Kamala olo masennuslääkkeestä...
Aloitin masennuslääkityksen ja hirveä olo..sydän hakkaa, vatsa murisee, oksettaa, pyörryttää, hikoiluttaa. Kannattaako tää?
Kommentit (7)
Mulla kanssa lääkkeeiden sivuoireet ovat olleet niin pahoja, että en niitä sitten käyttänyt. Ekan lääkkeen kohdalla yritin sitkeästi, kun sanotiin, että tasoittuu muutamassa viikossa. No eipä tasoittunut.
Omalla kustannuksella käyn psykoterapiassa, siitä on ollut oikeasti hyötyä.
Mä aloitin lääkkeen 2,5vkoa sitten, eka viikko oksetusta ja kamalaa pyörrytystä, pyörryin tuossa niin että sain aivotärähdyksen.... ei näissäkään mitään, olin nämä valmis kestämään hetkeksi...
Mutta toisella viikolla aloin kuulla harhoja ja tuli helvetinmoinen ahdistus, tuntui vääryydeltä kun olin hengissä, aloin suunnittelemaan jo itsemurhaa (minä 3 ihanan lapsen äiti) vaikka en tietenkään halunnut, pää vaan niin sanoi, kävin mieheni päälle yksi päivä aivan mitättömästä asiasta... siihen lopetin, yhden päivän jälkeen olin jo oma hurjan onnellinen itseni.
Ei hyvänen aika näitä paskoja aineita mitä ihmisille syöttäävät, mulla siis on ahmimishäiriö, johon päätettiin kokeilla masennuslääkettä, että asiani ovat muuten aivan ihanasti, toi vaan meinaa uuvuttaa välillä kun on huono kausi menossa syömisen suhteen.
Mulla on auttanut merkittävästi mindfulness ja meditointi sekä hyvän psykoterapeutin löytäminen. Ja ns. self help -kirjallisuus. Lääkkeetkin toimivat kohdallani ihan ok, mutta todellisen pysyvän avun löysin vasta noista ensin mainituista. Kovasti tsemppiä -löydät kyllä avun!
Ekat viikot ihan normaalia, sitten helpottaa. Ja tää on mahtavaa!! Nyt voin oikeasti hakea ja saada apua, kun jaksan sitä ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin lääkkeen 2,5vkoa sitten, eka viikko oksetusta ja kamalaa pyörrytystä, pyörryin tuossa niin että sain aivotärähdyksen.... ei näissäkään mitään, olin nämä valmis kestämään hetkeksi...
Mutta toisella viikolla aloin kuulla harhoja ja tuli helvetinmoinen ahdistus, tuntui vääryydeltä kun olin hengissä, aloin suunnittelemaan jo itsemurhaa (minä 3 ihanan lapsen äiti) vaikka en tietenkään halunnut, pää vaan niin sanoi, kävin mieheni päälle yksi päivä aivan mitättömästä asiasta... siihen lopetin, yhden päivän jälkeen olin jo oma hurjan onnellinen itseni.
Ei hyvänen aika näitä paskoja aineita mitä ihmisille syöttäävät, mulla siis on ahmimishäiriö, johon päätettiin kokeilla masennuslääkettä, että asiani ovat muuten aivan ihanasti, toi vaan meinaa uuvuttaa välillä kun on huono kausi menossa syömisen suhteen.
Kokeile jotain vaihtoehtoisia hoitomuotoja kuten luontaistuotteita tai vaikka hypnoosia. Itseäni masennuslääkkeet pelottavat lukuisine sivuoireineen.
Se taitaa olla susta itsestä kiinni, että kannattaako vaiko ei. Yleensä ensimmäinen kuukausi on kaikkein paskin, varmaan lääkäri on kertonutki sulle?
Itselle määrättii tovi sitten myös eräitä masennuslääkkeitä, mutta tulin siihen tulokseen että niistä on enemmän harmia kuin hyötyä, varsinkin pitkässä aikajuoksussa. Mutta jokainen on tapaus erikseen ja mulla on auttanu viikottainen psykiatri käynti ja itsetutkiskelut. Voimia toveri! :)