Vierailija

Eli ongelma on tämä: naamassa ikinäppyjä, mustapäitä ja finnejä, joihin olenn kokeillut vaikka sun mitä sarjaa. Finnit eivät voi johtua huonoista elintavoista, koska olen keliaakikko kasvisyöjä, joka harrastaa liikuntaa. Luin paljon hyviä suosituksia Bionin tuotteista, ja innostuneena ostin aloituspaketin (putsari, täsmähoito, kasvovoide ja naamio). Ensimmäisten päivien aikana iho parani hieman, mutta sen jälkeen suunta on ollut vain huonompi( Nyt käyttänyt n. 2,5 vk). Koskaan, koskaan ennen minulla ei ole ollut näin paljon kipeitä punaisia finnejä eikä mustapäitä. Jostain olen lukenut että iho vain puhdistuu, mutta mutta.. Voisiko kyse olla ihon puhdistumisesta vai lopetanko vaain tuotteiden käytön? :( Ja anteeksi kappalejaon puute,kirjoitaan mobiililla.

Kommentit (19)

Vierailija

Itse en jatkaisi käyttöä. Kaikki ei sovi kaikille. Mutta puhdistuksen lisäksi kosteutus on tärkeää eli kuinka se puoli sinulla on? Luettelit vain puhdistustuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

La Roche-Posayn Effaclar Duo -voide. Saa apteekista. Pieni tuubi maksaa näennäisesti paljon, mutta aine on riittoisaa - ja on kyllä hintansa arvoista! Aamuin ja illoin naaman putsaamisen ja kosteusvoiteen välissä ohut kerros, joko koko naamalle tai sitten vain finnien kohdalle. Tuloksia alkaa näkyä viikossa tai kahdessa. Mustapäätkin vähentyneet jonkin verran. Ja tätä siis kirjoittaa niin sanotusti ihan kaikkea kokeillut aknesta kärsivä.

Aknearpiin taas ei auta muu kuin aika, tosin niidenkin vaalenemista voi yrittää nopeuttaa öljyillä, esim. argan- tai ruusunmarjaöljyllä.

Vierailija

Älkää piinatko itseänne kokeilemalla tuotteita toisensa perään, koska niiden toimivuudesta ei voi olla varma.

Kuten jo edellä neuvottiin, niin ihotautilääkärille täytyy mennä. Yksi käyntikerta ei ehkä riitä, koska hoito aloitetaan yleensä antibiooteilla, mikä auttaa joksikin aikaa. Mutta melkein poikkeuksetta sen jälkeen on vuorossa isotretinoiinikuuri, mikä viimeistään antaa todellisen toivon ihon pysyvästä paranemisesta.

Itse olen 50 ja risat. Jos mun nuoruudessa olisi ollut isotretinoiini ja olisin saisin sen silloin eikä vasta pitkälle aikuisiässä, olisin säästynyt sadoilta turhilta kosmetiikkakokeiluilta ja rahanmenolta. Meitä keski-ikäisiä saman pascan (liian pikään) kärsineitä on sata tuhatta Suomessa.

Älkää rakkaat nuoremmat nyt pitkittäkö murhettanne ihon takia, vaan antakaa lekurien hoitaa ihonne kuntoon. Satsaus siihen kannattaa pidemmän päälle.

Vierailija

En koe että hyötyisin ihotautilääkäristä mitään, niin paha ongelmani ei ole. En haluaisi käyttää ns. turhia antibiootteja. Ja kosteuspuoli on kunnossa, kahdesti päivässä puhdistuksen jälkeen käytän kasvorasvaa. Mietin vain, että joillain iho alkoi kummasti paranemaan huononemisen jälkeen. En vain tiedä yhtään jatkanko vai en. Alkaa olla ideat lopussa, mitä seuraavaksi kokeilen. ap

Vierailija

Mulla e-pillerit vaikuttaa ihoon. Siis positiivisesti. Mustapäät vähentyvät, rasvaisuus vähenee, finnejä tulee harvoin. Myös isotretinoiini auttoi paljon. Ei kannata vähätellä ongelmaa. Kyllä ihotautilääkäristä on hyötyä, vaikka iho ei olisikaan täynnä syviä, kipeitä paiseita. Antibiootteja en ole itse koskaan syönyt akneen. Minä harmittelen sitä, etten tajunnut aiemmin hakea apua lääkäriltä vaan vuosikaudet yritin kärvistellä turhaan eri ihonhoitotuotteiden kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei auta aknearpiin mikään marjavoide vaan laser, uskokaa pois. Kävin juuri intracelissä, jo lähtee.

Hei kerro lisää.

