Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole facebookissa?

Vierailija
25.12.2015 |

Ihmettelen, kun yksi tuttu ei ole facebookissa ja on hirveän sosiaalinen tyyppi. Miten se pärjää ilman, luulisi jäävän monesta asiasta paitsi. Sinä, joka et ole facebookissa, miksi? Perusteluja.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ollut minulle mitään hyötyä. Porukka vaan kerää siellä kavereita kuin me lapsoset ennen vanhaan pokemon-kortteja. Ei niillä oikein mitään tee, mutta näyttäähän ne kivoilta.

Tyypit joiden kanssa en edes ole koskaan jutellut laittelevat kaveripyyntöjä, ihmiset jotka ovat osallistuneet kiusaamiseeni ja vähättelyyn laittavat kaveripyyntöjä. Koska olen munaton nössö niin en uskaltanut poistaa niitä pyyntöjä vaan hyväksyin tai jätin odotamaan. En ikinä keskustellut kenenkään kanssa siellä, pelasin vaan niitä pelejä. Sitten heräsin todellisuuteen ja "poistin" koko paskan.

Tuskin olen jäänyt paitsi yhtään mistään.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
22/33 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoturvaan liittyvät asiat minullakin tärkeimpänä syynä.

En kyllä ketään halveksi, jos somessa haluaa olla. Niille, joilla on kavereita, se voi olla hyväkin paikka. Kaikilla ei ole perhettä tai ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole  kovin kiinnostunut muista ihmisistä, eikä minua haittaa jäädä paitsi sellaisesta, mitä en tiedä tapahtuvankaan. Enkä etenkään ole kiinnostunut kertomaan omia asioitani netissä, joten olisin ihan turha Facebookissa.

Vierailija
24/33 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp on kätevämpi, fb nykyään vähemmällä käytöllä

Vierailija
25/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se whats up toimii? Eikö se ole vähän samanlainen, mutta vain puhelimessa?

Vierailija
26/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka taas inhoaa whatsappia? Hankala lukea ja muistaa kuka viestitti millä vekottimella. Fb:ssaainakin itse tällä hetkellä erilaiset ryhmät on parasta antia, on kirpparia ja monta erilaista harrastuspiirejä (enkä näiden kautta ole edes ihmisten kaveri). Ryhmissä tieto kulkee kulkee ja löytyy ilman mailitulvaa. En ihan jaksa käsittää näitä, joiden yksityisyydensuoja on vaarassa, itsehän sitä päättää mitä postaa. Pakko ei ole postata mitään vaikka olisikin fb:ssa

Vierailija
27/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohattu alkoi kiristää, siksi lähdin sieltä pois jo 2007.

Vierailija
28/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin sosiaalinen tyyppi ja en halua tuoda yksityiselämääni koko kansan pällisteltäväksi. Ihmisten narsistisuus on kasvanut somen ansiosta, postataan kuvia itsestään huulet mutrulla vaikka ollaan ihan taviksia. Kerätään tykkäyksiä ja kehuja, mun mielestä ällöttävää.

Vierailija
29/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti kiinnosta enään. Olin joskus mutta en enään. Ei vaan kiinnosta.

Vierailija
30/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita mitään tietojani enkä valokuvia nettiin koskaan.Tietoturvasyistä.

Vierailija
31/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt eri lähteistä selvittää, millä tavalla Facebook on niin tärkeä, että siellä pitäisi olla. Mistään en ole löytänyt pitäviä perusteita. En myöskään ole Whatsapissa, Instagramissa, Pinterestissä, Linkedinissä tai muissa mahdollisissa jutuissa. Puhelin, tekstiviesti ja s-posti riittävät. Mieluiten tapaan ihmiset ihan naamakkain, en kirja välityksellä.

Vierailija
32/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se whats up toimii? Eikö se ole vähän samanlainen, mutta vain puhelimessa?

No ei ole. WhatsApp muistuttaa enemmän tekstiviestiä tai chattia kuin facebookia. Käyttötapa 1: siellä valitaan yksi ihminen, jolle lähetetään viesti (kuin tekstari). Kun saaja on lukenut viestin, hän voi vastata siihen, jos viesti tarvitsee vastausta. Palvelu näyttää jos toinen henkilö on linjoilla. Silloin voi chattailla. Minä näen kun toinen kirjoittaa viestiä ja voin jäädä odottamaan. Viestit ei siis maksa (toisin kuin tekstarit), joten niitä voi lähetellä kymmeniä.

Käyttötapa 2. Voit tehdä ihmisistä ryhmiä. Palvelussa on lista kaikista niistä ihmisistä joiden numero on tallennettu puhelimeesi JA joilla on WhatsApp omalla puhelimellaan. Näistä ihmisistä voit muodostaa ryhmiä, joille voit lähettää viestejä ja kaikki näkevät kaikkien vastaukset. Joku toinen voi muodostaa ryhmän ja liittää sinut siihen. Voit erota ryhmästä jos et halua olla siinä. Tai voit vain lukea ryhmään tulevia viestejä jos et halua vastata niihin.

Käyttötapa 3. WhatsAppin kautta voi myös soittaa puheluita. Ne eivät maksa mitään mutta tarvitsevat nettiyhteyden toimiakseen.

Ero faceen. WhatsAppissa ei voi mitenkään selailla keitä kaikkia "siellä on", tai millaisia ryhmiä siellä on. Siellä on mahdollista tehdä yleinen statuspäivitys joka näkyy kaikille mutta se ei ole (yleensä) se pointti. Sinä näyt niille ihmisille, joille olet antanut oman puhelinnumerosi. Pääidea on lähetellä viestejä kahden kesken tai ryhmissä.

Vierailija
33/33 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, nyt tajusin mitä on whatsup, kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi