Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloman ajankohta?

13.02.2006 |

Moi!

Minkälaisia kokemuksia tai aikomuksia teillä on isyysloman ajankohdasta? Ajattelimme, että tuleva isi pitäisi meillä heti sen kaikki kolme viikkoa vauvan syntymän jälkeen. Ajattelimme, että saataisiin ajan kanssa tutustua kaikki toisiimme ja uuteen elämäntyyliin. Jotkut tuntuvat olevan kuitenkin sitä mieltä, että ei kannata heti olla niin kauan, vaan myöhemmin lisää.. Kuinka pitkän ajan, milloin ja miksi olette kokeneet hyväksi?

save 31+5

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies piti aluksi vain kaksi viikkoa isyysvapaata ja säästi kolmannen viikon myöhäisempään ajankohtaan (piti sen, kun vauva oli 9-kuinen). Tämä kaksi viikkoa riitti aivan hyvin ja oli ihanaa, kun jäi tuo yksi ylimääräinen viikko käytettäväksi. Nyt tämän toisen kanssa, mies pitänee ehkä vain yhden viikon + mahdollisesti muutaman päivän kesälomia päälle. Säästämme sitten loput isyysvapaat siihen, että vauva on jo vähän isompi.

Vierailija
2/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt kuukauden vanha, joten tuoretta kokemusta ;-)

Mies oli yhden viikon isyyslomalla ja loput pidetään myöhemmin, mahdollisesti yksi viikko keväämmällä, ei ole vielä tarkemmin suunniteltu, mut jokainen päivä kyllä käytetään.

Meillä riitti mainiosti yksi viikko tuohon alkuun, näin pieni kun näyttää kumminkin olevan oikein tyytyväinen, kunhan perustarpeet on tyydytetty, eikä vielä hirveästi seurustelua kaipaa. Tuon viikon meillä muuten enimmäkseen iskä hoiti vauvaa ja minä lähinnä imetin - oli minulla liikkuminenkin hieman kankeaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isyyslomalla sen kolme viikkoa. Oli erittäin hyvä, sillä olin itse niin huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen, että en olisi varmaankaan pärjännyt yksin.

Isä piti myös vanhempainvapaasta viimeiset kaksi viikkoa, mistä hyvästä sai " bonuksena" isyyslomaa lisää 12 päivää.

Vierailija
4/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että mies on kuukauden alkuun kotona. Kolme viikkoa isyyslomalla ja viikon talvilomalla. Kesällä, kun vauva on kolme-neljäkuukautta vanha, mies pitää kuukauden lomaa ja säästää vielä syksyyn yhden viikon lomiaan. Vanhempainvapaasta olisi meilläkin tarkoitus sitten miehen pitää ne viimeiset 12 pv eli sijoittuu marras-joulukuulle, joilloin saa vielä ne tuplapäivät.

Terveisin

mine + piiperoinen 37 + 4

5/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pitänee 2 viikkoa lomaa syntymän jälkeen, tosin vielä on vähän epäselvää että ottaako palkatonta synnytyspäivän ajaksi (jos se sattuu viikolle) ja menee sitten töihin vielä kunnes kotiudun sairaalasta, toinen vaihtoehto on että mies ja poika 2v tulevat perhehuoneeseen sairaalaan syntymän jälkeen eli silloin mies aloittaisi loman heti. Mutta pari viikkoa on joka tapauksessa tarkoitus pitää näin aluksi, jo senkin takia että 2-vuotiaan kanssa pitää olla ulkona yms. ja vauvasta kun ei vielä tiedä minkälainen on.

mies on opettaja, joten kesälomaetu on ehdoton :)

Kolmas isyyslomaviikko (mulla oli muuten käsitys, että niitä on neljä, mutta olin varmaan väärässä) olisi tarkoitus pitää sitten syksyllä, esim. syyslomaviikon yhteydessä niin tulisi siinäkin 2 viikkoa sitten putkeen että ollaan koko perhe kotona :) Toisaalta en vastustelisi sitäkään, että mies pitäisi koko 3viikkoa nyt putkeen vauvan syntymän jälkeen, mutta katsotaan miten sitten alkaa arki sujua kahden lapsen kanssa kotona.

Täällä pienellä paikkakunnalla muuten tuntuu siltä, että minkä tahansa ammattiryhmän edustajan on luontevaa olla lomalla mihin aikaan vuodesta vaan, mutta opettajia katsotaan jotenkin kummasti jos lapset ovat koulussa ja opettaja kotona... vaikka eihän näin olekaan kuin poikkeustapauksissa!

tuumaa eikkuli rv 32+5

Vierailija
6/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni piti kaksi viikkoa isyyslomaa kun kotiuduimme. Ja viimeisen viikon kun tyttö oli 2.5kk ikäinen. Muuten ehkä olisi pitänyt kaikki peräikkäin, mutta ei se isyyslomaraha ole hääppöinen. Vaikka miehellä on hyvät tulot... Ja toisalta olihan tuo kiva kun oli jätetty yks viikko kun neiti oli vähän vanhempi, niin isästäkin on muutenkin ku hoitohommissa apua ja seuraa.

Kukin tavallaan. Joillekkin riittää viikko ja joillekkin ei. mä olisin voinut pitää miehen apurina vaikka pari kuukautta...=)

Oli kiva välillä ottaa päikkärit jos yöllä oli montakertaa herätty...