Eskarilaisen käytös
Kertokaa millainen on teidän eskari ikäinen? Onko meidän hankaluudessaan ainoa laatuaan...?
Syöminen on hirveän hidasta, kun pitää miettiä kaikenlaista samalla. Pukeminen myös, välillä tuntuu ettei poika millään saa itseään ulos asti kun istuu vaatteiden kanssa ja mietiskelee.
Taitoa on mut tahtoa tehdä asiat niin kuin pitäisi ei tunnu löytyvän. Välillä jaksan olla kärsivällinen, välillä en.
Kommentit (4)
Tosin ei ole hidas, vaan ihan kaikkea muuta. Kaiken aloittamisessa vaan menee aikaa, unohtuu laulelemaan, leikkimään tms. kun pitäisi syödä tai pukea. Itse syöminen on sitten aika nopeasti ohi, kuten pukeminenkin, mutta jatkuva muistuttelu että tekisi odottavan asian on rasittavaa. Lisäksi tuntuu että poika omaa jo nyt isänsä tyylin ettei kuuntele kun puhutaan- vaan puuhaa jotain ihan omiaan omassa maailmassaan. Välillä poika tuntuu ihme haahuilijalta, mutta ei koskaan hitaalta.
Se hidas on meillä pikkusisko, mutta sisko onkin sitten tässä maailmassa ja havainnoi todella tarkasti ympäristönsä tapahtumia, kun tämä eskarilainen poika ei edes huomaa tai kuule mitään omien ajatustensa ja touhujensa keskellä- eikä myöskään muista mitään.
vai pitäisikö sanoa haaveilijoita. Me ollaan koulukypsyys testeissä, toisaalta tuntuu hullulta miettiä ettei aloittaisi koulua syksyllä kun osaa lukea ja kirjoittaa sekä laskeakin aika vaikeita laskuja. Toisaalta onhan itsestä huolehtiminen ja ryhmässä toimiminen myös tärkeitä taitoja. Nyt vaan olisi tulossa pieni luokka, 13 oppilasta, niin tekisi senkin puoleen mieli tehdä se ratkaisu että poika menee kouluun. Torstaina saadaan testien tulokset.
Meidän 7-vuotias poika on myös tosi hidas pukija ja syöjä aina koulu aamuisin sitä joutuu avustaa välillä kun meinaa tulla tosi kiire.
Nyt onnistuu kun olen äitiyslomalla mutta myöhemmin ei.
Välillä se unohtuu johonkin tai sitten se rupeaa välissä tekemään jotain ihan muuta. 6-vuotias pikkusisko taas pukee yhdessä hujauksessa ihan itse ja joskus jopa on ottanut vaatekaapista vaatteet ennen kun olen edes huomannutkaan.
Olen miettinyt johtuukohan pojan hitaus siitä ettei huvittais lähtee kouluun vai mistä.
Pikkusiskonsakin on ripeämpi. En tiedä mistä tuo ajatusten harhailu johtuu. Ja miten sais homman toimimaan. Välillä kyllä saa nopeasti vaatteet päälle kun on esim. lähdössä kaverin luo. Mutta auta armias kun on kiire jonnekin. Onko teillä eskarissa ehdotettu koulutesteihin menoa? Meidän tyttö on myös hirveän herkkä jos joku sanoo tai loukkaa jotenkin. Ja myös todella pikkutarkka.