Miten muistatte vanhempianne jos he sanovat ettei he tarvitse mitään lahjaa jouluna?
Äitini aina sanoo tuon saman ennen joulua. Heille ei tarvitse sitten ostaa mitään jouluna. Jotenkin tuntuu silti julmalta olla ostamatta mitään. Tiedän että toinen sisarukseni ostaa ainakin jotain. Olisitteko ostamatta mitään?
Kommentit (49)
Ostaisin jotain jouluherkkua nätissä paketissa ja kortin.
Älkää ostako mitään. Vanhempi ihminen tarkoittaa mitä sanoo, ei halua lisää tavaroita nurkkiinsa. Entisten määräkin jo kauhistuttaa. Uskokaa pois, että noihin asioihin suhtautuu vanhempana ihan eri lailla kuin nuorena.
Suursiivouksella ennen joulua. Matka on pitkä, mutta silti käyn.
Ollaan yleensä viety tuliaisiksi jotain kuluvaa tavaraa. Tyyliin jätkänkynttilä, piharoihuja, havupallo, glögiä, miehen isän savustamaan kalaa tms. Ei lahjapaketissa, joten ei voi laskea lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua vituttaa että toivetta ei voida ottaa huomioon. Nytkin sanoimme anopille jo monta kuukautta sitten että EMME TARVITSE MITÄÄN, ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN! Mies sanoi erikseen että jos on jotain pakko ostaa, antakaa rahana. Eikö jumalauta sieltä ilmestynyt joku kippa hyllylle pölyyntymään.
Miksei voi uskoa kun sanotaan että älkää ostako mitään??!!?
Osti varmaan vittuillakseen kun kuuli että raha kyllä kelpaisi. :)
Olen tilannut aina tämän vuoden kuvista ifilor kalenterin. Sen äiti jo toivookin. Jotain pientä lisäksi.
Äiti antaa mulle 500 lasten lahjoihin
Rasittavaa. Tyhmää kieltää lapsia ostamasta omalle äidille lahjaa. Siinäpä mallia seuraavalle sukupolvelle: en minä mitään tarvitse...
Itse annan opiskelijatyttöni ostaa lahjan vähistä varoistaan: myös antamisen ilo on osa joulutunnelmaa.
Ostan ihan tavallisia käyttötarvikkeita, joita tiedän heidän muutenkin käyttävän. Autovahaa- tai pesuainetta, sukkia, elintarvikkeita, hygieniatarvikkeita. Ei mene hukkaan ja salaa ovat tyytyväisiä.
Siis miehen isän _savustamaa_ kalaa. Ei sentään miehen isää savustamaan :)
5
Me on lahjakielloista huolimatta viety joulukukat kummankin äidille, se on kelvannut hyvin ilman mutinoita. Mies vielä kokoaa äidilleen herkkukorin, johon tulee mm. kahvia, puuroriisiä, pari juustoa, sinappia ja muuta taatusti käyttöön tulevaa ruokaa. Käyttötavarat jäävät aina kaapin täytteeksi, mutta ruokatavarat on hyvä lisä pienellä eläkkeellä sinnittelevälle.
Jos sanotaan, että ei mitään niin en silloin osta mitään. Paitsi marttyyriäidilleni, joka aina väittää ettei tahdo mitään, mutta oikeasti tahtoo kaikkea mahdollista.
Vie jotain pientä, suklaata, kynttilöitä tms?
Meilläkin on kielletty ostamasta. Mutta minä teen sitten itse. Sytytysruusuja yleensä 100 kpl ja ne on kyllä olleet mieleinen lahja, kun heillä lämmitetään pääasiassa puilla taloa. Nyt tuli vain 50 ruusua, joten virkkasin siihen vielä kaulaliinat lisäksi.
Itse tehtyjä pipareita ja/tai kuivakakkua antaisin tuossa tilanteessa. Mulla on kyllä muutenkin tapana niitä viedä.
Oma äitini saa paljon kukkia joulun aikaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on kielletty ostamasta. Mutta minä teen sitten itse. Sytytysruusuja yleensä 100 kpl ja ne on kyllä olleet mieleinen lahja, kun heillä lämmitetään pääasiassa puilla taloa. Nyt tuli vain 50 ruusua, joten virkkasin siihen vielä kaulaliinat lisäksi.
Kaulaliinat on liikaa. Kun sanotaan että ei tarvitse mitään, niin ei pidä antaa tuollaisia joita on pakko velvollisuuden tunnosta säilytellä ja tässä tapauksessa jopa PUKEA YLLEEN.
Olisiko kuohuviini ja suklaa sopiva lahja?
ap
Meillä molempien vanhemmat aina toitottavat tuota ei lahjoja. On kyllä itsekin sanottu, että riittää paketit vain lapsille, meille eivät onneksi ostakaan enää mitään. Jotain glögiä tai viiniä saattavat tuoda tullessaan, kun tulevat meille aina aattona syömään. Jos käydään joulunaikaan vanhemmilla vaikka kahvilla, niin viedään yleensä joulukukka ja esim. kahvikakku tms.
Tavara on kyllä aikuisen ihmisen kodissa niin turhaa. Inhoan sitä turhien purkkien määrää, joka kertyy pakollisista lahjoista ja tuliaisista meillekin. Kuluva juttu on paras, tai jos tuntee toisen oikein hyvin, joku hemmottelulahjakortti johonkin hoitolaan. Mutta ei tavaraa.
Meillä isovanhemmat auttavat paljon meitä lapsia. Vahtivat lapsenlapsia, auttavat auto-remonttihommissa. Ei niinkään rahallisesti vaan muuten auttamalla. Välillä ostavat jotain lahjaksi, vaatetta lapsille tai minulle nyt joululahjaksi kahvinkeittimen kun sellainen puuttui.
ap
Minua vituttaa että toivetta ei voida ottaa huomioon. Nytkin sanoimme anopille jo monta kuukautta sitten että EMME TARVITSE MITÄÄN, ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN! Mies sanoi erikseen että jos on jotain pakko ostaa, antakaa rahana. Eikö jumalauta sieltä ilmestynyt joku kippa hyllylle pölyyntymään.
Miksei voi uskoa kun sanotaan että älkää ostako mitään??!!?