Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ ENSIKOT ~ Vko 7 ~~~

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset alkoi aamuyöllä, limatulppakin meni aamupäivällä, taitaa meidän pikkuinen tänään tai huomenna syntyä! Vielä odotellaan kotona vähän aikaa ja sit lähdetään kättärille näytille. Kyllä nää oikeat synnytyssupistukset näköjään sit tuntee, vaikka sitä jo epäilin. =) Toivotaan, ettei ne nyt enää lopahda!

Kiva, että on välillä ihmisillä hyviäkin uutisia!

Unohdinpa onnitella Marikaa... Onnea siis sinulle vauvan johdosta!

Ja hyvää ystävänpäivää kaikille näin jälkikäteen!

Anne rv40+4

Vierailija
22/45 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson] Annemaria taitaa päästä synnyttämään, tsemppiä!

Kävin äsken ostoksilla, kaikkea pientä vauvakamaa, itselleni muutama toppi ja ripsari ja apteekissakin kävin.

Päivät vaan menee rauhallisesti eteenpäin... tänään aloitin vauvanvaatteiden pesun. Pikkuhiljaa rupee olee valmistelut hyvässä käynnissä.

NapNap rv37+0 [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, taas on yksi vauveli " putkahtamassa" maailmaan (voi että kun ne vaan putkahtaisi, eikä tarvitsisi irvistellä päiväkausia siellä laitoksella!) :)

Ja NapNapilla vauvatarvikejärjestelyt vauhdissa :) Mä tuossa yksi päivä kirpparilla käytyäni kokosin pöydälle kaikki tähän mennessä kertyneet vauvan vaatteet (oisko n. viisi kappaletta yhteensä), niin tietystihän nuorempi kissa (kissamaiseen tapaansa) hoksasi tämän uuden vaatepinon samantien ja parkkeerasi itsensä niiden päälle nököttämään. Hymyilytti, kun ajattelin, ettei se parka edes osaa arvata, mikä stressipaketti niiden vaatteiden sisälle puolen vuoden päästä puetaan. :D Toinen kissa tykkää tallustella mahan päällä ja siitä sitten yllättäen ponnistaa ja hypätä pois - pari päivää sitten alkoi jo tuntua pahalta se " hieronta" ja joutuu varmaan vähän varomaan jatkossa.

Vierailija
24/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä annemarille(meniköhä oikein nimi.....)synnytykseen!!!

Olipas kurjia uutisia monella!Pahoitteluni teille!

Kiva kuulla PauliNeastakii,ihmettelin jo että mihin oot hävinny ;)

Ull-maij´´llekki moiiii!!!!!

Mulla tänään eka neuvolalääkäri 13.30 ja nyt pitää sit piätellä pissiä siihe asti.Saa kupla otassa mennä sinne sitten ;)

Mulla on ens viikolla kirjalliset autokoulussa ja pimeen ajo,liukkaan ajo,teoriaa ja ajotunteja..........huh!Hullu viikko tulossa!!!!Ens viikon jälkee ei ois ku 3 ajotuntii enää jälellä ;)

Voikaa hyvin!!!!!!!!!

-Pepsi ja vompatti rv9+3

Vierailija
25/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Annemarille! Vai jokohan siellä on uusi pieni ihme syntynyt tähän maailmaan?!

Pepsi: Sun autokouluhan menee vauhdilla! Milloinkas olisi inssi? No tietty kirjallisten jälkeen, mut milloin olet ajatellut saada kortin takataskuun? Mukavaa neuvolaa Pepsille ja tule sitten kertomaan kuulumiset. Niin ja yritä pidätellä!

Ihana lukea teidän pidemmällä olevien juttuja! Itse vielä odottelen kovasti sen 12 viikon täyttymistä. Tänään oli taas oikein kunnon oksuaamu ja piti metrostakin välillä hypätä asemalle oksentamaan. Joten jos näit, niin minä se vain olin ja aamupahoinvointini =) Mieskin sattui tulemaan samaan matkaa ja kysyi sitten peloissaa, että onko sulla joka aamu noin vaikeaa. En viitsinyt kiusata, vaan kerroin, että ei nyt ihan näin vaikeaa. Muistan kyllä lukeneeni, että joku muukin täällä o-puolella olisi metrossa oksennellut...

Torstai on toivoa täynnä ensikot! Toivottavasti saadaan lisää mitaleita Torinosta!!

Sippu ja pikku-tikru 8+5

Vierailija
26/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että ollaan saatu jo lisää vauvoja tähän meitin pinoon :)

Täällä on olotila jo jonkun verran parempi. Tuossa meni jopa pari päivää kun oksensin vain 4-5 kertaa ja tuli jopa semmosia muutaman minuutin hetkiä ettei ollut edes huono olo :) No, eilen ja tänään on tullut taas takapakkia ja oksu lentänyt, mutta kuitenkin olo helpottaa vähäksi aikaa oksentamisen jälkeen! Moni sanoo tuolla syyskeijuissa mahan turvotuksesta ja nippailuista, mutta minä olen niiltä hyvin säästynyt...

En ole nyt kahteen viikkoon liikkunut täältä kämpästä muualle kuin ultraan viikko sitten, joten pikkuhiljaa hulluksihan tässä tulee. Olen ollut aina liikkuvainen ja nyt on jäänyt lentopallot, jumpat ja sauvakävelyt väliin. Pelikaverit ihmettelee, että miksi en ole reeneissä käynyt ja olenkin sanonut katsovani olympialaisia ja yhtenä sunnuntaina missikisoja. Helpolla ne ei uskonut, koska minä en ole ennen jättänyt reenejä mistään hinnasta pois :)

Mitäs Marikan arkeen kuuluu?

Kuuluko pikku-milli siitä asunnosta nyt loppujen lopuksi jotain???

Minkäikäistä porukkaa täällä muuten on?? Ja mistä päin olette? :)

Vierailija
27/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] Onkohan uusi ensikko-vauva jo syntynyt...? Taitaapi annemaria olla nyyttiä hakemassa=)

Vauvavalmistelut tosiaan käynnissä täällä, pyykkikone pyörii taas ja omeplukoneella ja saumurilla surruttelen menemään! Ommeltavaa riittää!

Pepsimaxin autokoulu edistyy vauhdilla! Joko ajaminen onnistuu mukavasti? Miltä tuntuu, onko helppoa vai vaikeeta? Osasitko yhtään ajaa, ennen kuin autokouluun menit? Mä en osannut ollenkaan, autokoulussa vasta harjoittelin kaikki. Tuntuu, että varsinkin monet pojat/miehet osaavat ajaa jo ennen kuin autokouluun menevät.

Mii taisi jossain vaiheessa kirjoittaa, että tekisi vanhoista lakanoista vauvalle vuodevaatteita. Niin mäkin olen tehnyt, vanhat lakanat hyötykäyttöön! Niistä tulee ihan hyviä lakanoita vauvalle. Miehen äiti antoi myös vanhoja lakanoita sun muita (osa siis todella vanhoja...), niitä olen nyt sitten ommellut.

NapNap rv37+1 [/color]

Vierailija
28/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsin minäkin netin ääreen.

Ei oikein pää toimi nykyään, kun sekoilin lääkäri päivän kanssa. Muistin, että se oli tänään, vaikka se ois ollut eilen. No kävin neuvolassa kuitenkin ja sain veri-ja virtsa näytteiden tulokset (hyvät) ja täti yritti kuunnella sydänääniä, mut ei vielä kuulunut. Höh:(. Kohtu oli kyllä jo aikas paljon kasvanut. Meen lääkäriin sitten joskus ultran jälkeen, jos siellä ei tehdä tutkimusta. 2 viikkoa joutuu vielä jännittään, että mitä sieltä masusta löytyy.

Itsellä ei oo huonoo oloo enää kuin aamuisin ja iltaisin, eli nälkäisenä ja väsyneenä. Kaheksalta pitää mennä nukkuun, jos ei haluu huonoo oloo.

Meillä on nyt koulussa korsetti-kurssi, mikä kyllä osui mun kannalta vähän huonoon aikaan, kun maha on jo niin turvonnut. Mutta teenpä sellaisen version, johon ois tavoite mahtua sitten synnytyksen jälkeen.

Hauskaa viikonjatkoa kaikille!

t:nau rv10

Vierailija
29/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kökötetään kotona edelleen.. ainaki enskuun alkuun!

3.3 olis rakenne ultra ja sillon katotaan samalla sitä istukan paikkaa taas.. Varmaankaan ei ole liikkunut vieläkään mihinkään! Tuhruakin on tullu vähäsen taas :(

5.3 lähdetään tosiaan sinne lanzarotelle :) Hieman alkaa mieskin jo odottaa että päästään lämpimään! Onneksi lääkäri ei kieltänyt lähtemästä..

Tais olla tiistaina kun havahduin tuntemukseen että " onpas paita jotenkin märän oloinen" no joo oli toisesta rinnasta tihkunut mammaa.. nyt jo? Kai on ihan normaalia?

Minä oon kans käyny lakana kaappia läpitte ja nyt oliski kaikki jo valmiiks leikottuna muuta ku alkais ommella :)

Tilkkupeiton tein vähän aikaa sitten ja käytin siihenkin hyväksi noita lakanoita.. ja kaikki lasten aiheiset jämä palat laatikon pohjalta! Yhden vanhan peiton käytin " välivanuksi" ..

Kyllä noita viikkoja tuntuu nyt tulevan tosi nopesti lisää.. nyt jo 16 kasassa :) Vähän alkaa olla masu jo pömpöllään.. tai kyllä sen mahan jo huomaa ihan hyvin! Vielä en ole kuitenkaan mamma housuihin siirtynyt vaikkakin ne kaapissa jo odottaa! Ehkä sitten matkan ajaksi kun eivät ainakaan purista mistään..

Sitten olen hurahtanut seuraamaan huuto.netissä lasten vaatteita.. ja tekemään huutoja myös!! Arvatkaa vaan onko niitä neutraaleja vaatteita jo aika paljon tuolla lipaston laatikoissa :) Käyttämättömiä pakkauksen vaatteitakin on jo aika paljo..

Niamey ja pikkunen

Vierailija
30/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä täs pitkästä aikaa piipahtaa teitä moikkaamas :) Pikaisesti oon kyl aina käyny lukemas mitä kaikille kuuluu mut en oo kerenny kirjoittaan... Nyt Poju nukkuu ni ehtii pikaiset kuulumiset kertoa...

Arki on alkanu sujuun ihan hyvin ja maitoaki riittää pumpattavaksi asti... Rinnat oli kyl aluksi tosi arat mut Bepanthen-rasva auttoi eikä sitä tarvi edes poistaa ennen imetystä, suosittelen ostamaan!!!! Tänään käytiin ensimmäisen kerran kotona kylvyssä eikä pientä enää edes itkettänykään vaan tyytyväisenä " lillui" ku isi pesi :) Meillä ei onneksi paljo itkeskellä. Kiltti Kullanmuru! 2-3 tunnin välein herätään syömään paitsi yks ilta päätti nukkua 6 tuntia putkeen.

Maanantaina sain tikit pois ja haava on hyvin parantunu. Ens tiistaina tulee neuvolan täti kotia punnitseen vaavin ja muutenki katsomaan molempien voinnin. Jännänä odotan et mitä puntari näyttää ku ainaki ruoka maistuu hyvin. Itsellä tuo paino on alkanu ihan hyvin tippuun vaikka vähän jännittiki et miten käy...

Mut nyt täytyy alkaa laittaan pyykit kuivaan ja Suomen peliä katsoon ja odotteleen et Poju heräis!!! Voi ku pääsis jo ulos vaunujen kans!!!

Kiitos kaikille onnitteluista!!!!!!!!!!!!!!

Jaksamista kaikille!!!!!!!!!!!!!!!

Marika ja Poju

Vierailija
31/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] Hieno että arki on alkanut hyvin!

Tuliko poika loppujen lopuksi sektiolla ulos, niinkös se oli? Miten synnytys eteni? Ja miten sektioon päädyttiin? Oma synnytys rupee jo kovasti mietityttämään, siksi kyselen... Oletko toipunut hyvin?

Tulehan sitten kertomaan pojan mittoja, kun neuvolan täti on käynyt!

Kiva kuulla sinusta! [/color]

Vierailija
32/45 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annemarialle tsempit synnytykseen! Vai jokohan se on ohi =)

Ulla-maij, onnittelut sydänäänien kuulemisesta. On se vaan niin ihanaa!!!

sippuliinille jaksuja pahoinvoinnin kanssa!

Niamey, täällä kanssa tissit vuotaa kun mitkäkin... =D tuntee olevansa varsinainen meijeri välillä kun on yöpaita märkänä.

Ja ensimmäinen raskausarpi pongattu =/ toisen rinnan alle oli ilmestynyt. Toivottavasti rajoittuu siihen... mun äidilläkin oli tullut vaan rintoihin.

MiaMik, no eipä me sitä asuntoa sitten saatu. Nyt etitään kuumeisesti uutta. Ehkä sitä kesällä viimeistään jotain löytää.

Omaa napaa... terkut kylpylästä!!! Oli aivan ihana reissu! Nyt on rentouduttu oikein kunnolla. Rahaa paloi hurjasti, mutta todettiin miehen kanssa että oli se sen arvoista kun nyt ei tiedä koska sitä seuraavan kerran pääsee kaksin lomailemaan. Eilen kävin vielä ihanassa kasvohoidossa ja ripsien ja kulmien värjäyksessä. Paco ei siitä tosin tuntunut kovin välittävän... äippä yritti rentoutua niin eikös toinen vetänyt oikein tehojumpan juuri silloin.

