Mitä tekisitte jos kaverisi olisi yllyttänyt pettämään
ja olisitkin sitten tehnyt sen KERRAN jonkun ihan tuntemattoman kanssa, yllytettynä, ja nyt kun ystävyys on vähän jäähtynyt niin miten toimisit kaverisi kanssa ettei hän kertoisi juorua syrjähypystä eteenpäin?
Kommentit (6)
Ystävä vai kaveri? Käytät molempia sanoja ja eivät ole sama asia.
Ystävä ei yllytä pettämään, koska ajattelee sun parastas.
Eikä myöskään juorua, vaikka ystävyys olisi katkennut tai ei ole koskaan ystävä ollutkaan vaan kärmes.
Paras ratkaisu olisi kertoa puolisolle avoimesti virheestä. Siitä voi sitten jatkaa etenpäin. Mikään ei tunnu pahemmalta kuin tulla petetyksi kerran fyysisesti sekä kaksi kertaa henkisesti. Petät jo toisen kerran henkisesti luottamuksen, jos salaat puolisoltasi asian. Suoraselkäiselle ihmiselle on helpompi antaa anteeksi kuin virheitään piilottelevalle.
Muista käydä 3 kk päästä HIV, kuppa, tippuri, hepatiitti B ja C ja sukuelinherpes -testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Paras ratkaisu olisi kertoa puolisolle avoimesti virheestä. Siitä voi sitten jatkaa etenpäin. Mikään ei tunnu pahemmalta kuin tulla petetyksi kerran fyysisesti sekä kaksi kertaa henkisesti. Petät jo toisen kerran henkisesti luottamuksen, jos salaat puolisoltasi asian. Suoraselkäiselle ihmiselle on helpompi antaa anteeksi kuin virheitään piilottelevalle.
Muista käydä 3 kk päästä HIV, kuppa, tippuri, hepatiitti B ja C ja sukuelinherpes -testeissä.
Mitä jos tässä puhuttaisiin jo ainakin pari vuotta sitten tapahtuneesta, eli ei keskitytä nyt tautivaaraan, joka tietysti on poissuljettu tavalla jota ehdotit.
Kerro, ota vastuu teoistasi edes yhden kerran.
Tai jätä nyt se onneton mies edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tässä puhuttaisiin jo ainakin pari vuotta sitten tapahtuneesta, eli ei keskitytä nyt tautivaaraan, joka tietysti on poissuljettu tavalla jota ehdotit.
Kaksi vuotta sittenkö olet pettänyt? Oletko harkinnut, että paljastaisit mokasi? Eikö omatuntosi vaadi sinua ottamaan asiaa puheeksi puolisosi kanssa?
Oma puolisoni lentäisi pihalle kuin leppäkeihäs, jos salaisi syrjähyppynsä ja saisin tietää. Salailu on minusta kertakaikkisen anteeksiantamatonta toimintaa. Sen sijaan antaisin hairahduksen negatiivisen ensireaktioni jälkeen anteeksi, jos puoliso olisi luottamukseni arvoinen eli kertoisi minulle itse mokanneensa kerran.
En toimisi sen kummemmin kuin siihenkään asti. Varmasti olisin jo ajat sitten yrittänyt tehdä sille jotakin että en olisi yllytettävissä... tosin minun olisi vaikea kuvitella että yllytys muutenkaan saisi minua pettämään, syyt siihen löytyisi joka tapauksessa muualta.