Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
APUVA

En nyt tiie miten kuvailisin tän fiksusti, mutta peukalon kynnestä lähti kolmasosa irti tyvestä...eli siis se valkonen osa ja vähän enemmänki lähti kokonaan irti, mutta loppuosa kynnestä on visusti kiinni, enkä nyt uskalla oikeestaan koskee siihen...ihan helvetin kipeehän peukalo on, enkä oo ihan varma, mitä mun pitäis tehä. Haavakohdassa on paljon nestettä, luulen et se on kudosnestettä, koska väri on kirkas ja osa kynnestä lähti vasta eilen irti. Aika ajoin tulee ihan järkyttävät kivut ja silloin haavakohtaa polttelee...noh lukiota käyvänä tiien et tämmönen voi tulehtuu helposti ja osa mun oreista jopa viittaa tulehdukseen tai sen alkamiseeen mut tää ei tosiaan vielä näytä hirveen pahalta. En oo laittanu tähän mitään laastaria tai sidettä päälle...itelläni haavat parantuu helpommin ilman et siin päällä on mitää suojaamassa bakteereilta, vaikka tiienkin tulehtumisriskin olevan silloin suuri...joten osaisko joku viisaampi sanoo, et mitä mun kannattais tehä, vai teenkö yhtään mitää? Kudosneste on tosi ohuen rupikerroksen alla, enkä todellankaan oo repimässä sitä irti, kun sit tuntuu pahalta kynnen alla olevissa hermopäätteissä....mut pitäiskö mun yrittää puristaa sitä nestettä sieltä ulos vai katonko vaan et mitä tapahtuu...joulupyhien aikaan ei lääkäriin oo asiaa, eikä tän takia sinne houkuttais mennäkkää. Mun äiti on sairaanhoitaja ja se itte oli sitä mieltä et mun pitäis yrittää vaan puhistaa sitä usein ja kattoo et mitä tapahtuu...haluun tosiaa viel muitten mielipiteen asiaan ja jos jollain on tämmösest kokemusta ni kertokaa miten kynnen kävi, miten saitte hoidettuu kuntoo, oliks ongelmia ja kävittekö lääkärissä....oon niin epätoivonen tän asian kanssa, kun pelkään et tää tulehtuu....ja tietysti huolestuttaa et miten nopeesti kynsi kasvaa tähän takas ja millä tavalla. Tälläki hetkellä sattuu ihan järkyttävästi....Pliis toivoisin nopeeta neuvoo. Sais sit ehkä jonkuulaisen mielenrauhan.

Kommentit (6)

anja

Vaikea sanoa. Kumma, että osa kynnestä lähti. ja vielä tyvestä. toivottavasti saat apua nopsaan, uskon tuon olevan kivulias :/ Tsemppiä paranemiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Laittaisin siihen Bacibact-puuteria tai vastaavaa, joka kuivattaisi nestettä ja estäisi tulehdusta. Aika erikoinen vamma kyllä, onko kynsi jäänyt oven väliin tms?

Sormenkynnen kasvaminen kestää noin 2-3 kk, itseltäni irtosi kynsi työtapaturmassa. Ilkeältähän se tuntui. Pidin siinä haavateippiä, joka suojasi vähän, mutta sinuna en vielä laittaisi.

APUVA

Jee ihanaa, kiitos neuvosta! Juu oven väliin jäi aika pahasti...itse myöskin ihmettelin kun vain pieni osa kynnestä lähti ja vielä tyvestä. Kynsi halkesi vaakasuorasti keskeltä ja osa kynnestä jäi hyvin vähältä roikkumaan joten otin osan irti. Verta ei tullut kovin paljon, mutta pahaltahan se tuntuu edelleenkin. Tuota puuteria voisi kokeilla. Mistähän sitä saisi hommattua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuota puuteria voisi kokeilla. Mistähän sitä saisi hommattua?

Ihan apteekista saa, ja ilman reseptiä. Joulunakin varmaan on joku päivystävä apteekki auki.

APUVA

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota puuteria voisi kokeilla. Mistähän sitä saisi hommattua?

Ihan apteekista saa, ja ilman reseptiä. Joulunakin varmaan on joku päivystävä apteekki auki.

Selvä, kiitoksia neuvosta!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat