Saako lapset mennä jo huomenna leikkimään kavereille vai pitääkö huominenkin vielä pyhittää vain sukulaisten kanssa vietettäväksi
Eikö ennen ollut kaverivapaa - aika jouluaatto ja kaksi seuraavaa päivää?
Kommentit (11)
Sopikaa kavereiden vanhempien kanssa.
Jouluaatto ja joulupäivä ovat perinteisiä oman perheen parissa -päiviä.
Eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä kunhan on okei molemmille osapuolille.
Meillä ainakin saa. Olis saanut tulla jo tänään kavereita kylään jos niin olisivat halunneet. Ihan turhia tollaset ihmesäännöt perheen kesken olosta.
Mun suvussa Tapaninpäivä on perinteinen kyläilypäivä.
Meille ei vielä huomenna ole kaverit tervetulleita. Ei sunnuntainakaan. Mutta en tietenkään voi muiden puolesta puhua.
Vierailija kirjoitti:
Jouluaatto ja joulupäivä ovat perinteisiä oman perheen parissa -päiviä.
no juurikin näin ainakin meidän lähipiirissä
Ihan perheestä riippuu.. Meille tuli teinin kaveri yökylään jo tänään ja huomenna siirtyvät yöksi sinne kaverille.
Siis mitä, onko joillain vielä jotain naurettavia sääntöjä asian kanssa? Meillä lapsi oli kavereitten kanssa tänään, mukavaa tuntui olevan kaikilla!
Vierailija kirjoitti:
Mun suvussa Tapaninpäivä on perinteinen kyläilypäivä.
Sitä se on myös ollut perinteisesti. Poika vitosella ja luettiin juuri pistareihin noista pyhäpäivistä esim, tapaninpäivä eli silloin kyläillään ja päivä on Johanneksen muistopäivä.
Mua vaan ärsyttää tää saako mennä kavereille. Miksei teille? Itse en nyt päästä tapanina meille ketään ja juuri siitä syystä että aina tullaan meille. Vieraat lähtee huomenna ja aion nauttia rauhasta.
Up