Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä on av-mamma, jos laitan juhlapöytään hedelmäsalaattia?

Vierailija
20.12.2015 |

Heti joulun jälkeisenä sunnuntaina vanha läheinen täyttää pyöreitä ja menen emännöimään. Ajattelin, että jos joulun jälkeen laittaisi jotain kevyttä ja raikasta tarjolle. Tarjolle tulee perinteisempiäkin, joista suurin osa on sankarin omia toiveita sacherkakkua gluteenittomana versiona (sankarin toive, perhepiirissä gluteeniton henkilö), kääretorttua, itse tehtyjä pikkuleipiä (jotain muuta kuin pipareita), sulhaspiirakoita ja munavoita sekä jotain kasvispiirakkaa ja varmaan vielä jotain. Erityisruokavalioita tullaan huomioimaan ilmoittautujien mukaan, mutta gluteenitonta ja maidotonta tehdään siksi, että näitä tarvitaan jo omankin porukan ruokavalion vuoksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin kovasti.

Joulun jälkeen kaikilla on ähky siasta ja suklaasta. Hedelmäsalaatti kuulostaa raikkaalta ja virkistävältä.

Vierailija
2/3 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten keittää siihen itse siirappi oikeasta vaniljasta (myös anikset sopii siihen), ja ehkä tarjota jotain vaniljakastiketta tai kermavaahtoa, joka on maustettu kardemummalla ja/tai kanelilla?

Meillä toi on perinteinen joulujälkkäri, ja on ihan täydellinen raskaiden jouluruokien kanssa. Hedelmäsalaatin kanssa on aina myös tietynlainen suklaakakku, ja myös piparkakkujäätelöä, mutta hedelmäsalaattia menee aina eniten.

Niin, ja tuohon joulun hedelmäsalaattiin kuuluu meillä kans aina passionhedelmiä iso määrä - itsetehty vaniljasiirappi, passionit, ja vielä kardemumma kermavaahto on ihan täydellinen yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma hyväksyy ja nyökyttelee.