Vierailija

Sain eilen tietää, että en saanut hakemaani harjoittelupaikkaa, vaikka olin ollut 2 viimeisen valittavan joukossa. Tilanne on tavallaan helpotus, sillä harjoittelu oli normaalia pidempi ja ahdisti ja stressasi, miten pärjään koulun kanssa, jos paikan saan. Minun olisi mm. pitänyt hakea lisäaikaa opiskeluille.

Joten pettymys ei ole iso, mutta silti asia koko ajan kaihertaa ja pyörii mielessä... Mitä tehdä?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (15)

Vierailija

Eipä siinä muuta voi kuin surra sen asian loppuun ja yrittää uudestaan. Ei tule olemaan vika kerta elämässä kun et saa haluamaasi paikkaa. T: 45 v

Vierailija

Joo näinhän se on, ei ollut eka eikä vika. Prosessi oli vaan jotenkin tavanomaista raskaampi, ja juuri ja juuri rannalle jääminen omituista. Ei jaksaisi vaan joulua viettää niin, että huomaa koko ajan asiaa ajattelevansa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo näinhän se on, ei ollut eka eikä vika. Prosessi oli vaan jotenkin tavanomaista raskaampi, ja juuri ja juuri rannalle jääminen omituista. Ei jaksaisi vaan joulua viettää niin, että huomaa koko ajan asiaa ajattelevansa..
Miksi omituista? Jos yksi valitaan kahdesta, niin toinenhan siinä jää rannalle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kuukausia että pääsin yli työpaikasta johon melkein pääsin - kyllähän se olisi hienoa jos näitä juttuja pystyisi pikakelaamaan eteenpäin. Ehkä ne ihmiset, joille työ ei ole niin iso osa omaa minuutta, pääsevät ylitse nopeammin. En siis tosiaan valitettavasti osaa auttaa, vaikka tätä ikääkin on varmasti yli 2x enemmän kuin ap:llä... T: se 45 v

Joopajoo1

Hain viime kesänä 15 harjoittelupaikkaa ja sain 1. En jäänyt surkuttelemaan niiden 14 kanssa.

Vierailija

En tajunnut. Siis harjoittelupaikka? Eikö harjoittelupaikat yleensä liity opiskeluun? Miten se siis vie aikaa opiskelulta?

Vierailija

Mitä tehdä? haet toista paikkaa tai vaikka kahtakymmentä. Tarvitset sen harjoittelun valmistuaksesi joten parempi vain mennä vaikka vähän ahdistaisikin. Pieni jännitys (ahdistus) on ihan normaalia uusissa tilanteissa ja muutoksissa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hain viime kesänä 15 harjoittelupaikkaa ja sain 1. En jäänyt surkuttelemaan niiden 14 kanssa.

Niin. Sait siis paikan? Tuskinpa ap:täkään kaivertaisi, jos hän olisi saanut jonkun paikan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kuukausia että pääsin yli työpaikasta johon melkein pääsin - kyllähän se olisi hienoa jos näitä juttuja pystyisi pikakelaamaan eteenpäin. Ehkä ne ihmiset, joille työ ei ole niin iso osa omaa minuutta, pääsevät ylitse nopeammin. En siis tosiaan valitettavasti osaa auttaa, vaikka tätä ikääkin on varmasti yli 2x enemmän kuin ap:llä... T: se 45 v

Heh, et sinä ole kuin 17 vuotta minua vanhempi. Ja niin olen yliopistossa ja tässä pääaineessa harjoittelu tehdään, sitten kun se saadaan, opintoja voi hyvinkin olla samaan aikaan, esimerkiksi kursseja joita järjestetään vain kerran kahdessa vuodessa, joita minulla on, ja lisäksi gradun viimeistely ja 1 viimeinen kirjatentti.

Joopajoo1

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin. Sait siis paikan? Tuskinpa ap:täkään kaivertaisi, jos hän olisi saanut jonkun paikan...

Ap itsekin sanoi että on helpottunut, kun ei joutunutkaan siihen harjoittelupaikkaan. 

Vierailija

Mulla kävi just samoin, mutta ei auta murehtia, ei muutakuin uusia hakemuksia tekemään. Viimeksi kun etsin harjoittelupaikkaa hain ainakin 15 paikkaan ja sitten lopulta pääsin yhteen. Ei kannata lannistua.

Vierailija

10: Jos tilanne on tuo, niin sitten on. Et ole ainoa lajissasi. Mikäli harjoittelu on pakollinen, niin tuskin valmistumistasi nopeuttaa sen suorittaminen myöhemminkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
10: Jos tilanne on tuo, niin sitten on. Et ole ainoa lajissasi. Mikäli harjoittelu on pakollinen, niin tuskin valmistumistasi nopeuttaa sen suorittaminen myöhemminkään.

Joo, en ole itse harjoittelua stressannut todellakaan, koska ne yleensä kestävät 2-3kk. Tämä olisi kestänyt puoli vuotta, ja sen vuoksi vaikeuttanut opiskelua. Joten tavallaan kauhulla odotin, että mitä siitä tulisi, ja kuitenkin petyin, kun en paikkaa saanut. Jakomielitauti :-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi omituista? Jos yksi valitaan kahdesta, niin toinenhan siinä jää rannalle. 

Lähinnä tarkoitin, että henkisesti omituista. Että oli niin lähellä, ja sitten ei kuitenkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.