Onko knaitek.fi luotettava verkkokauppa?
Olen tässä jonkin aikaa etsinyt hyvää hintaa galaxy s6:lle ja tämä verkkokauppa näyttää tarjoavan halvinta hintaa , mutta kun kyseinen firma on virolainen niin olen vähän skeptinen.. onko kenelläkään kokemusta tuolta tilaamisesta?
Kommentit (18)
Oliko puhelin ihan odotetun mukainen? Mietin itse aika kalliin puhelimen hankintaa ja tämä oli hintaseurannan mukaan reilusti halvin myyjä, entisen puhelimen ostin Direct123:sta joka myös virosta, joten se ei pelota mutta jos tuote on ihan susi niin suosiolla otan sitten vain kalliimman.
Tilasin 19.7.2016 LG K10 4G 16GB puhelimen lapselleni. Kysyin lähetyksen tilaa 25.7. Sain samana päivänä vastauksen " Arvioitu lähetys: 27-28/07".
28.7. klo 8:05 tuli viesti "Hei, On kaksi SIM ok? Kaikki muut K10 mallit ovat loppu. knaitek"
Ei ollut ok. Käytiin hakemassa Gigantista viikkotarjouksesta parempi.
Viallinen puhelin tuli. Kolmeen päivään eivät ole vastanneet laittamiini sähköpostiviesteihin. Ei voi suositella tätä firmaa!
Vierailija kirjoitti:
Viallinen puhelin tuli. Kolmeen päivään eivät ole vastanneet laittamiini sähköpostiviesteihin. Ei voi suositella tätä firmaa!
Dna kauppias taitaa kirjoitella täällä? Sairaat hinnat suomessa.
Kokemuksia ostamisesta virolaiselta yhtiöltä KNAITEK.
Hyvä, ellei ongelmia. Mutta jos tarvitsisi laittaa huoltoon: Samsung huolto esim. on vain pohjoismainen. Virolaisten Samsung-tuki on englannissa. Viestit ovat hyvin lyhytsanaisia. Kaikki tieto pitää lypsää. Firmalla ei ole myöskään tietoa suomalaisesta lainsäädännöstä. Esim sanoivat, että laitteen lähettämisen huoltoon maksaa asiakas itse, mikä ei ole kuluttajaviraston ohjeen mukainen. Lupaavat palvelua suomeksi, mutta kun huollosta tuli kyse olikin kieli englanti (en esim. ymmärtänyt, mitä tarkoittaa: DOA time is 7 days only?). Palautusaikahan on ainakin suomessa 14 vrk. En enää luota tähän firmaan.
DOA aika = "Dead on arrival" aika ts. aika jolla tuote vaihdetaan suoraan uuteen. Se ei ole palautusaika eikä takuuaika vaan tarkoittaa sitä että 7 päivän ylittyessä tuotteen takuu hoidetaan tuotteen valmistajan toimesta (voit varmaan edelleen lähettää kuitenkin tuotteen takaisin knaitekille, joka sitten toimittaa sen samsungin viralliseen huoltoon - tai voit tehdä itse niin suoraan. Kummassakaan tilanteessa postikuluista ei ole lain edessä vastuussa myyjä, vaikka moni suomalainen verkkokauppa niin tekeekin. Anyway Samsung tietääkseni maksaa kyllä toimituskulut edestakaisin jos otat suoraan yhteyden sinne.
Toiseksi - 14 päivän palautusaika ei suomessakaan tarkoita sitä että saat avata tuotepakkauksen ja ottaa sen käyttöön jos ei myyjä siihen _erikseen_ ole lupaa antanut. (vrt. vaatekaupat -> voit sovittaa kaupassa (tai kotona) kyllä vaatteita, tai puhelinkaupassa kokeilla demotuotteita - mutta et voi avata uuden puhelimen pakkausta ja laittaa sinne omaa simkorttia sisälle). Tarkalleenottaen sen 14 päivän aikana voit tutustua tuote(pakkaukseen) samoin kuten voisit tutustua siihen suljettuun pakkaukseen liikkeessäkin. Avaamalla tuotepakkauksen tai sinetin - olet ostovelvollinen.
