Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ennen pistäydyin useinkin katsomaan löytyisikö lapsille jotain kivaa/tarpeellista ja siinä sivussa saatoin sitten kiertää naistenvaate- ja kenkäosastot ja ostaa itsellenikin jotain.

No nyt kun ei ole lastenosastoa, ei näköjään tule mentyä tuonne enää ollenkaan. Pelkissä naistenvaatteissa ei ole niin houkutteleva kauppa, että jaksaisi lähteä etsimään sieltä varta vasten mitään. Onko kukaan muu huomannut samaa?

• ylös 17
  • alas 19

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Mieheni ostaa sieltä aina alusvaatteita ja sukkia, ovat halpoja ja ok. Tosin viime aikoina laatu mennyt alaspäin, vai onko vain sattumaa?

Vierailija

En ole koskaan ostanut Sokokselta vaatteita, en lapsille sen enempää kuin aikuisillekaan. Sen sijaan se on mun ykkös kosmetiikanostopaikka, ja nyt kun valikoima vielä täydentyikin Urban Decaylla, niin ei paljoa lastenvaatteet paina. 

• ylös 17
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieheni ostaa sieltä aina alusvaatteita ja sukkia, ovat halpoja ja ok. Tosin viime aikoina laatu mennyt alaspäin, vai onko vain sattumaa?

Älä ole naivi. Sillä on salasuhde ja sanoo vaan käyvänsä siellä.

Vierailija

Ostan ainoastaan kosmetiikkaa. Meidän lähialueen Sokokset on kutistettu niin pieniksi, ettei siellä ole mitään ostettavaa. Ainoastaan se kosmetiikka, joka ei kyllä ole edullista.

Vierailija

En edes tiennyt, että Sokoksissa on erillisiä lastenosastoja. Suurin osa suomalaisista ei asioi lastenosastoilla. Sen takiahan ne lopetetaan, kun niissä ei käydä.

Kirjaosastojen alasajot kyllä harmittavat.

• ylös 17
  • alas 4
Vierailija

Helsingin keskustan Sokos on mennyt naistenvaatteidenkin osalta ihan huonoksi, tyhmä Marks&Spencer on vienyt tilaa muilta hyviltä merkeiltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt, että Sokoksissa on erillisiä lastenosastoja. Suurin osa suomalaisista ei asioi lastenosastoilla. Sen takiahan ne lopetetaan, kun niissä ei käydä.

Ihan mielenkiinnosta, saanko lähteen tuolle että SUURIN OSA suomalaisista ei asioi lastenosastolla?

• ylös 13
  • alas 11
Vierailija

Olen lapseton joten eipä hirveesti paina kun leluosastolla tuli viimeksi käytyä yli 10 vuotta sitten. Kosmetiikkaa sen sijaan ostan. On yleensä halvempaa kuin esim stokkalla.

Vierailija

Jyväskylän Sokoksella on kyllä edelleen lastenosasto. Haen sieltä alennusmyyntiaikaan ulkovaatteita lapsille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, saanko lähteen tuolle että SUURIN OSA suomalaisista ei asioi lastenosastolla?

Toisin kuin esimerkiksi Hesaria lukemalla voisi päätellä, suurimmalla osalla suomalaista ei ole sen ikäisiä lapsia, joille ostetaan vaatteita lastenosastolta. Sinkut ja lapsettomat pariskunnat muodostavat suomalaisten enemmistön, eivät lapsiperheet.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Enpä ole käynyt Sokoksen lastenosastolla yli 10 vuoteen, joten johan tuo joutikin lopettaa. Sen sijaan ostan sieltä astioita ja kosmetiikkaa. Ja joskus Burdan tms. lehden, jossa on kaavoja.

Vierailija

Enpä ole koskaan Sokokselta ostanut lastenvaatteita, vaikka minulla on lapsia kaksi. Sen sijaan ostan sieltä sisustusjuttuja ja vaatteita itselleni ja miehelle. Ihme aloitus tämä.

Vierailija

En käy enää Sokoksella juuri Ap:n mainitsemasta syystä. Usein katselen lapsille jotain pientä kivaa ja sitten samalla saatan jotain itsellenikin löytää. Tai käyn lasten kanssa ihan yhdessä. Mutta koska ovat lopettaneet, eipä ole tullut mentyä minkään muun syyn takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole ylempi, mutta ei tuohon sen kummenpaa lähdettä tarvitse vaan ihan järjellä voi ajatella kuten ylempikin teki. Ei niissä asioida jos niitä kerran lopetaaan. Mikäli suurin osa suomalaisista asioisi lastenosastoilla, niin silloinhan ne olisivat oikea kultakaivos kaupoille.

Vierailija

Vaikkeivät olisi kultakaivos niin toisivat kyllä lapsiperheitä kauppaan kun saman katon alta löytyisi kaikille jotain.Mulla on kyllä vähentynyt käynnit tuon jälkeen.Sokoksrlta sai sellaisia merkkejä joita muuten joutuu hakemaan pikkuputiikeista joten menen sitten sinne ja omat vaatteet saa netistäkin kun koko pysyy samana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikkeivät olisi kultakaivos niin toisivat kyllä lapsiperheitä kauppaan kun saman katon alta löytyisi kaikille jotain.Mulla on kyllä vähentynyt käynnit tuon jälkeen.Sokoksrlta sai sellaisia merkkejä joita muuten joutuu hakemaan pikkuputiikeista joten menen sitten sinne ja omat vaatteet saa netistäkin kun koko pysyy samana.

Sokosissa lastenosastot oli aika lailla paikkoja, joihin jätettiin lapset leikkimään ja itse mentiin katselemaan muualle. Harva osti sieltä leluja, joita sai Prismasta 20% halvemmalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin esimerkiksi Hesaria lukemalla voisi päätellä, suurimmalla osalla suomalaista ei ole sen ikäisiä lapsia, joille ostetaan vaatteita lastenosastolta. Sinkut ja lapsettomat pariskunnat muodostavat suomalaisten enemmistön, eivät lapsiperheet.

Mä pyysinkin lähdettä, koska omasta lähipiiristä melkein kaikki asioi niillä lastenosastoilla mm. jouluna vaikkei niitä lapsia ole. On lapsenlapsia, kavereiden lapsia, kummilapsia, serkkuja, pikkusisaruksia... Ja huomasitko, puhuin lastenosastoista. En lastenvaateosastoista.

Vierailija

Eiköhän nämä päätökset tehdä ihan kannattavuuslaskelmien perusteella. Itse en ole ostanut lastenvaatteita Sokokselta juuri ollenkaan, ainakin minun paikkakuntani Sokoksen valikoima tuntuu nojaavan aika perinteiseen tyttöjen ja poikien vaatteiden erotteluun eikä tyttäreni ei ole koskaan välittänyt pukeutua kauhean tyttömäisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mä pyysinkin lähdettä, koska omasta lähipiiristä melkein kaikki asioi niillä lastenosastoilla mm. jouluna vaikkei niitä lapsia ole. On lapsenlapsia, kavereiden lapsia, kummilapsia, serkkuja, pikkusisaruksia... Ja huomasitko, puhuin lastenosastoista. En lastenvaateosastoista.

Minä en tunne ketään, joka asioisi Sokoksen lastenosastoilla. Joten, BOOM, anekdoottisi on kumottu.

Sivut