Vierailija

Minkä ikäinen olet? Itsellä oli myös akne joskus lopputeini-iässä ja mulla auttoi vasta roaccutan-kuuri ihotautilääkäriltä. Muistaakseni kolme vuotta kärsin sen kanssa kokeillen ties mitä ihonhoitotuotteita ja ruokavaliota, antibiootit auttoivat aikansa mutta akne palasi aina lopettamisen jälkeen. Tuo roaccutan oli tosin elimistölle aika kova mutta se auttaa eikä ongelmat palaa yleensä. Tuo liika putsaaminen ja voiteilla läträäminenkin kuluttaa vaan ihoa entistä enemmän.

Vierailija

Kiitos paljon kaikille vastauksista. Ehkä mä käyn ihotautilääkärillä kuuntelemassa mitä mieltä hän on ihosta ja mitä voi tehdä. app

Mai

Yleensä ku alottaa jonkun tehokkaan ihonhoitosarjan se iho ns "ottaa ittensä" siitä, ja rupee pukkaa talia ulos, noin kk jälkeen pitäs ruveta rauhoittumaan. Jos ei, niin vaihda sarjaa

Vierailija

Tai se intracel ei ole laserhoito vaan jotain mesoterapian kaltaista, mutta häivyttää arpia ja ihohuokosia. Maksaa kyllä tonnin/hoito ja hoitoja tarvitaan pari.

Vierailija

Millaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita käytät? Oletko käynyt kosmetologilla? Itselläni on herkkä iho ja se reagoi juuri tuolla tavalla ja on tarkkaa mitä ihonhoitotuotteita käytän. Teininä rääkkäsin ihoani kaikenlaisilla kuivattavilla aineilla ja finnejä pukkasi ja lopulta pinta oli finninen ja karrellaan. Sitten siirryin pintakuivan ihon hoitoon. Lopullinen apu löytyi herkän ihon tuotteista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita käytät? Oletko käynyt kosmetologilla? Itselläni on herkkä iho ja se reagoi juuri tuolla tavalla ja on tarkkaa mitä ihonhoitotuotteita käytän. Teininä rääkkäsin ihoani kaikenlaisilla kuivattavilla aineilla ja finnejä pukkasi ja lopulta pinta oli finninen ja karrellaan. Sitten siirryin pintakuivan ihon hoitoon. Lopullinen apu löytyi herkän ihon tuotteista.

Tuotteet sopii kuvauksen mukaan akne- ja normaalille iholle. En olekaan ajatellut sitä mahdollisuutta, että iho voisi olla herkkä. Hyvä että sulle löytyi apu, katsotaan löytyisikö minullekkin :) ap

Vierailija

Itse olen kärsinyt vaikeasta sekaihosta jo melkein kymmenen vuotta (olen 26).
Minulla on kuivat posket ja vissiinkin pintakuiva iho. T-alueella mustapäitä ja koko aika melkein puskenut päälle kipeitä ihonalaisia finnejä.

Olen näinä vuosina kokeillut tujuja akneiholle tarkoitettuja putsareita ja apteekin herkän ihon sarjoja. Läpi on käyty luonnonkosmetiikkatuotteita, kalliita ihonhoitotuotteita, markettituotteita ja myös kehuttuja luontaistuotekaupan tuotteita esim. himalajansuolaa.

Ihoni menee aina kamalempaan suuntaan kun malttamattomana olen todella putsaavia ja ihoa raastavia rasvaisen ihon tuotteita käyttänyt.

Tällä hetkellä ihoni on paremmassa kunnossa sitten lapsuuden. Hehkuva ja kosteutettu ja finnit ja mustapäätkin melkein kadonneet. Olen viime ajat käyttänyt aikoinaan lääkärin niskani iholle määräämää Epiduo-rasvaa iltaisin ihonpuhdistuksen jälkeen. Puhdistan ihoni Lushin sekaiholle tarkoitetulla palasaippualla.

Meikin alle käytän Macin Studio Moisture- rasvaa. Olen siis käyttänyt yleensä PALJON meikkiä peittääkseni ihoni virheet (vaikka ei niitä patteja peittämällä piiloon saa..).

Nyt saa vihdoinkin nauttia hyvästä ihosta eikä meikittömyyskään tunnu enää yhtä riipivältä. Tuntui ennen että näytän suohirviöltä ennen meikkiä niin nyt paljon "vapaampi" olo ihon suhteen.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Vierailija

Tärkein rasvani unohtui tuosta nro 18 viestistä.
Eli Epiduon imeydyttyä (käytän sitä vain t-alueelle) lisään koko naamalle Avenen Cicafate- rasvaa apteekista. Tätä on kovasti kehuttu ja itselleni sopii myös.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat