Vierailija

En tiedä mitä tämä on. Olen aina ollut luulosairas ja kärsin migreenistä ja joskus selkeästi lihasjännityspäänsärystä.

Minua särkenyt jo monta viikkoa joka päivä lievästi. Kipu on jomotusta oikealla sivulla. Se ei haittaa elämää mutta pelkään kyseessä olevan aivokasvain. Sillä lapsilla se on yleinen aivokasvaimen oire ja olen vasta 15 v ja 8 kuukautta.

Minulla oli myös jo viime kesänä sellaista aamuöisin särkyä se ei kuitenkaan ollut kovin kovaa. Nyt sitä oli taas jokin aika sitten. Kävin sairaanhoitajalla ja hän sanoi että kyseessä on lihasjumi. Kuitenkaan lihakseni eivät ole kipeitä tai jäykkiä. Paitsi painaessa olkapäiden takaa vähän sattuu.

Hoitaja paineli lapojen alueelta ja sanoi, että jännitän selkeästi oikeaa puolta. Minusta se johtui siitä, että hänen sormensa tuntui teräviltä niin se oli refleksi.

Minulla oli myös yhtenä aamuyönä pistävä kipu sivulla joka helpotti seistessä ja paheni maakulla. Sekään ei ollut kauhean kovaa. Mutta tuote en muistanut mainita! Apua luin juuri että tuo on aivokasvaimen oire!

Katsokaa vaikka:

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu/artikkeli?tunnus=duo11493&...
Myös joskus mulla on selkeää takaraivokipu joka on jännitystä muttä tämä särky on vain ohimolla tuntuvaa lievää kipua.

Myöskin stressaan asioita aika paljon ja käytän puhelinta joten jännitystä voi kyllä tulla.

Minua pelottaa että mulla on aivokasvain. Olen pelännyt ennenkin syöpiä!

Kommentit (12)

Vierailija

Minukka on todettu siis ahdistuneisuushäiriö. Ja olen pelännyt useita syöpiä. Lääkäreiden rauhoitteluista huolimatta.

Mietin onko tämä taas samaa? Miksi saan aina jotain oireita ja siitä tämä lähtee. Yösärytkin alkoivat kun kuulin millaisia ovat vakavat pääkivut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Oletko särkylääkkeitä käyttänyt kipuun? Ja onko muita oireita? Pahoinvointi, paino lasku, näköhäiriöt..? On sekin että jos särkylääkkeitä ottaa päänsärkyyn viikkoja säännöllisesti niin ne voi aiheuttaa jo päänsärkyä. Teetkö päätetyöskentelyä? Oletko masentunut?

Vierailija

Jos nyt alkuun rauhoittuisit hieman. Aivokasvaimen todennäkäisyys on kuitenkin pieni ja kuten terkkarikin sanoi, luultavimmin kyseessä on lihasjumi, vaikka eivät kipeiltä tunnukaan.
Itsellä on olut vuosia sama vaiva, johon jooga ja pitkät sekä hitaat venytykset auttavat.

Tai sitten olet vaan puhtaasti luulotautinen. Niin tai näin, toivottavasti saat apua ongelmaasi.

Vierailija

Olen jatkuvasti peloissaan jostain sairaudesta. Särky on siis lievää eikä häiritse. Pelkään siis kyseessä olevan jotain vakavaa. Särky ei ole kokoajan vaan tulee ja menee päivän mittaa. Tuntuu siis oikealla sivulla.

Ap

Vierailija

"Minukka on todettu siis ahdistuneisuushäiriö."

Tässä lienee asian ydin. Oireesi ovat suurella todennäköisyydellä stressistä johtuvia. Niska-hartiaseudun lihasjumit voivat aiheuttaa kaikenlaista pientä jännää, joten kokeile käydä hierojalla säännöllisesti muutama kerta. Jos oireet vielä senkin jälkeen jatkuvat, voit hyvällä syyllä pyytää lääkäriä katsomaan tarkemmin.

Vierailija

Pelkäsin noita ihan samoja juttuja ja mielenterveyshistoriaa löytyy, masennusta, pakko-oireista häiriötä jotka on vieläkin. Sain oikein kunnon kauhuKohtauksia, en halunnut nukkua jos kuolen yön aikana kasvaimeen yms. Tässä olen ja ilman mitään kasvainta vaikka kuinka itsekin todistelin kaikille että kyllä sitä päätä nyt vaan särkee just silleen mite aivokasvaimessa. Sanottiin että iän myötä se laantuu se pelko ja ajattelin että mitä, miksi se mihinkään laantuisi koska minullahan se aivokasvain on jne jne. Ei ole.
T 19v

Ps ei tarkoita sitä että kellään sitä oireista huolimatta voisi olla, mutta yleensä pelot ovat aiheettomia. Yleensä se aivokasvain oirehtii ihan kunnolla niin että sinne lääkäriin oikeasti menee eikä mieti pitäisikö mennä. Ja muut huomasivat myös. Koita olla murehtimatta ja jos huomaat asiaa kovin pyörittelevän mielessä, tee jotain muuta ja yritä vain olla ajattelematta asiaa. Kyllä mua nytkin alkais kammottaa jos miettisin kasvaimia ja ns psyykkaisin itseäni niiden pelkoon.. Pitää vaa saada ne ajatukset pois

Vierailija

Sun stressi vaan lisää kipua ja jumeja... Ja miettimällä joka särkyä teet niitä itsellesi.

Oot 15. Jos sulla ois oireellinen aivokasvain jota lääkärit ei tajuu, niin kannattais lotota.

Aina voit mennä lääkäriin huolies kanssa, mut muuten jätä ne vähemmälle mietinnälle. Ja kun lääkäri jotain sanoo - hän on aika usein oikeammassa kuin omat tietosi ja googlailusi. Turha alkaa sitten enää jahkailemaan ikuisuuksiin saakka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinun olisi hyvä muistaa, että pelko on ongelmasi. Ei mikään kasvain. Hae apua PELKOOSI.
Miksi puhut hänelle kuin aikuiselle, hän on vasta 15v. ja vanhempien tehtävä olisi häntä auttaa. Ap onko vanhemmistasi tai muista sukulaisistasi sinulle juttuseuraa ja kuuntelevatko he sinua?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat