Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä nelivuotiaalla on ehkä psoriasis. Kyselisin vain sitä, vaikuttaako sairaus jotenkin arkeenne vai meneekö siinä sivussa niin kuin muu elämäkin?

Kommentit (6)

Vierailija

Hep :) meillä 10-vuotiaalla pojalla on ollut psori n. 5 vuotta. Ei juuri vaikuta menoon, rasvaukseen tietysti menee oma aikansa mutta muuten aika harmiton sairaus, ainakin meillä. Lasta itseään ei paljon vaivaa, joskus kutittaa enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hep :) meillä 10-vuotiaalla pojalla on ollut psori n. 5 vuotta. Ei juuri vaikuta menoon, rasvaukseen tietysti menee oma aikansa mutta muuten aika harmiton sairaus, ainakin meillä. Lasta itseään ei paljon vaivaa, joskus kutittaa enemmän.

Rauhoittavaa kuulla :) Tää on aika uus juttu, eikä kokemusta psoriasiksesta aiemmin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsi parka.

Vai muka aika harmiton sairaus. Pilannut koko elämän. T. aikuinen psoriaatikko

Harmi että sinulla näin. Niin kuin kirjoitinkin tuossa yllä, MEILLÄ aika harmiton sairaus. Olen kyllä tietoinen että vaihtelua on. -1-

Vierailija

Minä sairastuin psoriasikseen jo lapsena, eli olen elänyt sen kanssa jo pian 50 vuotta.

Minulla on läiskäpsoriasis, päänähän psoriasis, märkärakkulainen psoriasis (vain kerran), taivepsoriasis ja nivelpsoriasis, eli siis melkoinen kirjo. Silti koen, että olen elänyt sen kanssa ihan hyvin. Nykyiset hoidot ovat todella hyviä, rasvaamista ei kannata koskaan laiminlyödä. Stressi pahentaa oireita, joten rentoutuminen kannattaa opetella.

Psoriasis ei mielestäni ole rajoittanut elämääni ongelmaksi asti. Nyt vanhemmiten tuo nivelpsori on se ikävin juttu, mutta senkin kanssa selviän ihan ok.

Ap, ei ole syytä huolestua. Huolellisella hoidolla sairaus useimmiten pysyy kurissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin psoriasikseen jo lapsena, eli olen elänyt sen kanssa jo pian 50 vuotta.

Minulla on läiskäpsoriasis, päänähän psoriasis, märkärakkulainen psoriasis (vain kerran), taivepsoriasis ja nivelpsoriasis, eli siis melkoinen kirjo. Silti koen, että olen elänyt sen kanssa ihan hyvin. Nykyiset hoidot ovat todella hyviä, rasvaamista ei kannata koskaan laiminlyödä. Stressi pahentaa oireita, joten rentoutuminen kannattaa opetella.

Psoriasis ei mielestäni ole rajoittanut elämääni ongelmaksi asti. Nyt vanhemmiten tuo nivelpsori on se ikävin juttu, mutta senkin kanssa selviän ihan ok.

Ap, ei ole syytä huolestua. Huolellisella hoidolla sairaus useimmiten pysyy kurissa.

Tai sitten ei pysy ollenkaan kurissa. Joka vuosi pahentunut, 25 vuoden ajan. Mikään ei auta.

Jos lapsi on poika, seurustelut ja perheen perustamiset voi unohtaa. Työnsaantikin vaikeutuu, jos ihottumaa näkyvällä paikalla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat