Kohta lähtö Dubaihin!
Ihanaa. Luvassa aurinkoa, lämpöä, aurinkoa ja lämpöä. Suomen talvi on ankea.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas kateellista kommentointia. Thaimaa, Kanariansaaret ja Bulgarian Sunny Beach ovat tietysti niitä ainoita oikeita kohteita joissa kannattaa käydä. Eivät yhtään niin turhia kuin Dubai.
Nauttikaa lomasta, Dubai on ihana kohde ja lämpöä riittää!
Kateelliset? Huoh. Heti vedetään kateuskortti. Olen käynyt 27 eri maassa joista yli puolet on euroopan ulkopuolella ja etelä-manteretta lukuunottamatta kaikilla mantereilla.
Dubain orjat, murhat, pelkän rahan palvominen, ällöttävä showbisnes-glamour, kaikki ovat vaan asioita mitä inhoan yli kaiken, ja koen viattoman ja rahattoman pikkukylän jossain Indonesian viidakossa paljon ihanammaksi matkakohteeksi.
Niinpä. Itsekin teen 3-5 ulkomaanmatkaa vuodessa, mutta Dubaihin en matkustaisi vaikka siitä maksettaisin minulle päin. Kertakaikkiaan kuvottava matkakohde.
Olen sitten varmaan muista piittaamaton tyhjäpää kun tästä kohteesta pidän. Hienoa että maailman jokaisessa muussa kohteessa on asiat mallillaan! Ja vain Dubaihin matkaajat ovat niitä maailman suurimpia riistäjiä. Mutta ei haittaa minua mitä ajattelette, mä aion nauttia matkasta täysin siemauksin =)
Kiitos toivotuksista.
AP
Meilläkin lähtö sinne parin viikon päästä. Toista kertaa mennään. Ihana irtiotto arjesta luksushotellissa. Ollaan stessaantuneita ja väsyneitä eli halutaan vain lämpöä, aurinkoa ja hyvää ruokaa. Ei siis haetakaan mitään kulttuurielämyksiä. Aiotaan tosin poiketa Anu Dhabissa moskeijassa.
Ihanaa kohteessa myös se, että siellä on siistiä eikä tarvitse hätistellä feikkikamojen myyjiä.
jos minua kiinnostaa mennä kultturinähtävyyksiä katsomaan, valitsen jonkun sellaisen kohteen, missä näitä on, mutta takuuvarmaan aurinkoon luksuspuitteissa Dubai on mahtava vaihtoehto. Täällä av:lla mammat yrittää olla niin kultturellejä ellejä, että ovat aivan pöyristyneitä, jos joku ei lomalla haluakaan kierrellä museoita katsomassa tutkien kohteen historiaa. (Ja monikohan heistä itse tekee sitä, jos ylipäätään pääsee joskus Tallinnaa pidemmälle?)
Dubai on kyllä 2000-luvun ykkös-WT kohde. Siinä missä läskimahaiset ukot haluavat panomatkalle Pattayalle, yhtä aneemiset naispuoliset wt:t halajavat Dubain "loistoon".
Dubain matkaajat matkustaisivat innosta puhkuen Pohjois-Koreaankin, jos siellä vaan olisi tiedossa matkailijalle luksusta ja kivaa.
Dubai on kyllä sellainen paikka, johon pitäisi kerralla päästää kaikki Dubain ihannoijat nauttimaan siitä kaupungistaan. Kaikki mukaan vaan.
Ja ydinpommia päälle, ja maailma olisi heti parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Dubai on kyllä sellainen paikka, johon pitäisi kerralla päästää kaikki Dubain ihannoijat nauttimaan siitä kaupungistaan. Kaikki mukaan vaan.
Ja ydinpommia päälle, ja maailma olisi heti parempi paikka.
Taas alempi luokka uhkaa ja fantasioi paremmin menestyneiden väkivaltaisella kuolemalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa pätkääkään kateellisten kommentit täällä. Olen Dubaissa käynyt jo niin monta kertaa että tiedän mitä saan. Takuuvarma aurinko, puhdasta ja siistiä. Ei karvakäsiä riuhtomassa ostamaan feikkikrääsää, ei humalaisia heilumassa kaduilla, luksushotelli mahtavalla palvelulla ja suht nopea lento, joten voi lähteä lyhyemmäksikin aikaa.
AP
Ihmisoikeuksista huolestuneet ovat sinulle muka kateellisia. Vaikutat yksinkertaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten typerämpää ja turhempaa kohdetta kuitenkaan keksinyt? Lomalle toki saa ja kannattaa mennä, mutta ainoa syy miksi koskaan menisin Dubaihin on se että siellä on usein vaihdot kaukomaiden kohteisiin.
Olet ilmeisen usein käynyt kyseisessä kohteessa, muutenkin kuin pelkästään konetta vaihtanut?
En ole todellakaan. Mutta olen lukenut tarpeeksi uutisia ja nähnyt televiosta sen verran, että tiedän etten koskaan halua tukea kyseistä instituutiota. Kuvottava maa täynnä kuvottavia ihmisiä.
Tällä perusteella jätät väliin myös Turkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa pätkääkään kateellisten kommentit täällä. Olen Dubaissa käynyt jo niin monta kertaa että tiedän mitä saan. Takuuvarma aurinko, puhdasta ja siistiä. Ei karvakäsiä riuhtomassa ostamaan feikkikrääsää, ei humalaisia heilumassa kaduilla, luksushotelli mahtavalla palvelulla ja suht nopea lento, joten voi lähteä lyhyemmäksikin aikaa.
AP
Ihmisoikeuksista huolestuneet ovat sinulle muka kateellisia. Vaikutat yksinkertaiselta.
Sinä taas et pelkäsätään vaikuta. Myös olet.
Voi kun ihmiset lukisi Dubain orjista edes hieman ennen sinne matkan suunnittelemista. :/ Juu halvalla sinne pääsee, mutta siellä elää ihan järjetön määrä ihmisiä ORJUUDESSA. 2010-luvulla. Oksettava paikka.
Moni muukin turistikohde on ongelmallinen mutta Dubai yltää kaikessa kauheudessaan kärkikastiin. En ymmärrä, miksi se on niin suosittu. Joku ylhäällä sen sanoikin, Dubai edustaa kaikkea, mitä tässä ihmiskunnassa on pielessä. Ja sinne matkustavat tahallaan ylläpitävät sitä orjuutta oman mukavuudenhalunsa takia. :(
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä kuka haluaa matkustaa ihmisoikeuksia polkevaan orjatyövoimalla rakennettuun tyhjäpäiden shoppailuparatiisiin. No, meitä on meitä moneen junaan, ja suuri osa ei koskaan pääse edes asemalle asti.
Ap:n ja muiden kermaperseiden mielestä Dubai-kritiikki on kateutta. Ja koska kaikkialla maailmassa ihmisoikeudet eivät ole kunnossa, silloin on ok matkustaa orjapiiskureiden riistomaahan.
Voi voi, ap ei saanutkaan nyt aaltoja.
Dubain orjan keskipalkka on yleensä noin 2,5 dollaria päivässä, mitä se sitten onkaan paikallisessa rahassa. Orjat houkutellaan paikalle, luvataan ties mitkä hienoudet, valehdellaan. Todellisuudessa pois et pääse ennen kuin työ on valmis, jos silloinkaan.
Kaikki tämä vain jotta kaupunki näyttäisi hienolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sinä taas et pelkäsätään vaikuta. Myös olet.
Orjuuttamisen fani tuli kertomaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä kuka haluaa matkustaa ihmisoikeuksia polkevaan orjatyövoimalla rakennettuun tyhjäpäiden shoppailuparatiisiin. No, meitä on meitä moneen junaan, ja suuri osa ei koskaan pääse edes asemalle asti.
Ap:n ja muiden kermaperseiden mielestä Dubai-kritiikki on kateutta. Ja koska kaikkialla maailmassa ihmisoikeudet eivät ole kunnossa, silloin on ok matkustaa orjapiiskureiden riistomaahan.
Voi voi, ap ei saanutkaan nyt aaltoja.
Voi voi, niitä alltojahan se ap täältä varmaan oli hankkimassa ja av mammojen hyväksyntää matkalleen. Heh.
Kertokaa nyt joku ihmisoikeuksista huolestunut av mamma että miksi esimerkiksi Intiaan, Venäjälle, Kiinaan tai Romaniaan on "parempi" matkustaa kuin Dubaihin?
Vierailija kirjoitti:
jos minua kiinnostaa mennä kultturinähtävyyksiä katsomaan, valitsen jonkun sellaisen kohteen, missä näitä on, mutta takuuvarmaan aurinkoon luksuspuitteissa Dubai on mahtava vaihtoehto. Täällä av:lla mammat yrittää olla niin kultturellejä ellejä, että ovat aivan pöyristyneitä, jos joku ei lomalla haluakaan kierrellä museoita katsomassa tutkien kohteen historiaa. (Ja monikohan heistä itse tekee sitä, jos ylipäätään pääsee joskus Tallinnaa pidemmälle?)
Joo, uskotaan kyllä, että Dubaissa on aurinkoa ja hienoa infrastruktuuria, ja ettei sinua kulttuuri ylipäänsä kiinnosta. Uskotko sinä puolestasi, että siellä on myös vakavia ihmisoikeusrikkomuksia ja että se hieno infrastruktuuri on rakennettu ihmishenkiä vaatineella orjatyöhön rinnastettavalla työvoimalla? Jos uskot, niin liikuttaako moiset pikkuasiat lainkaan?
Dubai on suomalaisten köyhimysten uusi Sunny Beach.
Mikä Dubaissa sitten on mielenkiintoista? Paikassa ei ole mitään historiaa, ei mitään vanhaa kulttuuria, eikä mitään luontoa aavikkoa lukuunottamatta. Ainoat nähtävyydet ovat orjatyöllä rakennetut länsimaalaisten brändien ostoskeskukset ja hotellit jotka vetoavat lähinnä johanna tukiais-tyylisiin tyhjäpäihin.