Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei voi olla tyytyväinen ilman laihdutusta?

Vierailija
20.12.2015 |

Olen tämmöinen vähän plösö (bmi normaalin ylärajoilla), mutta terve nuori nainen. Kroppani näyttää hyvin istuvissa vaatteissa ihan ok:lta, mutta silti en ole tyytyväinen. Pitäisi olla muutaman kilon hoikempi. Huvittavinta on, että sitä -5kg ei luultavasti edes kukaan huomaisi.

Nyt olen kuitenkin keksinyt uuden ajatusmallin. Mitä jos olisin vuosi sitten painanut 80kg. Olisinko tyytyväinen nykyiseen ulkomuotooni? Totta hemmetissä olisin.

Miksi en siis voi olla nyt tyytyväinen, kun en ole sitä 80 kiloa painanut ikinä? Täytyykö mun lihoa ja laihduttaa, jotta olisin tyytyväinen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei sitä viittä kiloa kukaan huomaa. turhaa mietit mokomaa jos tervekin olet.

Vierailija
2/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnistunut siinä. Samoin kuin sinä olen normaalipainon ylärajoilla, mutta enää ei ole sellainen olo, että pitäisi laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 5 kiloa varmasti huomaisi. Laihduta vaan niin tulee parempi olo.

Vierailija
4/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ainaisen laihduttamisen, olen nyt 2 vuodessa laihtunut hitaaseen tahtiin 10 kg :D nyt 55/168 ja unelmapainossa. 

En olisi ikinä uskonut, mutta jos koko ajan kieltää itseä syömästä jotakin sitä vain haluaa entistä enemmän ja repsahtelee.. Tai näin se minulla taisi toimia.

Vierailija
5/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähtee sun päästä. 

Vierailija
6/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tyytyväinen ilman laihdutustakin, ja olenkin :)

Vierailija
7/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos alkaisin vaan käyttäytymään ja ajattelemaan siten, että olen muka ollu tosi lihava ja laihduttanut nykyiseen painooni? Saisinko huijattua itseni olemaan vähemmän kriittinen vai onko koko idea ihan tyhmä?

Ap

Vierailija
8/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

En pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka tyytyvät keskivertokroppaan.

Et varmaankaan, mutta se on paljon kivempaa :) En tosin usko, että sinunkaan kroppasi on monen mielestä hyvän näköinen, varsinkaan, kun tuosta muutaman vuoden vanhenet. 

Vierailija
9/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että parhaiten sinuiksi kroppansa kanssa tulee urheilemalla. Siinä myös kokee saavuttaneensa jotakin.

Vierailija
10/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos alkaisin vaan käyttäytymään ja ajattelemaan siten, että olen muka ollu tosi lihava ja laihduttanut nykyiseen painooni? Saisinko huijattua itseni olemaan vähemmän kriittinen vai onko koko idea ihan tyhmä?

Ap

Ehkä parempi, että opettelet itsesi hyväksyntää muulla tavoin. Esim. mietit, miksi pitäisi olla jonkun tietyn näköinen.

Vierailija
11/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä parempi, että opettelet itsesi hyväksyntää muulla tavoin. Esim. mietit, miksi pitäisi olla jonkun tietyn näköinen.

Komppaan, plus itselläni toimi myös se, että mietin, kenen silmin katson itseäni silloin, kun olen mielestäni lihava. Koska kyllähän toisten kroppien jatkuva kritisointi on vallankäyttöä, samoin kuin muu henkilökohtaisten valintojen kommentointi. Meillä kaikilla on kuitenkin oikeus päättää ihan tasan itse, miten meidän kehojamme kohdellaan.

Vierailija
12/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jollakin tasolla hyväksynkin itseni ja olen tyytyväinen etten ole oikeasti lihava. Silti tuntuu, että kun olen melko nuori vielä ja liikunkin aika paljon, että sen pitäisi näkyä enemmän. Kroppani ei ikäänkuin vastaa minääni. Vaikka toisaalta kai se vastaa, jos näillä elämäntavoillani ja geeneilläni olen kerran tämännäköinen.

Ap

Vierailija
13/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

En pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka tyytyvät keskivertokroppaan.

Et varmaankaan, mutta se on paljon kivempaa :) En tosin usko, että sinunkaan kroppasi on monen mielestä hyvän näköinen, varsinkaan, kun tuosta muutaman vuoden vanhenet. 

Uskossa on hyvä elää...😏

Niin, sinähän sen tiedät, koska uskot, että kaikkien ihmisten mielestä tosi laiha on tosi hyvän näköinen. Mutta sinun iässäsi tietenkin ollaan vielä niin lapsellisia, että maailma on ehdoton.

Vierailija
14/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lähtee sun päästä. 

No, tämä on kyllä totta. Itse olen laihduttanut hyviin kiloihin, en kyllä ole sen onnellisempi kuin ennenkään, mutta kun sain muutoksen ajatukseeni, olisin voinut olla tyytyväinen elämääni lievän ylipainon alarajoillakin kuin nyt. Toki välillä ilostun, kun pienet vaatteet mahtuu.

Vierailija
15/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun rasvaprosenttini on 10, en häpeä vartaloani seksissä.

Vierailija
16/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kg rasvaa normaalipainoisessa varressa on aika mittava muutos, vaikka kuulostaa pieneltä kun kaikki otsikot aina pauhaavat  Sanna-Pertin uskomatonta 45 kg pudotusta.

Mutta joo, sinuna alkaisin urheilemaan tavoitteellisesti. Itsellä se auttoi kun paranin syömishäiriöstä. En ajatellut enää ulkonäköä vaan sitä miten hienoa on että kehoni voi tehdä kaikkea sitä mitä toivon.

Vierailija
17/17 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihannepainossa ihan erilainen voittajaolo kuin hieman plösönä. Pystyisinpä samaan uudestaan! Tänään syönyt pullan ja subwayn, oikean ruuan lisäksi :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme