Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 ja 10 vuotiaille iPhone joululahjaksi..

Vierailija
26.12.2015 |

siis onko tämä ihan normaalia ja nykyisin kaikilla lapsilla on tuollaiset monta sataa euroa olevat puhelimet?? Olenko siis ihan kehityksestä pudonnut mummo, jonka mielestä tuollaiset puhelimet joululahjaksi on ihan käsittämättömiä??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7-vuotias sai iPhone 5, koska hänen edellinen iPhone 4 toimi huonosti. MITEN tämä on sinulta pois? Kaikki perheemme jäsenet käytämme Applen puhelimia, tabletteja ja tietokoneita ja meillä on erittäin hyvät tulot molemmilla vanhemmilla. Oletko vain kateellinen?

Vierailija
2/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan minulta pois, en vain pysty käsittämään että LAPSELLE ostetaan tuon arvoisa joululahjoja, vaikka olisi varaa. Mutta kuten sanoin, saatan olla kehityksen kelkasta pudonnut mummo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu fiksua tuollainen ei tietenkään ole. Vaikka sitä rahaa olisikin, lapsille kannattaa opettaa kohtuutta.

Vierailija
4/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Tuon ikäinen lapsi ei tee iphoneilla tai muillakaan astetta kalliimmilla älypuhelimilla yhtään mitään. Useimmiten ihmiset ostavat hienon, kalliin puhelimen somen takia, eli se tuliterä älyluuri on täysin turha 7-vuotiaalle - lähes kaikissa sosiaalisen median palveluissa kun tuo ikäraja taitaa olla sen 13 vuotta.

Itse sain ensimmäisen oman puhelimeni juurikin 7-vuotiaana. Olin kyllä niin onnellinen isän vanhasta Nokia 3310'stä, etten parempaa olisi osannut edes kaivata :)

N17

Vierailija
5/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on alakouluikäisiä lapsia, joilla ei ole minkään merkkisiä puhelimia ainakin omassa tuttavapiirissäni eikä ole edes rahasta kiinni. Lapsista huolehditaan ja heidän kanssaan ollaan läsnä, joten mihin he tarvitsevat puhelimia? Pelaamiseen on tabletit ja tietokoneet.

Vierailija
6/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 7-vuotias sai iPhone 5, koska hänen edellinen iPhone 4 toimi huonosti. MITEN tämä on sinulta pois? Kaikki perheemme jäsenet käytämme Applen puhelimia, tabletteja ja tietokoneita ja meillä on erittäin hyvät tulot molemmilla vanhemmilla. Oletko vain kateellinen?

Miks ostatte Applen puhelimia jos ne toimivat huonosti?

Vierailija
7/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Tuon ikäinen lapsi ei tee iphoneilla tai muillakaan astetta kalliimmilla älypuhelimilla yhtään mitään. Useimmiten ihmiset ostavat hienon, kalliin puhelimen somen takia, eli se tuliterä älyluuri on täysin turha 7-vuotiaalle - lähes kaikissa sosiaalisen median palveluissa kun tuo ikäraja taitaa olla sen 13 vuotta.

Itse sain ensimmäisen oman puhelimeni juurikin 7-vuotiaana. Olin kyllä niin onnellinen isän vanhasta Nokia 3310'stä, etten parempaa olisi osannut edes kaivata :)

N17

Mä olen ymmärtänyt, että nämä alakouluikäiset käyttävät puhelimella mm. Whatsappia (tm.) , katsovat Youtubesta videoita, pelaavat näitä pelisovelluksia ym.

Kymmenen vuotta sitten ajat oli aika erilaiset. Mun nuoruudessa "turhanpäiväisiä uutuuksia" puhelimissa oli värinäytöt ja "hienommat" soittoäänet...

Tosin mun lapsuudessa ei netissä juurikaan saatu olla, kun joku saattoi yrittää soittaa... :)

Vierailija
8/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ala-asteelaisilla Samsungin leikkipuhelimet. (Maksaa max. 100€ ja näin ei harmita niin paljon jos menee rikki / hukkuu) Ylä-asteelaisilla on tällä hetkellä IPhonet, (kumpikaan ei edes halunnut kutosta, kuulema liian iso) mutta jos teinit rikkovat puhelimensa, saavat olla vuoden Samsungin leluilla. Mielestäni teinille (joka osaa toivottavasti kantaa paremmin vaastuta) voi antaa IPhonen, ala-aste ikäisille ei yli sadan euron puhelimia.

Vierailija
9/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua laittaa rahaa noin paljon edes omaan puhelimeen, vaikka tienaan hyvin. Joku muu tinkii taas jostain muusta saadakseen just tuollaisen luurin.

Vierailija
10/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme viime kesänä koulun aloittavalle lapsellemme halvan Samsungin älyluurin. Maksoi alle satasen. Senkin rikkominen tai kadottaminen harmittaisi, puhumattakaan iPhonen. Kotona meillä vanhemmilla on kaikki Applen ekosysteemiin perustuvaa i-tavaraa, mutta ei tulisi mieleenkään ostaa tuonikäiselle i-phonena, vaikka muilla perheenjäsenillä onkin.

Samalla tavalla tuolla tekstarit, Whatsappit ja Skypet toimivat. Saa sitten joskus kun on vähän kasvanut. Mikä silloin sitten sattuukaan olemaan kuuminta hottia ekosysteemirintamalla.

Vierailija
11/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N17

Mä olen ymmärtänyt, että nämä alakouluikäiset käyttävät puhelimella mm. Whatsappia (tm.) , katsovat Youtubesta videoita, pelaavat näitä pelisovelluksia ym.

Kymmenen vuotta sitten ajat oli aika erilaiset. Mun nuoruudessa "turhanpäiväisiä uutuuksia" puhelimissa oli värinäytöt ja "hienommat" soittoäänet...

Tosin mun lapsuudessa ei netissä juurikaan saatu olla, kun joku saattoi yrittää soittaa... :)

Toki sitäkin, mutta tosi monella alakouluikäisellä on myös Instagram, Snapchat, Facebook jne. Moni ei varmaan tiedä, mutta Whatsappinkin ikäraja on 16 vuotta :) Youtubessa raja taisi olla 13 vuotta.

Oli miten oli, tiedän ettei kovin moni noudata ikärajoja turhan tiukasti ja omasta mielestäni on ihan ok jos 10-vuotias katsoo lastenohjelmia Youtubesta tai lähettelee viestejä Whatsappilla. Nuo jutut onnistuu kuitenkin jopa sillä alle satasen Lumialla (tai muulla "halpispuhelimella"), joten en edelleenkään näe järkeä ostaa alakouluikäiselle satojen eurojen iphonea.

Vierailija
12/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii'i. Apple puhelimet särkyvät niin helposti ja niihin tulee vikoja. Ja ensimmäinen puhelimeni kun olin 7v oli simpukka puhelin.

Vierailija
13/13 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt on niin ihmellistä? EI ne lapset siitä pilalle mene. Meillä ainakin sujuvasti käyttävät laitteita, ottavat kuvia, videoita, soittavat musiikkia, kommunikoivat ja tietty myös pelaavat. Täysin sujuvasti ovat meillä n. 3 ikävuoden jälkeen alkaneet padeillä ja iphoneilla touhuamaan, miksi ihmeessä tässä täytyisi odottaa esim. teini-ikään ennen kuin tämä nykytekniikka tehdään tutuksi.

Nämä "käpylehmillä" lapsuutensa leikkineet teinit sitten kun saavat sen älylaitteensa viimein käteen, niin eihän siitä ruudusta enää heitä saa hetkeksikään irti, tekniikka kun iskee niin kasvoille, että kaikki muu jää.

Sama varmasti tapahtuisi ihan vaikka televisiolla tai musiikilla tms. jos siitä ensin pidettäisiin lasta pimennossa ja vasta myöhemmin annetaisiin lupa.

Taidan tietää, että tämä kyllä menee näin, ainakin meillä on mennyt.

Lapset iältään 4,7,9 ja 16 ja edes teini ei roiku puhelimessa tai somessa kaiken aikaa niin kuin näyttää monet ikätoverinsa tekevän. Olemme jopa kuulleet, että tuttava perheissä on kovat riidat laitteiden käytöstä ja teinille oikein omat someajat kun ei pysty itse hillitsemään itseään enää millään, aika sairasta!

Niin ja miksi Apple, kaikki laitteisiin ladatut oikeasti toimii ja tietoturva omaa luokkaansa ei Androidin viruksia haittaohjelmia yms. Varakkaita emme ole, eikä olla hankittu sitä viimeistä huutoa olevaa ja säästetään jossakin muussa sitten.

Niin ja alapeukuttaja...laita nyt ihmeessä esim. tyttäresi leikkimään paperinukeilla ja vakuuta, että näin se on vain tehtävä, sano, että näin on aina tehty ja sinä teet myös jotta sinusta kasvaa kunnon ihminen, muuten menet pilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi