Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:T UUSI VIIKKO!

13.02.2006 |

TÄMÄ ON MEILLE JOTKA TOIVOIMME PIKKUKAKKOSTA JA TOIVEEMME TOTEUTUI!

moikka!

tietty heti kuuluu pinniksestä maitoa vaativa vauvan ääni...=)

mun piti edelliseen pinoon jo laittaa että oli kiva kun Kölli pinoutui ja onnea vauvasta!!!!

kunpa nää pinot ei olis niin hiljaisia,viiviiiii????

mulle iski kurja olo,lohduttakaa...pitäis mennä lypsämään mutta koitan vielä pantata jotta maidontulo vähenisi=(,tekis mieli tarjota rintaa mutta ei siitä kuitenkaan mitään tule,kun ei huoli niin ei huoli...tahtoo hyvän sähköpumpun...

meillä yskä ja nuha jatkuu,miehen kans riideltiin turhan paljon vk.loppuna=( ehkä se tästä...

äitiliini29(kohta30 iik) ja Juho tasan 11 viikkoa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo yhden tuttelilapsen äiti! Ja 3-vuotias on jo ja ihan suht normaali silti. Eli sanon, että älä turhaa stressaa, vaikka imetys ei enää onnistuisikaan, vaan nauti siitä niin nopeasti kuluvasta vauva-arjesta muuten täysin siemauksin!! Tiedän kyllä kokemuksesta, että sitä asiaa mietiskelee paljon..

Meillä täällä harvinainen iltapäivä, molemmat lapset on vedelly sikeitä jo reilu kaks tuntia ja täysin YHTÄ AIKAA!!!! Jihaaaa! Saattaa kyllä usein nukkua yhtä aikaa, muttei näin pitkään, joten en millään raaskisi herättää tuota esikoista..Illalla sitten kukutaan..

Meillä tyttö kovin punkee itseään kylkiasentoon, heti kun laittaa selälleen lattialle! Peppu jo kierähtää ympäri ja nenää kovin tunkee lattiaan kohti, joten osittain osataan jo kääntyä masuleen! Kuhan ne kädet vielä oppis laittamaan.. Ja todella hyvin ja pitkiä aikoja viihtyy lattialla myös masullaan katellen veikan touhuja. Niiin nopeesti ne vauvat kyllä kehittyy, ihan on jo ikävä sitä vastasyntyneen vauvan tuhinaa ja tuoksua..nyyh! No, ehkä ikävä lievittyy, ku pääsen kattomaan joku päivä kaverin vastasyntynyttä vauvaa!

H & tytsy 3,5kk (parin päivän päästä..)

Vierailija
2/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiliini: Älä anna " maitoasian" stressata (helpommin sanottu kuin tehty... tiedän). Itse olen ajatellut, että jokainen hoitaa imetyksen tavallaan ja jos vauva vielä itse lopettaa, eihän sille sit mitään.

Esikoista imetin 6kk, jonka jälkeen lopetti itse. Sai sellaisia tissiraivareita, että ei ollut vaihtoehtoja kuin siirtyä pulloon. Enkä jatkanut pumppaamista vaan annoin maidontulon hiipua itsestään... silloin olin vähän harmissaan imetyksen loppumisesta, mutta näin jälkikäteen katsottuna se meni ihan hyvin. Esikoisen alkoi saamaan noita raivareita jo 3kk iässä aina iltaisin jolloin ei kelvannut kuin pullo, muuten imetin.

Nyt imetys sujunut hyvin, mutta olen ajatellut nautin tästä niin kauan kuin se sujuu... turha suunnitella etukäteen.

Meillä vähän tylsä viikko tulossa kun kahdet treffit peruuntui kavereiden lasten sairastelun takia... koton akökkiminen alkaa taas riittää! Täytyy keksiä itse jotain ohjelmaa.

j ja tytöt (3,5v ja 2,5kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä vielä yömyöhään koneella kökin, vaikka unikaan ei pahitteeksi olisi.

Äitiliini: -Minäkin sitä mieltä, että älä turhaan murehdi! Olet hyvä äiti, ja osaat antaa lapsellesi rakkautta ja läheisyyttä, vaikka et imettäisikään. Ymmärrän kyllä, jos itsestä tuntuu haikealta lopettaa imetys, mutta suotta kiusaat itseäsi ja vauvaasi, jos tissi ei meinaa kelvata. Joten pää pystyyn ja ole ylpeä ratkaisuistasi :)

Huomenna onkin meillä sitten 3kk neuvola, joten raposrtoin siitä sitten kun ehdin!

Taidanpa tästä nyt mennä nukkumaan!

Minsku

Vierailija
4/20 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola reissu taas tehty. Mitat seuraavanlaiset:

Pituus 52 cm

Paino 7110 g

Pää 41,5 cm

" Hyvin kasvaa. Seurailee tarkkaan. Hyvä pään kannatus"

Ja lisäksi saatiin eka piikki.

Syntymäpaino tuplaantunut siis ja vähän enemmänkin! Ja 12 cm tullut lisää! Voi noita meidän vauveleita kun ne kasvaa nopsaan!

Minsku

Vierailija
5/20 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köllille ensin onnittelut pienokaisesta ja tervetuloa vauva puolelle!

Tuliki mieleen, onko kukaan seurannu odotus/kuume puolelta on niillä enää olemassa TP pinoja?

Meillä ois huomenna neuvolapäivä, kerron tulokset sitten.

Haaveilen jo valmiiksi huomisesta. Isä kävi päivällä pyörähtämässä sano, että pitää tuoda tuo esikoinen huomenna päiväksi papan tykö. Mitäköhän sitä tekis huomenna sitten, tuo pikkuneiti kun nukkuu vaunuissa sen 4-5 tuntia päikkäreitä!?! Siivota tietty vois, seki on mukavaa kun saa rauhassa nuohota paikkoja, eikä pikapikaa hutkia esikoinen kannoilla kysellen, joko olet siivonnut...

Pikaisesti

grontti

Vierailija
6/20 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei siksi täällä paljoa nyt näy kun mulla on yhtäaikaa kuumeellinen rintatulehdus,migreeni(valvomisesta),flunssa ja oksensinkin tänään...olo on kaamea..onneksi äiti oli apuna kun en jaksa tehdä mitään ja neuvolasta sain sähköpumpun lainaan.

t.tosi kipeä äitiliini ja Juho mussukka 11vkoa1pv

Vierailija
7/20 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSTÄVÄT HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!

Vierailija
8/20 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen arki on itsessään ihan tarpeeksi rankkaa, sitten jos on vielä itse kipeänä niin huh huh... paljon voimia ja jaksamista!

grontti: olen käynyt välillä kurkkimassa kuume-puolella Zatun kuulumisia ja Zatu on siellä ahkerasti pitänyt TP-pinoa yllä.

Taitaa taas olla parempi mennä nukkumaan kuin katsella telsua tai hengailla netissä... yöt on menneet viime päivinä aika lailla neidin tankatessa 1,5-3h välein eikä se ihan riitä mammalle. Just kun on saanut unen päästä kiinni niin taas syödään. Onneksi en ole vielä ihan poikki päivisin mutta huomaa, että pinna lyhenee samaa tahtia kuin yöunet.

j

Vierailija
9/20 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo hitusen parempi,sain antibioottikuurin rintatulehdukseen,olen ahkerasti lypsänyt,väsyttää,yö meni pätkäunilla ja lypsinkin tietty yöllä.vauva syönyt ja nukkuu,esikoinen tekee muovailuvahalla.

on tää kauheeta,jos ei äiti olis eilen ollut apuna,en olis kestänyt eilistä päivää...nyt sitten äidillä mahatauti=(.koitan jaksaa,kait nuo lääkkeet vähitellen auttaa...rinta vaan jaksaa olla niin kipeä...esikoinen on suloinen kun halaa ja sanoo:koita äiti jaksaa,kyllä sää vielä paranet!

äitiliini ja Juho+Katri

Vierailija
10/20 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeellistä... täällä on niin hiljaista. Esikoinen on siellä papan luona touhuamassa ja pikkuinen vaunuissa nukkumassa.

