Eikös tää oo vähän ristiriitaista? (Ninni Laaksosen kommentti)
Tää oli yhtenä kysymyksenä Iltalehden vv lehden haastattelussa.
Saako lasta tukistaa, jos tämä ei toistuvista kehotuksista huolimatta lakkaa hakkaamasta toista lasta?
Ninni vastaa: SAA. Olen perinteisen kasvatuksen kannalla. Jos kotona ollaan liian lepsuja, voi sejohtaa esim. koulukiusaamiseen. Toista EI SAA SATUTTAA henkisesti eikä FYYSISESTI.
Ei kovin hyvä vastaus, ensin sanoo että saa tukistaa ja sitten seuraavassa lausessaa ei saakaan. Kyllä huomaa, että on vielä nuori ja kokematon tyttönen.
Kommentit (13)
Silti kukaan meistä ei tiedä, millainen hän ehkä äitinä olisi.
osata ottaa kantaa asioihin ja se, että teeskennellään, että missihommassa olisi muka joku muukin pointti kuin ulkonäkö.
Tyttö puhuu ihan mitä sattuu, ei ole ehkä miettinyt mielipiteitään kauhean tarkkaan : )
Mietis vaihtoehtoja, tuut huomaamaan, että ainoa vaihtoehto on puuttua tilanteeseen fyysisesti, ja erottaa tappelupukarit (olipa sitten kantamalla toinen eri huoneeseen tai tukistamalla).
vaan se että missukka puhuu mitä sattuu.
ap
Eli lopettaa väkivalta väkivalloin!! Niin missä se pointti??
No mielestäni pointti on ihan selkeä, eli jotta säästyttäisiin isommalta väkivallalta (toisen hakkaamiselta), saa tarvittaessa esim. tukistaa. Eli joskus se tukistus tarvitaan siihen oivallukseen, että hakkaaminen on väärin.
Eikö täällä kukaan koskaan ole saanut lapsena selkään, kun on nujakoinut sisaruksensa kanssa? Minä olen, ja enpä ole sittemmin ketään väkivalloin kohdellutkaan.
Omat lapset nujakoi, eikä niihinkään puututa tukistaen.
10
Vierailija:
Eikö täällä kukaan koskaan ole saanut lapsena selkään, kun on nujakoinut sisaruksensa kanssa? Minä olen, ja enpä ole sittemmin ketään väkivalloin kohdellutkaan.
Annat lasten tapella niin kauan kuin on toisella otsa auki?
Meillä PUHUTAAN, jos ei tepsi kannan riidankylväjän toiseen huoneeseen miettimään, satuttamatta lasta...
Mä ihmettelen miten voisin opettaa lapsille ettei toista voi satuttaa, jos satutan itsekin?
Lapset tappelevat ja nujakoivat. Sana ei mene perille. Sinä menet väliin ja TUKISTAT jompaa kumpaa/molempia. Mitä ihmettä?? Tuohon on niiiin asurdi tilanne, ettei voi mitenkään käsittää, että tuo on jonkun mielestä järkevä, AINUT toimintamalli!!
Nykyajan missit ja missiehdokkaat ovat niin samperin tyhmiä ja leuhkoja.
Kaikki on hyvin, kunhan pääsee kantamaan jotain typerää helyä ja lehtien lööppeihin. Siinä kaikki.
Miksi pitää joka vaiheessa teeskennellä, että missiksi valitsemiseen vaikuttaisi joku muukin juttu kuin ulkonäkö?? Ei mua kiinnosta, mitä missit asioista ajattelevat, niiden työ on näyttää hyvältä.