. Mutta onko tuo käytös nyt ihan normaalia? En halua itse olla riidoissa sukulaisteni kanssa mutta en myöskään jaksa kuunnella ainaista haukkumistakaan...
Kommentit (27)
No kyllä bmi 20 on aika tukeva. Hus sika lenkille! T: bmi 16 ja laihdutan ♡
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaisin varmaan jatkossakin, mutta laittaisin puhelimen vastaamisen jälkeen kaappiin ja antaisin olla siellä. Tunnin päästä voisin käydä katsomassa, että joko lopetti.
Siinähän haukkuu ja ihmettelee sitten miksi ei kukaan sano mitään.
Hah! Tää on hyvä.
Voishan sille laittaa jotain joulubiisejäkin taustamusaksi.
Vierailija kirjoitti:
(Kuka muka vastaisi vuosi toisensa jälkeen odotettuun haukkumispuheluun? Tämä aloitus on aivan selvä provo, tai jos muka ei ole niin kulkusten kasvatus on sikäli paikallaan että osaisi seuraavana vuonna viettää joulunsa ilman tuota soittoa. Eli tiukka kielto ottaa enää koskaan yhteyttä ja mitä tulee perinnöllä ohjailuun, voi luoja, niin minä sanoisin ap:n tilanteessa nauraen että pyyhi sinä kuule rahoillasi vaikka perseesi, ei voisi vähempää kiinnostaa.)
Itse olet provo tai tyhmä jos et ymmärrä, että tuollaiseen "tottuu". Oma äitini sai äidiltään vuosikausia haukkumapuheluita (ja lopulta kun ei enää vastannut, alkoi saamaan haukkumakirjeitä). Se on emotionaalista väkivaltaa ja vallankäyttöä. Ei välttämättä voi sitä kokematon ymmärtää miten vaikeaa tuollaisesta on päästä irti jos lapsuudesta saakka toinen on alistanut.
Lopulta voi kerätä voimat ja ymmärtää mikä on itselle parhainta ja hyvässä lykyssä saada vielä psykologin tai muun ammattilaisen apua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauhota puhelu ja tee siitä idiootista ilmoitus poliisille. Joulurauhan rikkominen ja kotirauhan häiritseminen on vakava rikos. Jatkossa sukulaisesi sattaa miettiä useampaan kertaan soittaako vai ei.
Joulurauhan rikkominen? :D Ei sellaista rikosta ole olemassakaan. Äly hoi!
"...joka tämän rauhan rikkoo ja joulujuhlaa jollakin
laittomalla taikka sopimattomalla käytöksellä häiritsee,
on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen
rangaistukseen, jonka laki ja asetukset kustakin rikoksesta
ja rikkomuksesta erikseen säätävä"
(Joulurauhan julistus)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pääset tavoitteeseen 0, silloin sä oot ok ja saat huomiota. Eiku nii, makaat haudassa. Millasii kukkasia haluaisit haudallesi? Punaisia ruusuja? Polttohaudataanko? :-) omia hautajaisia on niin kiva suunnitella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pääset tavoitteeseen 0, silloin sä oot ok ja saat huomiota. Eiku nii, makaat haudassa. Millasii kukkasia haluaisit haudallesi? Punaisia ruusuja? Polttohaudataanko? :-) omia hautajaisia on niin kiva suunnitella!
No mut ainakin se on silloin laiha, kun on pelkkä luuranko jäljellä.
Mä vastaisin varmaan jatkossakin, mutta laittaisin puhelimen vastaamisen jälkeen kaappiin ja antaisin olla siellä. Tunnin päästä voisin käydä katsomassa, että joko lopetti.
Siinähän haukkuu ja ihmettelee sitten miksi ei kukaan sano mitään.