Nolot yksityiskohdat joulupöytäkuvissa, minä aloitan
-laatikot foliopakkauksissaan
-salaatit muovikulhoissa
Kommentit (39)
Mitä on joulupöytäkuvat? Pitääkö ottaa kuvia kun syödään, vai kuvia siitä, mitä on tarjolla jotta voi jakaa niitä somessa vaikka ketään ei kiinnosta toisten kuvat?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne laatikot pitäisi folioastioista siirtää? Teimme laatikot itse, mutta foliovuokiin, koska ne ovat käteviä.
Minulla ei ainakaan ole niin montaa vuokaa kuin mitä jouluruokien valmistamiseen tarvitsen. Enkä todellakaan täytä kaappejani sen takia, että tarvitsen niitä yhtenä ajankohtana. Foliovuoat ovat todella käteviä ja voi nakata roskiin.
Meillä on ruuat tarjolla sivupöydällä. Folioistakin saa kauniin tarjoilukattauksen pienellä koristelulla.
Vierailija kirjoitti:
-laatikot foliopakkauksissaan
-salaatit muovikulhoissa
Samaa mieltä: 2015 ja syövät jotain pula-ajan juhlalaatikkoruokia, joka ehkä sopii vanhainkotiin mahavaivaisten hampaattomien vanhusten letkuruoaksi.
Ei kyl oo yhtään kuvaa joulupöydästä! Laatikot tein foliovuokaan ja sinappi oli tuubissa😊
Vierailija kirjoitti:
Ei kyl oo yhtään kuvaa joulupöydästä! Laatikot tein foliovuokaan ja sinappi oli tuubissa😊
ja meillä oli kaiken lisäksi rosollikin kaupan pakkauksessa. Hyvin silti maistui.
Tämä on ihan oikea nolo yksityiskohta. Kauniisti katettu pöytä, on kaikki oikein viimeisen päälle, ei ainuttakaan foliovuokaa, sinappituubia tai eriparilautasta. Ei muuta outoa kuin ikkunasta heijastuva miespuolinen kuvaaaja ilman vaatteita.
Siis ette kai te kata ruokia pöytään????? Kaikki häärää siinä sitten ruokien ympärillä ja häiritsee muiden syömistä???? Ne katetaan tarjoilupöytään ja ruokapöydässä on ainoastaan kauniit astiat ja liinat, kynttilät ja jouluruusu.
Meillä ei juhlakattaukseen kyllä kuulu yhtäkään foliovuokaa tai sinappituubia. Välillä teen laatikot itse, mutta vaikka ostan valmiina, niin aina siirrän vuokaan, tuumaan vähän kermalla ja teen kauniin pinnan ja lisään vähän korppujauhoja. Meillä katetaan arkisinkin aina nätisti, mitään pakkauksia laiteta pöytään, niin miksi juhlapöytään sitten? Ja näin tehdään, vaikka ei tulisi yhden yhtä vierasta, ihan vaan meidän perhettä varten katetaan kauniisti. Nolona en nyt ehkä pidä, mutta juhlavaa se ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Siis ette kai te kata ruokia pöytään????? Kaikki häärää siinä sitten ruokien ympärillä ja häiritsee muiden syömistä???? Ne katetaan tarjoilupöytään ja ruokapöydässä on ainoastaan kauniit astiat ja liinat, kynttilät ja jouluruusu.
Kun syöjiä on 6 ja kaikki mahtuvat saman pöydän ääreen, on ehdottomasti kätevintä että ruuat ovat ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja meillä oli kaiken lisäksi rosollikin kaupan pakkauksessa. Hyvin silti maistui.
Hyvänen aika! Ei kai kukaan av-mamma tarjoa joulupöydässä eineksiä?? Niissähän on niitä lisäaineitakin ja kaikkea! Olen pöyristynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan oikea nolo yksityiskohta. Kauniisti katettu pöytä, on kaikki oikein viimeisen päälle, ei ainuttakaan foliovuokaa, sinappituubia tai eriparilautasta. Ei muuta outoa kuin ikkunasta heijastuva miespuolinen kuvaaaja ilman vaatteita.
No niinpä! :DDD Tämän kaltaiset jutut on niitä oikeasti noloja.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään kateta. Ruoat ovat hellalla tai jääkaapissa, ja tarjoilen annokset kunkin lautasille. Minä sentään olen ihan oikea emäntä, eikä siitä ole liikaa vaivaa. Joskus tosin ihan vähän harmittaa kun yksi haluaa lisää maitoa, ja juuri kun pääset takaisin istumaan niin haluaa joku muu jotain.
Noloa on se, että suvun jouluaterialle palkkaamani hovimestari oli pukeutunut mustaan takkiin ja mustiin housuihin, mutta ne olivat kiusallisesti eri sävyä .Häiritsi niin vanhaa äitiäni ,että oli tukehtua jälkiruokaansa.
Valokuvaa en ottanut sehän toisi tämän kiusallisen epäkohdan aina mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! :DDD Tämän kaltaiset jutut on niitä oikeasti noloja.
Siis syötiinkö tässä perheessä alasti? ?
Vierailija kirjoitti:
Elämäm koulussa ei opita kattamaan kauniisti eikä noudattamaan etikettiä rennosti ja luontevasti.
Ehdottomasti tämä! Anoppi ilmoittaa fB:ssä käyneensä elämän kovan koulun, ja joulupöydässä italiansalaatti ja punajuurisalaatti on muovirasioissa.
Meille kävi tosi nolosti... Tyttö sai uuden älypuhelimen, isovanhemmilla molemmilla älypuhelin, minulla ja miehellä älypuhelin, pikkupojalla koko ajan ipad lähettyvillä ja vielä pari digikameraa talossa, mutta ei yhtään kuvaa koko joulusta. Mitä mää nyt jaan somessa? Täytyy kai lavastaa koko joulu uusiksi tai käyttää viime vuoden kuvia, joita vähän muokaan (miehelle lihaksia, iteltä 10 kg pois, lapsille vuosi lisää ja isovanhemmille hiukan enemmän harmaata).
Vierailija kirjoitti:
Meille kävi tosi nolosti... Tyttö sai uuden älypuhelimen, isovanhemmilla molemmilla älypuhelin, minulla ja miehellä älypuhelin, pikkupojalla koko ajan ipad lähettyvillä ja vielä pari digikameraa talossa, mutta ei yhtään kuvaa koko joulusta. Mitä mää nyt jaan somessa? Täytyy kai lavastaa koko joulu uusiksi tai käyttää viime vuoden kuvia, joita vähän muokaan (miehelle lihaksia, iteltä 10 kg pois, lapsille vuosi lisää ja isovanhemmille hiukan enemmän harmaata).
Valitettava ja kamala munaus, mutta olitte varmistaneet kuitenkin kokoaikaisen yhteysmahdollisuuden mihin ja kehen tahansa. Se on kyllä tärkeä tavoite jopa jouluateriallakin. Eläköön some.
Kannattaa rauhassa lavastaa. Aina tulee lavastamalla parempi kuva!
Miehen veljen uuden tyttöystävän känninen käytös joulupöydässä. Hänen lastensa nolo vinkuminen kaikesta tarjottavasta ruoasta; en syö, en tykkää.
Jälkimmäinen ei tosin näy kuvissa mutta silti...