Kyseinen firma epäluotettava. En saanut tilaamaani tuotetta eivätkä vastaa sähköpostiin.
Joo ei kannata, itse ostin käytetyn ja ei kyllä ollut kuvauksen mukainen. Tosin jos edullisesti haluaa puhelimen kannattaa aina mielummin jostain siihen erikoistuneesta kaupasta. Ainakin Swappie Suomessa myy näitä: https://www.swappie.fi/iphone-6s-ja-iphone-6s-plus/
Huomioikaa todellakin että asiakaspalatus ja takuupalautus ovat maksullisia. Kalliit postikulut Viroon.
En suosittele, ostin sieltä puhelimen, joka vain hetken. Keksivät sitten tekosyitä, miksi takuu ei korvaa
En suosittele .Eivät vastaa sähköposteihin eikä
tilaamaani tuotetta toimitettu. Rahat hukkaan
No eihän virolaiseen voi luottaa, missään asiassa. Virolainen geneettinen erityispiirre on huijata, koijata, väärentää, lusmuilla, jättää tekemättä, kusettaa ja ajaa autolla kuin mielipuoli umpihullu. Sama koskee knaitek.fi verkkokauppaa. Kiertäkää kaukaa!
Ei todellakaan! Kusettivat minulta 900€. Palautin käyttämättömän tuotteen ja he eivät palauttaneet rahoja. Viime kesästä asti riidelly asian kans ja asia ei etene.
Juuri saapui Samsung S9. Samsungin alkuperäinen sinetti "do not accept if seal is broken" oli leikattu auki ja päälle laitettu uusi ehjä sinetti. Onneksi en ollut maksanut puhelinta etukäteen, meni suoraan palautukseen. Tämän perusteella ei vaikuta luotettavalta kaupalta.
Jos myydään käytettyä, se pitää olla merkittynä ja hinta alennettuna.
Jos sinetti rikottu, paha. Jos sinetty väärennetty, pahempi.
Miten takuut toimii, jos ostaa HUAWEI P20 PRO? Mistä maista turvallista ostaa HUAWEI takuiden kannalta?
https://kauppa4.dna.fi/DNA-Open/Puhelimet-ja-liittym%C3%A4t/Puhelimet/H…
https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelin.aspx?PhoneName=Hu…
https://elisa.fi/kauppa/#!/tuote/Huawei-P20-Pro-128-Gt?paymentOption=1&…
Tilasin hiirimaton ja siinä oli näkyvä epämääräinen musta täplä, vaikka maton piti olla täysin valkoinen (logoa lukuun ottamatta) eli valmistusvirhe. Myyjä ei aluksi suostunut maksamaan palautusta, mutta suostui lopulta. Antoi kuitenkin ymmärtää, että he lähettävät uuden sitten tilalle ja vaihtoehtoja ei ole ja että joudun omasta pussista kuitenkin sen palautuksen maksamaan. Eli ei onnistunut edes virhetilanteessa helppo palautus ja pyyntö, että uutta ei tarvitse tilalle. Onneksi edes otin laskulla.
Lisäksi yhteydenpito Suomeksi oli kieliasusta päätellen täysin google translaten varassa. Englanniksi alkoi paranemaan.
Vaikeaa on !!!
Tilasin kalliihkon puhelimen.
Väärä noin kolmanneksen hintainen tuli.
Palautin.
Viikkoon ei vielä kuulunut mitään!!!
Kohta kolme viikkoa täynnä odotusta.
Saas nähdä miten käy!
Tilasin sony xperia z3 puhelimen. Tuli kolmessa päivässä ouluun! Yllätyin positiivisesti hinnoittelussa ja toimitusajoissa.