Vierailija

Transrasvat eli osittain kovetetut kasvirasvat on tutkitusti epäterveellisempiä kuin muut tyydyttyneet rasvat. Silti niitä tungetaan esim. kauppojen valmisleivonnaisiin ja eineksiin. Elintarvikeviraston kanta on että ihmisiä ei erikseen tarvitse varoitella transrasvasta, riittää kun kehottaa välttämään kaikkia tyydyttyneitä rasvoja. Tyydyttyneistä rasvoista esim. voista on kuitenkin ristiriitaista tutkimustietoa, kun taas transrasvat on yksiselitteisesti todettu sydänterveydelle vaaralliseksi. Silti näitä ei haluta erotella mitenkään, ettei kuluttajien päät mene pyörälle liian monista erilaisista rasvoista.

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (9)

Vierailija

Ei mulle kyllä kukaan ole tullut ovesta sisälle pakkosyöttämään yhtään mitään. Osaan ihan itse tehdä omat valinnat kaupoissa ja lusikoida itse valintani omaan suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minua pakkosyötettiin lapsena, mutta aikuisena olen saanut ihan itse valita, mitä syön.

Vierailija

A) Älä osta kaupan teollisuusvalmisteita. Jos joku tarjoaa niitä, älä syö. 

B) Leivo itse luonnollisista aineksista. Ja tarjoa vieraillesikin niitä.

-> Ongelma ratkaistu - seuraava. 

Vierailija

Heh, mulle ei oo kukaan vielä syöttänyt yhtään mitään, ei Suomessa eikä ulkomailla. Ehkä lapsena tuputettiin ruokaa, mutta osasin jo silloinkin kieltäytyä kaikesta, mistä en pitänyt. 

Vierailija

No hieno homma että täällä on niin monta itsenäistä aikuista joita ei pakkosyötetä, mutta miksi tuota paskarasvaa pitää tunkea mihinkään elintarvikkeisiin? Ei kaikki jaksa leipoa itse luomuaineksista joka kerta kun pullaa tekee mieli vaikka raskaan työpäivän päätteeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No hieno homma että täällä on niin monta itsenäistä aikuista joita ei pakkosyötetä, mutta miksi tuota paskarasvaa pitää tunkea mihinkään elintarvikkeisiin? Ei kaikki jaksa leipoa itse luomuaineksista joka kerta kun pullaa tekee mieli vaikka raskaan työpäivän päätteeksi.

Yksi pulla silloin tällöin ei kenenkään sydäntä tuki.  Jos vedät kaksin käsin pullaa ja kakkuja jokaisen raskaan työpäivän päätteeksi, niin sinulla on itse aiheutettu ongelma... vaikka onhan se kiva tietysti löytää ulkoistaa lihavuuden ja huonon voinnin syy teollisuudelle, joka syöttää sinulle transrasvoja ja tukkii verisuonesi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Yksi pulla silloin tällöin ei kenenkään sydäntä tuki.  Jos vedät kaksin käsin pullaa ja kakkuja jokaisen raskaan työpäivän päätteeksi, niin sinulla on itse aiheutettu ongelma... vaikka onhan se kiva tietysti löytää ulkoistaa lihavuuden ja huonon voinnin syy teollisuudelle, joka syöttää sinulle transrasvoja ja tukkii verisuonesi. 

Kiitos kun näytit minulle paikkani. T: Läski, laiska ja lisäksi mt-ongelmainen.

Vierailija

Eurooppalaisissa elintarvikkeissa on hyvin vähän tai ei ollenkaan transrasvaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.