Neuvola kuulumisia: 5925kg 60,5cm pää 38,7cm Keskikäyrää kasvaa, saapa nähdä tuleeko tuosta neidistä sitten enemmän minun kaltainen " hukkapala" kuin esikoinen saanut ihan selvästi isältään pituuden, vetäen vertoja koonsa puolesta vuotta vanhemmilleen, niin ne on erilaisia siskoksetkin... vaan niinhän me kaikki ollaan...

Äitiliinille kovasti jaksamista ja pikaista paranemista, ei todellakaan ole helppoa tällä hetkellä!

Mukava kuulla, että ei ole TP pinot ihan kokonaan kuollut muilta palstoilta. Ihana juttu, että Zatukin taas palstailee ja pystyy kuumeilemaan. Vilpittömimmin kyllä toivoisi hänetkin tänne!

hiljaisen päivän tunnelmissa,

grontti ja typsykät (2v 10kk ja ylihuomenna tasan 3kk)

Vierailija
11/20 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella tarhapäivä eikä mulla ole mitään ohjelmaa.

Mies vei tytön tarhaan ja me jatkettiin pikku neidin kanssa unia vielä klo 9-11, nyt taas jaksaa :)

En ole kyllä saanut mitään muutakaan aikaiseksi, mutta välillä on kiva vaan olla. Ja kohta lähdetään vaunuilla hakemaan tarhalaista kotiin.

Eipä tänne kummempaa!

j

Vierailija
12/20 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi paistaa aurinko, sillä viime yönä jäi unet vähän niukalle.

Pikku neiti nukkui kyllä ihan " normaalisti" 2-4h pätkiä, mutta jostain syystä itse en vaan saanut unta ja valvoin melkein klo 00-05 :(

Että aamulla väsytti kun esikoinen kömpi sänkyymme klo 7.15 ja mieskin oli jo hiipinyt töihin.

Oltiin koko aamupäivä ulkona ja se vähän piristi. Vauva on nukkunut puol 10 asti vaunuissa ja koko ajan odotan että kohta herää... niin esikoinen taas just meni päikkäreille, että aina joku on hereillä!

Mikäs on äitiliinin vointi? Alkaako helpottaa... toivottavasti :)

j

Vierailija
13/20 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....koitan jaksaa pari riviä saada aikaa kun vihdoin Juho nukkuu pidempiä uniaan näköjään.

mutta esikoinen aika kaamealla tuulella=/

on niin väsynyt...

sanon vaan että mun rintatulehdus vähän parempi jo,pistelee ja jomottaa rintaa välillä mutta 2-2,5 tunnin välein lypsäminen,lämpimänä pitäminen ja lääkkeet tehoaa...yöllä vaan piti valvoa,lypsin,esikoinen meni vessaan,juholle piti monta kertaa laittaa tuttia...mutta eikö se tästä...nyt on sellaista monkumista esikoisella että huh huh....=/!!!!!!!!!

huomenna ehkä paremmalla ajalla...

äitiliini ja Juho 2,5kk

enkä taas yhtään muista oliko jotain kysymyksiä...aivot unessa...

Vierailija
14/20 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys on kovaa mutta olin jo aamulla klo 8 hierojalla

nyt juho nukkuu ja mun rintatulehduskin taas eilistä parempi vaikka vieläkin nipistää ja jomottaa tissiä välillä.

viikonloppu menee sisätiloissa,mies töissä,pakkanen,flunssa ja tää tulehdus pitää sisällä...hyvää viikonloppua!!

en jaksa nyt enempää...

äitiliini ja Juho kohta 12 viikkoa

Vierailija
15/20 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulee ehkä vähän myöhässä jo, mutta en aiemmin huomannut juttuasi rintaraivareista. Pikaista paranemista!

Meillä nimittäin oli pojulla juuri samanikäisenä kuin teidän Juholla noita rintaraivareita. Ensin luulin, että kyse on siitä, että olen syönyt niin paljon valkosipulia, että se maistuu liikaa läpi. Sitten huomasin, että poika vain kieltäytyy maidosta.

Minä yritin pakottaa rinnalle, yritin houkutella, mutta mikään ei tuntunut onnistuvan. Monien kauhuksi poika piti kahdeksankin tunnin imemistaukoa päivällä. Minä en antanut pulloa (monien kauhuksi tämäkin). Monasti tein sen, että nukutin pojan ja sitten puolihorteisen pojan suuhun livautin rinnan. Näin sain päiväsaikaan tungettua maitoa lapseeni. Yöllä tuo söi, kun nukkui vieressäni ja työnsin rintaa suuhun aina silloin tällöin, niin ettei poika tietty ollut hereillä.

Sitten löytyi yksi asento, jossa poika suostui hereilläkin ollessaan syömään. Minulle asento oli hankala: kylkimakuulla kyynärpään varassa rinta roikkuen pojan suussa. Mutta sainpa syötettyä kuitenkin. Parin viikon temppuilun jälkeen rintaraivarit katosivat ja imetys maistui hyvin. Täysimetin puoli vuotta, sitten aloitimme kiinteät. Nyt osittaisimetyksellä ainakin vuoden ikään.

Muita kuulumisiamme: älyttömän harvoin pinoudun, kun ei tahdo jaksaa. Poika on jo 7½kk, esikoinen 4v. Kiinteitä on syöty jo puolitoista kuukautta, siis todella syöty, ei mitään maisteluja ;-) Isoruokainen ukkeli.

Yöt ovat rikkinäisiä, yöimetykset vielä kuvioissa. Poju oppi ryömimään vajaa kuukausi sitten. Tuntuu jo niin hirmu isolta. Snifff, mihin äidin vauva hävisi. Nojoo, on se vielä vauva, mutta iso vauva. Mittoja ei ole, seuraava neuvola 8kk iässä, edellinen 5kk.

Vierailija
16/20 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun rintatulehdus vihdoin taitaa parantua kokonaan,viime yönäkin sain nukuttua jopa kyljellään,lypsän tietty usein vieläkin.Mutta kyl se nyt parantunut lähes jo on!syön antibiootit loppuun silti.

odotan että poika nukahtais aamu unille,yön jälkeen kun herää ja syö niin kaikkein helpoiten nukahtaa uudelleen unille.

Esikoinen 4,5v on niin hauska kun sillä semmoinen vaihe että MATKII kaikessa,jopa lypsää ja imettää heh heh.se ottaa tissin esiin ja matkii.joskus rasittaa kun puheissa ja kaikissa matkii,toisaalta hauskaakin=)

VAUNUGALLUP:minkälaiset ja minkämerkkiset vaunut teillä on??

Meillä on esikoiselle ostetut Emmaljungan " sport-rattaat" joista saa vaunut pehmeän kantokassin avulla,vuoden 2001 mallia.

täällä on 18 pakkasta=(,ulos ei siis päästä...voi tylsyys...rintatulehduksen takia muutenkin jo monta päivää sisällä...

äitiliini29+Juho kohta 12 viikkoa +Katri 4v6kk

Vierailija
17/20 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä piti tosissaan pelästyä viime yönä...Juho heräsi yhtäkkiä n.klo 00:30 yskimään ja kakomaan,oli aivan kuin olisi tukossa täysin ollut nenä ja nostin ylös ja se paheni ja paheni,en tiedä mitä oli nukkuessaan vetänyt henkeen mutta todella kuulosti siltä että pieni tukehtuu... mä koitin eriasennoissa pitää mutta aina vaan kakoi ja yski ja itki eikä meinannut tulla loppua,jopa mun mies hiukan pelästyi ja se ei helposta pelästy,sitten Katrikin tuli omasta huoneestaan että mikä Juholla on,tietysti oli herännyt siihen...että voi pelästyä,en uskaltanut ollenkaan laittaa omaan sänkyyn Juhoa ennenkuin se meni varmasti ohi.Siihen meni n.reilu puolituntia,se tuntui niin pitkältä ja mä myönnän hätääntyväni aina helposti...sitten viimein Juho rauhoittui ja Katri onneksi menikin omaan huoneeseen takas nukkuun ja aamuöllä vähän alkoi yskimään ja mä heti pomppasin ylös...ei kait toi vakavaa ollut mutta pelästytti kyllä.oon joku aika sitten lukenut jutunkin kun eräs vauva oli tukehtua omaan oksennukseen ja kait mulla siitäkin joku pelko jäi mutta mieskin aamulla puhui että kuulosti pahalta viime yönä...

voi mun pientä vauvaa,onneksi kaikki on nyt hyvin ja kiitos kun sain purkaa...

äitiliini ja kulta Juho huomenna 12 viikkoa

*missä muut on??*

Vierailija
18/20 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltiin eilen kavereilla juhlissa ja päästiin vasta kahden aikoihin nukkumaan... kylläpä nyt väsyttää.

oltiin koko perhe pulkkamäessä, nyt tytöt nukkuu ja pitäisi mennä itsekin.

palaillaan,

j

Vierailija
19/20 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihana lukea teidän kuulumisia!! siis teitä on todella kaivannut... kummallista että tavallaan ihan vieraista ihmisistä voi tulla näin tuttuja! toisaalta monen kanssa kuumeiltiin jo kakkosta yhdessä ja siitä tuntuu olevan ikuisuus!

eli siis oon ollut pitkään poissa, olen ollut niin poikki ja aikaa ei ole tuntunut olevan yhtään ylimääräistä. nyt on meidän vauvan koliikki mennyt ohi ja elämä todella tuntuu hymyilevän! vauva on päivä päivältä tyytyväisempi, aluksi oli siis aika tyytymätön tapaus. nyt täytyisi voida vielä hankkia meille kotiin netti, mitä ei olla vieläkään saatu aikaan. sitten ehdin luoksenne useammin.

kivaa huomata, että joku on kaivannut! kiitos siitä äitiliini!

sitten pyytäisin pientä lyhennelmää siitä mitä teille on tapahtunut...

ja kenelläs nyt olikaan suurin piirtein saman ikäinen vauva meidän kanssa. joeela ainakin oli marrasmasuja, äitiliini taisi olla joulukuisia. kun noita teidän painoja ja pituuksia lueskelin niin olisi kiva muistaa vauvojen iätkin.

meidän vauva taitaa vetää pohjat! 3 kk neuvolassa 65cm ja 7,5 kiloa!! siis kavanut syntymästään 14 cm... on nyt samankokoinen kuin tyttö puolivuotiaana.

meidän vauvan nimeksi tuli niklas. onkos muut kertoneet nimiä täällä? äitiliinillä taisi olla juho, kiva nimi!

no nyt vaavi tietysti heräsi heti kun äiti päätti tehdäkin jotain... täytyy siis palata velvollisuuksien pariin.

se vielä että älä äitiliini missään nimessä stressaa imetyksestä! kuhan vauva jotain ruokaa saa niin hyvä! meillä ei imetys aluksi onnistunut niin hyvin ja varsinkin kun niklaksen masu ei tavallista äidinmaidonkorviketta kestänyt otin kamalan stressin siitä ja ainoa asia mitä siitä seurasi oli se että maidontulo väheni ja olin todella hermostunut koko ajan. nyt onneksi imetyskin onnistuu hyvin, mutta jos ei onnistuisi meillä annettaisiin hyvällä omallatunnolla pullosta, joten tee säkin niin!

pusuja ja haleja, oli kiva " palata" joukkoon!

viivi ja niklas 3 ja puoli kuukautta

Vierailija
20/20 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itekään usein käyny lueskelemassa, viime aikoina jo vähän enemmän. Meidän tyttö on kans 3,5kk ja tuntuu kyl jo niiin isolta vauvalta..kääntyi muuten jo kerran selältä vatsalleen tällä viikolla! 3kk neuvolassa oli 58,5cm ja lähes 5kg. Tuntuu isolta, ku on isoveljeään melkeen kilon painavampi ja pari senttiä pidempi (siis ku isoveli oli 3kk). Ja käyttää nyt samaa hattua, ku isoveli 9kk iässä.. :) Eipähän ehkä ole samanlaisia ongelmia löytää sopivia hattuja tällä meiän isompi päisellä kuopuksella!! :)

Mut koittaakapa Viivi_ se netti hommata, sais tähän pinoon vähän lisää elämää!! Kiva, et äitiliini ja muut jaksaa kirjotella ja pitää TP:t hengissä! Täällä on kiva käydä lueskelemassa. :)

H & tyttö 3,5kk