Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elatusmaksut

Aili
21.12.2015 |

Olen vielä yhden lapsen yh, kaksi vanhempaa ovat jo omillaan, mutta nuorin asuu vielä luonani. Hänellä ei ollut pitkään aikaan, pariin vuoteen, halua käydä isällään niinä sovittuina tapaamisaikoina, mutta siinä ei ollut mitään ongelmaa. Nyt kun hän on teini-iässä, hän viettää aikaa isällään vähän enemmän.

Olen aina antanut hänelle rahaa mukaan, viime kuussa hän oli pyytänyt isältä rahaa yhteen elokuvalippuun.

Tänään jouluostoksilla hän sanoi, että onhan sulla mulle rahaa, isä NÄYTTI MULLE KUITIN, että se on maksanut sun tilille xxx €.

Mitä mieltä olette, toimiko isä asiallisesti? Elatusmaksuhan on tarkoitettu lapsen elatukseen, ei suorana rahansiirtona lapsen taskurahaksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä aika epäkypsästi toimittu. Nyt sulla pitää selittää teinille, että mihin kaikkeen se elatusmaksu kuluu. Eikai tuossa nyt muuta voi tehdä.

Vierailija
2/3 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen isä toimi täysin oikein. Ei isän tarvitse ruveta mitään rahaa antamaan noihin elatusmaksuihin kuluneen rahasumman lisäksi. Isän tarvitsee maksaa rahalla vain sen verran että mitä lapsesi elämiseen/hengissä pysymiseen tarvitsee, eikä tarvitse maksaa mitään lapsen harrastuksia.

Hupaisaa kuinka moni eronnut nainen kuvittelee että miehen pitäisi edelleen maksaa enemmän kuin mitä lapsi tarvitsee elääkseen...

Olisi itseasiassa erittäin hyvä asia että kaikki eronneet miehet näyttäisivät yli 15v lapsilleen kuitin maksetuista elatusmaksuista edes jossakin vaiheessa. Ehkäpä tällä tavalla edes osa poikalapsista oppisivat miettimään tarkemmin/vastuullisemmin, ennen kuin he joskus menevät työntämään elimensä jonkun naisen pimppiin ja panevat "vahingossa" naisen raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä oli yksi elokuvalippu. Oliko oikein, että isä näytti elatusmaksukuitin näyttääkseen, että näin paljon MINÄ JOUDUN maksamaan, mutta jätti selittämättä, että myös äiti hoitaa oman osansa kuluista, eikä elatusmaksu ole lapsen taskurahaa?