[color=red]pikku-milli & paco 29+6[/color]

Vierailija
33/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yllätyksellinen neuvolalääkärikäynti.......;)Lekuri yritti dopplerilla kuunnella sydänääniä,mut ei ne tietenkään näin aikasiin vielä kuulunu.Sit se sano että katsotaan ultralla(ihanaa niillä oli ultraki siel) ja juu kyllä siellä mun masussa nyt todistettavasti joku pikkumöykky köllötti ja sydän pompotti!!!!Hih!Nyt lähti mun tuulimunapelko harteilta pois :)Lääkäri sano et halus kattoo kun mulla yks km:ki ollu että mulle tulis rauhallinen mieli :)Kiittelin oikeen kovasti tätiä.Ku en oottanu muuta ku sisätutkimusta siltä reissulta.Täytyy sanoa että aika epätodelliselta tuntuuu ;)

Ens viikon jälkee ei ois ku 3 ajotuntia enään....saas nähä sanooko ope et oon valmis inssiin sitte,toivottavasti.Hyvin on mun mielestä menny ajot ja enne a-koulua olin ehkä 2krt kokeillu ajamista ;)

Ihanat kuulumiset marikalla!!!!!

-Pepsi ja vompatti rv9+4(10+0)

Vierailija
34/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin taitaa tänään tulla 16 viikkoa täyteen. Jotenkin vaan tuntuu oudolta, eli olenkohan jossakin vaiheessa sotkeentunut laskuista..? Hmh... Nyt taas on sellainen olo, että hyvä vaan, kun ei ole tämän enempää mahaa vielä tullut. Aiemmin mä kuvittelin, että kyllä jo neljännellä kuulla alkaa olla mahaa, mutta näyttäisi siltä, että se on sittenkin se 5:s kuukausi, kun ehkä jotain voi huomata.

Mun alavatsassa tuntui kummia surinoita eilen, kun olin kaupungilla. Pariin kertaan, kun olin pysähtynyt kassajonoon ja toisessa kaupassa toiseen jonoon seisomaan, tuo tuntui. Vähän kuin se olisi resonoinut jotain ympäriltä tulevia ääniä tai tärinöitä. Outoa vaan, että tuntui juuri tuolla kohdun kohdalla. Jos ei se ollut jotain outoja radioaaltoja ympäröivistä laitteista, niin sitten ehkä masuasukin rummutusta :D. Mutta aika monotonista ja tasaista pörinää se n. kolme sekuntia oli, ettei oikein pysty yhdistämään mihinkään elolliseen otukseen. Paitsi jos oli joku kohtaus päällä.. :S Oisko sitten ollut elohiiri tai jotain alemmissa vatsalihaksissa. Tosi kummallista.

Täällä oli kaikenlaisia mukavia kuulumisia.. Pepsille onnea hyvistä ultrauutisista ja Marikalle onnea ja mukavia päiviä uuden pikkuisen kanssa :) Ja mitä muita, en nyt muista.. Niin joo, Niameyn " maito" vuodot. Kääks, kohta on varmaan mulla vuorossa?

Perjantaiterkuin Mii- ja mynkerö rv 16+0

Vierailija
35/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsille onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Olipa tosi ihana neuvolalääkäri sulla!

Täällä paukahti nyt sitten tänään sellaiset viikot mittariin että ihan hirvittää... 30+0!!!! APUA!

Nyt odottelen josko posti toisi tänään mukanaan huuto.netistä huudetun hoitolaukun. Ajattelin sen sitten pakata sairaalakassiksi. Ja kai se pitää pakata nyt ajoissa, vaikka olisikin tyhjänpanttina pari kuukautta vielä eteisessä. Isoveljen avovaimollakin synnytys käynnistyi ihan yhtäkkiä vesien menolla kun viikkoja oli 35+5 ja siinä piti sitten vielä alkaa kassia pakkaamaan. Ja kun vielä tuolta meidän toukokuun porukasta ensimmäinen jo kävi sairaalassa kääntymässä niin kai se kassi pitää pakata...

Nyt täytyy tehdä naamalle jotain kun lähden jonkun ajan päästä kyläilemään. Ihanaa, pääsee oikein kunnolla juoruamaan =D

[color=red]pikku-milli & paco 30+0[/color]

Vierailija
36/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiireellinen sektio tehtiin lopulta. Onneksi ei nukutettu vaan laitettiin spinaali-puudute. Yritä vähän muistella ku en sitä synnytyskertomusta hoksannu pyytää.

Sunnuntaina puolilta öin mentiin synnärille ja otettiin käyrää supistuksista jotka tuntu voimistuvan heti ku ovesta sisään mentiin. Kanavaa oli silloin jäljellä vielä 2 cm mut aamulla 7 mennessä se oli kulunu pois. Siirryttiin synnytyshuoneeseen ja sain nukahtamislääkettä joka ei millään lailla vaikuttanu. Supistusten kovetessa laitettiin Aqua-rakkulat jotka hieman lievensi selän kipuja mut kyllä kirpaisi se laitto :/ Sitten mentiin kiikkustuoliin lämpimien tyynyjen kans ja alettiin ottaan ilokaasua joka kyllä auttoi siinä vaiheessa hyvin. 11 aikaan aamulla puhkaistiin kalvot ja silloin supistukset koveni huomattavasti. Sit laitettii Epiduraali ja Oksitosiini jotta supistukset voimistuis. 3 aikoihin auki vasta 4 cm mutta lääkäri päätti että odotetaan vielä muutama tunti... Epiduraalin ansiosta sain vähän nukuttua. 7 aikaan illalla lääkäri sit viimein päätti et leikataan koska edistystä ei ollu tapahtunu, edelleen 4 cm auki. 20.28 sit syntyi tämä meidän pikkuinen ja heti oli virkkuna rääkäisemässä :) Oli se aika hurjan tuntuista ku ei alakropassa ollu tuntoa ja tiesi kumminki mitä tehdään. Isi lähti peseen vauvaa ja siihen minä jäin kursittavaksi.

Vauva oli ensimmäisen yön vauvahuoneessa mut aamulla sain heti viereen ja imetyski onnistui heti. Oli aika turhauttavaa olla seuraava päivä letkujen varassa ku oli kipupumppu toisella ja katetri toisella puolella. Onneksi palauduin hyvin eikä hirveitä kipuja ilmaantunu. Sairaalas olin yhteensä 5 päivää enkä kotiin tultaessa enää minkäänlaisia kipulääkkeitä tarvinu. Haava on tosi siisti ja parantunu hyvin. Olikohan täs kaikki? Niin ja syytä siihen että miksei auennu enempää ei osattu sanoa...

Marika ja Poju

Vierailija
37/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson] Ihanat neuvolakuulumiset Pepsillä! Mukava lähteä viikonlopun viettoon, kun on saanut varmistuksen pienokaisen olemassaolosta!

Kiitos Marika, kun vielä käyt kertomassa kuulumisia. Ja kyllä noita synnytyskertomuksia on kiva lukea!

Omaa napaa: Aamulla vain yksi oksennus ja muutenkin olo aika energinen. Huomenna tulee 9:s viikko täyteen, jee! Viikonlopusta tulee rauhallinen kotiviikonloppu, mutta ei sitä näiden flunssien jälkeen muuta kaipaakaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Gallupiin vielä: Olen 25-vuotias, kun vauva syntyy, niin jo 26. Asustellaan miehen kanssa Helsingissä.

Sippu [/color]

[/quote]

Vierailija
38/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti aattelin kysäistä oliko tässä porukassa ketään Oulusta/läheltä?

Onnittelut Marikalle,tuommoset mukavat uutiset saa odottamaan omaakin jo pian tulevaksi=)

-WcANkka 33+6-

Vierailija
39/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs huomannutkaan vastata aikaisemmin tuohon ikä- ja kotipaikkakyselyyn. Elikkäs ikää löytyy 23v ja tampereen vieressä asustellaan

Vierailija
40/45 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

WcAnkka: Minä asustelen tässä ihan Oulun keskustassa.

Tänään on ollu taas oksu päivä.. koskakohan tää loppuu :/ no pitää ajatella positiivisesti, niin vauvakin voi hyvin :)

Unet on muuttunu ihan kamaliksi. Siis ne on ihan todellisen oloisia. Aamulla saa miettiä kahdesti, että onko uni totta vai ei.

Tänään ja eilen on taas ollut sellaista pistelyä alavatsassa, kait se johtuu kohdun kasvamisesta. Sillain hassusti kiristää ja vihloo.

Millä viikoilla teillä jo pidemmällä olevilla enskoilla on tuntunut ekat liikkeet?

Huh, no menenpä tästä kärvistelemään sohvalle. Pitänee soittaa päivystykseen, jos enemmän kipuilee, vai mitä mieltä ootte?

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 10+4