~~~ ENSIKOT ~ Vko 7 ~~~
Kommentit (45)
Täällä odotellaan, että tulisi nyt edes se kieltävä päätös siitä kämpästä niin päästäisiin etsimään uutta.
Ja vietän täällä yksinäni mun ja ukon kaksvuotispäivää =D tosin eipä me tänään mitenkään sitä taideta viettääkään kun huomenna lähdetään sinne Naantalin kylpylään. Siellä sitten...
Mii, mulla oli just noilla viikoilla kanssa sellanen olo, että aika meni ihan ihmetellessä. Alkuraskauden vaivat (ne vähät mitä oli) oli jäänyt pois eikä liikkeet vielä tuntunut. Välillä tuntui ettei sitä raskaana ollutkaan. Ja vieläkin mä jaksan ihmetellä sitä, että mun sisällä toinen ihminen... rakenneultran jälkeen miehelle totesin ihmeissäni, että mun mahassa on munat =D
masua kasvatellessa...
[color=red]pikku-milli & paco 29+3[/color]
Täällä sitä porskutellaan etiäpäin. Eilen illalla kaikki pysyi sisällä, mitä suuhun laittoi. Tänä aamuna taas kaikki tuli komeasti kaaressa ulos, mutta nyt jo olo parempi :) Soitin äsken äitille, että joskos se vaikka tulisi tekemään mulle herkkulihapullia, kun itsellä ei ole voimia semmoiseen :)
Tänään mua pyydettiin myös töihin, mutta enpä oikein taida pystyä vaikka mieli tekisikin !
MiaMik rv 7+1
Mä oon kyllä ollu tosi " kiitollinen" siitä, että ei oo (vielä ainakaan) tarttenu oksentaa... pahoinvointia on kyllä ollu, mutta kai aika lievänä... =)
Oon niin tyytyväinen siihen, että vihdoin raskauduin, että vaivat ja 9kk odotus ei tunnu missään... ainakaan vielä! =) Aattelen enemminkin niin, että mä olen etuoikeutettu " kärsimään" näistä raskausoireista. On monia naisia, jotka ei niitä saa kokea... tai joutuu odottamaan valovuosia siihen, että saa.
Burde & P-E
[color=steelblue] Mii:llä taitaa olla alkanut se raskauden rauhallinen keskivaihe! Alkuraskauden " vaivat" on kadonnu ja loppuraskauden omat vaivansa on vielä edessäpäin... Mullakin oli sellainen olo, kun ei olisi raskaana ollutkaan. Onko Miin masu yhtään kasvanu?
Mä olen tänään vähän ommelu vauvalle vuodevaatteita, mutta mun saumuri teki tenän... ei kiva.
Oletteko paljon olympialaisia seuranneet? Mä olen aika ahkerasti, varsinkin nyt kun oon äitiyslomalla, niin on aikaa telkkaria katella vaikka keskellä päivää.
NapNap rv36+5 [/color]
En mä oikein vielä mahaa huomaa. Kyllähän se pömpöttää ja on paksumpi olo, mutta silleen oikeastaan tuosta koko mahan alueelta. Iltaisin on sitten turvotuksen tms. takia vähän pallompi ja se on jo suht " huolestuttavan" näköinen pömppö :D
Minäkin ajattelin ommella itse pinnasänkyyn lakanoita - hyödyntää jotain vanhoja lakanoita siihen. Sitten aloin epäillä, että ne lakanat, jotka joutaisivat tähän uusiokäyttöön, olisivat ehkä kuitenkin liian karheita vauvalle. Tosin vaatteet päällähän se nukkuu... että onko sitten niin tarkkaa kuitenkaan? Pitää vielä mietiskellä. Mutta ehkäpä ainakin semmoisia hätävara-lakanoita voisi jostain vanhoista ja parittomista pussilakanoista surautella. Meneehän ne sitten isompana ainakin.
Kerrankin jotain hyödyllisiä kierrätysideoita tullut mieleen. Lisäksi ajattelin nimittäin ommella pienempiä pyllypyyhkeitä joistakin vanhemmista kylpypyyhkeistä, jotka on ruvenneet ratkeilemaan reunoista (tai rotta narskutellut, meillä kun sellainenkin oli jokin aika sitten). Olen ajatellut myös kierrättää vauvakäyttöön vanhan peiton, jossa myös reunat ihan hajoilleet. Leikkaisi siitä sellaisen sopivan neliönmallisen palan, kanttaisi reunat ja ompelisi siihen sitten päälle värikkäästä kankaasta päällisen. Se toimisi varmaan hyvin olkkarin lattialla alustana... Saa nähdä saanko näitä kaikkia vielä tehtyä :)
Kopioin toukopinosta valitukseni nyt tännekin...
=/ meni nyt vähän mieli maahan...
Ensin äsken lueskelin tuota vauva-puolta ja siellä yhden lokakuisen äidin mies oli eilen kuollut keuhkokuumeeseen. Kyllä vetää hiljaiseksi. Äiti ja pieni vauva jäivät kaksin =/
No... vartti siitä eteenpäin miehen äiti soitti mulle. Kyseli sopisiko ensi viikolla mennä syömään pienten vauvakutsujen merkeissä siten, että mukaan lähtisi hän, minä ja miehen isoveljen vaimo ja pikkuveljen tyttöystävä. Isoveljen vaimo on siis myös raskaana. Oli ollut kuulemma tarkoitus järjestää vähän myöhemmin vauvakutsuja, mutta piti aikaistaa... miehen äiti on sairastanut non-hodginin lymfoomaa (joka siis on imusolmukesyöpä) vuodesta 2000. Nyt on jo pitkään tilanne ollut hyvä, mutta äsken juuri hän kertoi, että nyt epäillään taudin levinneen toiseen keuhkoon. =/ Jos nyt suoraan sanon niin voi vittu, mihin tää päivä kääntyi...
nyt vaan vielä odotellaan tietoa siitä asunnosta jota todennäköisesti ei saatu kun mitään ei oo vielä kuulunut.
p-m & paco
pikku-milli:Voi että miten ankeita uutisia:( Mäkin aamulla kuulin että isomummi oli kuollut, ikää tosin oli pitkälti yli 90vuotta..mutta kyllä tommoset silti aina masentaa..eilen olin tippa linssissä kun uutisissa oli siitä että joku pariskunta oli pudonnu ja kuollu kaivoon ja niiden pikkutyttö oli yrittäny saada apua:(
Neuvolakuulumisia: pikkukaverin syke oli 160, kaikki oli hyvin muutenki..paino on kuulemma noussu alakanttiin mutta se ei haittaa, neuvolantäti käski ottaa nyt kevääseen asti 2 multivita+ per päivä, sit kuulemma riittää yks päivässä loppuraskauden ajan, en tiiä onko tuo annostus ihan normaalikäytäntö vai johtuuko mun ruokavaliosta, kun oon kasvissyöjä? kaikinpuolin oli kyllä ihana taas käydä neuvolassa:) Tänään on kyllä taas ollu pahoinvointia enemmän kun se muuten on jo melkein otteensa hellittäny.
Tänään tuli postissa mun käytettynä ostamat missymomin housut, on tosi kivat ja tää ihana ihminen oli vielä laittanu ylläriks 50 senttisen bodyn mukaan pakettiin, sitä on sitte hypistelty vuoron perään miehen kanssa, mies jo kauhisteli että mikä nukenvaate tää on, on se niin ihanan pieni:)
Mii on innostunu puuhamaan:) Mun isä lupas maalata mun vanhan keinuhepan ja keinutuolin ym. kiva saada omat tavarat uuteen käyttöön!
Hyviä vointeja kaikille!
Queen rv 14+5
En ole kirjoitellut piiiitkään aikaan!Ne jotka viimevuoden ahkerana kirjotteli tuolla odotuspuolen Ensikoissa,muistaa muta varmaan....
Hävisin pois koneen äärestä,kun raskauspahonvointi vyöryi päälle uskomattomalla voimalla rv:lla 6+0 tarkalleen!Oksentelin viikolle 16 aamuisin ja muuten vain podin kaiken nielevää kuvotusta 24 tuntia päivässä!Uskomattominta oli se,kuinka ajatuskin Vauva-lehden palstoila käymisestä väänsi mahaa ja pakotti pytyn ääreen.Olin luullut että vain hajut ja maut tekee pahaa,mutta mulle aiheutti pahoinvointia ajatus palstasta ja koneen ääressä istumisesta...
Tänään on viikkoja tasan 19 ja olo on suht inhimillinen.Olen jopa pikkuhiljaa nauttinut olostani.Tähän asti raskaus on ollut pelkästään ottavaa...Nyt nautin pyöristyneestä masusta ja miehen hellyydestä...Ylihuomenna on rakenne-ultra,joten taas päsee kurkistamaan mahaan.Liikeitä en vielä varmuudella tunne...mutta pian varmaan tuntuu pyöriskelyt!
Tässä pikaisesti kuulumisia...ehkä pikkuhiljaa palailen joukkoon...
Hyvä Ystävänpäivää teille jokaiselle!!!
T:PauliNea ja masu rv19
[color=tan] Mä olen 24-vuotias, Vantaalla asustelen.
Mun molempiin nimettömiin sormiin on tullut joku ihmeen nivel vamma! Ne ei toimi normaalisti! Mullahan on aika massiivista turvotusta, sormissa ei niin paljoa kuin jaloissa, mutta kuitenkin ovat turvonneet. Ja usein ne on ihan puutunut, varsinkin aamuisin kun herään. Mikäköhän niihin on mennyt...?
Kiitos marika kun kerroit synnytyksestäsi! Mielenkiintoista oli lukea!
NapNap rv37+3 [/color]
Mä oon ihan puhki kun kävin tekemässä tehokkaan shoppailureissun =D Oli positiivinen ylläri kun Pirkkalan Veskasta löytyi äitiysvaatteita Lindexiltä, Hennesiltä ja KappAhlista!! Enpä tosin ostanut kun yhden imetyspaidan ja parit rintsikat. Mutta samalla reissulla tuli vauvalle ostettua pari pientä vaatetta ja miehelle synttärilahja. Nyt sitten yritän keräillä voimia, että jaksan lähteä käymään vielä luokkakaverin tupareissa illalla.
NapNap, onko sulla ollut pahoinvointia loppuraskaudessa???? Mulla ei alkuraskauden aikana ollut juuri mitään pahoinvointia lukuunottamatta pientä kuvotusta ja nyt tuo sama kuvotus on vaivannut muutamana päivänä. =/
Hyvää viikonloppua enskat!
[color=red]pikku-milli & paco 30+1[/color]
[color=tan] Mulla on ollut nyt varmaan parin viikon ajan pahoinvointia varsinkin aamuisin. Ei onneksi mitään kovin pahaa, mutta just sellasta pientä etomista...
Ostitko imetysliivejä vai ihan tavallisia? Mä en meinaa millään löytää mitään hyviä imetysliivejä, joka paikassa on vaan sellasia hirveitä löysiä lörppiä, tissit näyttää ihan kaameilta suikuloilta kun sellaset liivit laittaa päälle... yöks! Yhet ostin eilen Lindexiltä, niissä ei ollut mitään kaaritukia, mutta oli kuitenkin sellaset vähän tukevammat kupit... [/color]
NapNap, ostin kahdet imetysliivit, mutta ei ne tosiaan kyllä mitkään kovin mieltä ylentävän näköiset oo... lindexiltä ostin toiset ja hennesiltä toiset
Onpas monella ollut ankea maanantai. Itse sain kuulla, että serkkuni on kuollut. =( Enkä tietenkään pääse hautajaisiin 400km:n päähän, kun synnytys voi alkaa milloin vaan. Voimia teille pikku-milli ja QueenBzZ.
Täällä ollaan vielä " yhtenä kappaleena." Jos ei pian synnytys ala, niin joudun käynnistykseen. Kyllä alkaa vauva tuntumaan jo aika isolta, liikkeet sattuu...
Ei tässä oikeen juttu luista, vielä on paha mieli. Tulen sit viimeistään kertomaan kuulumisia, kun vauva on syntynyt. =)
Anne rv40+3
queenille ja annemarialle osanotot =/ olipa surullinen päivä eilen.
Täällä ollaan heräilty tähän päivään paremmalla mielellä. Yö kyllä meni ihan ketuille. Milloin oli vatsa tiellä, milloin liian kuuma... ja aamuyöstä näin vielä niin ahdistavia unia jostain ihme eläimistä jotka hyökkäili vatsan kimppuun, että aamun nukuin yöpöydän valo päällä =D
Mä alan olla nyt ihan vakuuttunut siitä, että mun masussani ei ole vauvaa vaan hauki. Tällä hetkellä ne liikkeet tuntuu ihan siltä miltä kalan sätkiminen näyttää =D ihan tolkutonta muljahtelua ja sätkimistä.
Me lähdetään tänään sinne kylpylään ja palailen linjoille sitten torstaina.
Oikein hyvää ystävänpäivää!
[color=red]pikku-milli & paco 29+4[/color]
Tää mamma on yhä siellä autokoulussa - pikkasen venähtänyt kurssi, kun ei ole pystynyt kaikkia ratkaisevia laskuja maksamaan oikeassa aikataulussa. Nyt olen sitten ihan masentunut, kun kävin viimeisellä ajotunnilla, ja opettaja arvioi, etten ole vielä valmis ajokokeeseen. No eihän se mikään yllätys ollut, mutta tähän ajotuntiin sain kyllä kasattua kaikki masentavimmat virheet, mitä vaan keksiä voi. Lisätunnit harkinnassa siis.. eihän se niin masentavaa olisi, ellei niistä kertyisi niin hitosti laskua. Jokainen euro on rahaa ja kyllä jo 50 euron ylimääräinen meno saa ihmisen tässä herkässä tilassa pillittämään vuolaasti... edellisetkin laskut maksettu visalla... Että joo. Kävisikö reputtamassa ajokokeen ja sitten opiskelisi ajamista lisää vai ajaisiko nyt lisää ja sitten kävisi taas reputtamassa ajokokeen?
Tänä aamuna huolestuin myös siitä, ettei mun maha ole kasvanut. Kohtahan tässä ollaan viidennellä kuulla, eikä paljon mitään huomaa! Eli onko se vauva lakannut kasvamasta, vai pystyykö se muka yhä ujuttautumaan noin hyvin kaikkien mun läskien väliin?
Älä sitä masun kasvua huolehdi! Se voi pullahtaa sieltä esiin ihan yks kaks yllättäen. Mulla vauvamasu ilmestyi ihan kirjaimellisesti parissa päivässä kun viikkoja oli jotain 16+ ja sitten taas toisilla masu näyttäytyy vasta kun viikkoja on 20 ja enemmänkin. Ja varsinkin jos kohtu on kallistunut taaksepäin, tulee masu vasta myöhemmin näkösälle.
Tsemppiä autokoulun kanssa!
[color=deeppink] Kylläpä on monella alkanut viikko kurjissa tunnelmissa... toivottavasti viikko kuitenkin jatkuu paremmissa fiiliksissä. Tsemppiä kaikille! Onneksi kuitenkin kaikilla taitaa masuissa olla kaikki hyvin...?
Huomenna alkaa mulla vauvanvaatteiden pesu urakka! Kivaa! Pitää pikkuhiljaa laittaa valmiiksi kaikkea, rupee noita viikkoja kuitenkin olemaan kasassa... Ja huomenna menen vähän vauva-ostoksille, kaikkea pientä tarviketta ajattelin ostaa.
Ja perjantaina olisi neuvola, ihan kiva päästä sinne taas juttelee, mulle kun viime lääkärikäynnistä jäi niin huono mieli siitä painoarviosta...
NapNap rv36+6 [/color]
Täällä edelleen olen sairaslomalla väsymyksen ja pahoinvoinnin takia.
Tänään tosin sain ihanan Ystävänpäivä yllärin, saatiin nimittäin sydänäänet kuuluviin. Siellä se pikkuinen sydän löi :)
Erittäin mukavaa ja iloista päivää kaikille :)
Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 10+1
[color=deeppink] Tosiaan on viikko alkanut kaikilla vähän harmaan sävyissä... Toivotaan pirteämpää loppuviikkoa!
Tuntuu tyhmältä sanoa, mutta tuntuu lohduttavalta, että muillakin on pahoinvointia ja jaksamisongelmia! Onneksi on kohtalotovereita! Eilisen olin taas kotona, kun maanantaina nousi kuume. No tänään taas yritän ahkerasti jaksaa töissä. Ja jos jotain positiivista etsitään, niin aamulla ei tullut kuin yksi oksennus! Yleensä 2-5.
Ensi viikolla olisi lääkärineuvola. Toivottavasti siellä kuuluisi sydänäänet?! Ihana oli kuulla, että Ull-Maj oli saanut ääniä kuunnella!
Tsemppiä tähän viikkoon kaikille!
Sippu ja pikku-tikru 8+4 [/color]
[/quote]
Hyvää uuden viikon alkua enskoillekin!
Tässä sitä vaan mennään eteenpäin. On se vaan omituista ja outoa, kun ei tämän erityisemmältä tunnu. Takana on kaikki alkuraskauden väsymykset ja pahat olot. Nyt on enää ehkä joskus myöhään illalla, kun oikein väsyttää, kurkussa pieni pala.. jota ei voi enää miksikään pahoinvoinniksi tai edes kuvotukseksi sanoa. Jännä, ettei tunnu oikein miltään, vaikka tuolla mahassa kasvaa jo joku sellainen 15 senttiä pitkä heppu. Sillä on jo vähän luuta ja kaikenlaista jo valmiina. Ja onhan se kohtukin kai jo ainakin kolminkertaisen kokoinen alkuun verrattuna! Outoa... Mulla tosiaan on kaksi sydäntä ja jonkun tyypin luut kasvaa mun sisuksissa ja imee kasvuvoimaa mun elimistöstä 8-o
:D Kohta se tyyppi rupee muksimaan mua sisältäpäin ja jumppailemaan muutenkin kuin refleksien ajamana, hurrjaa.
Marika oli saanut maailmaan kauan odotetun lapsosensa. Onnea vielä! :)
Ihmetyksissä
Mii- ja mynkerö rv 15+3