---EX-HAAHULIINIT---VIIKKO 7---
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 22.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (51)
Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista Aapelille ja pahoittelut ikävimmistä kuulumisista!
Nyt se sitten sattui minullekin, ruskeaa tuhrua ja pari veriviirua tuli tänä aamuna vessassa käynnin yhteydessä. (eikä olla sekstailtu, joten siitä ei johdu!) Totaalinen paniikkiolotila, tosin onneksi muistin täältä lukeneeni, että on jokseenkin yleistä näin 2.kuukautisten oletettuna ajankohtana eli 8+3 (kun kierto oli 28pv). Säikäytti kyllä paljon ja terkka kirjoitta tämän päivän saikkua, kun olin aamulla ihan varma että tästä se vuoto vaan jatkuu sitten niin edellisessä km, mutta eipä ainakaan vielä ole tullut lisää. Tänään täällä harrastellaan mukavia vessareissuja! Huomenna on neuvolaan aika ja toivottavasti vielä sinne asti päästään! Uhmasin myös kohtaloa ja varsin npultra-ajan kunnalliseen 27.2, joten sittenhän sen viimeistään tietää, et miten siellä menee, jos ei aiemmin sitten tule varmistusta..
Huh, hyvinpä alkaa tämä viikko.. Mutta toivottavasti teillä paremmin :)
Voikaapa hyvin!
peebee rv 8+3(toivottavasti vielä)
kiva aapeli että teit taas pinon,sitä olinkin täällä jo klo 9 maissa kyttäilemässä.pahoittelut suru-uutisista!mulle kävi vähän samoin,äidin paras ystävä kuoli,mutta vain 1kk diagnoosin jälkeen(syöpä),äitiä ei kutsuttu edes hautajaisiin jotka hoisi vainajan äiti,ja tunne siitä että paras ystävä vaan " katosi" maailmankartalta,tuntuu varmaan kauhealta,koska minustakin se on niin uskomatonta ettei sitä ihmistä yhtäkkiä enää olekkaan.
peebee,*paskat* että säkin sait tuhrutartunnan :( toivottavasti on vaan ohimenevää ja vaaratonta!!!!Mä aion ottaa samanlaisen hyperpositiivisen suuntauksen ja varaan ajan np ultraan.Pitelin lappuja aamulla kädessä ja pöpisin itsekseni että tilaiskohan tän ultran jo...no saahan sen sit peruuttaa...mies pikkusen pyöräytti silmiään, että voi tota akkaa.
Niin oma tilanne...verta ei mutta keltasta valkkista ja välillä jotain rusehtavaakin kai mukana,pikkarisuojia likaantuu kyllä muutama päivässä.Sit maha on olevinaan vähän arka,ja kyllä se ihan oikeasti olikin kun tunnustelin sitä,ja aamulla jomotti koko mahaa kun olin taas mahalleen nukkunu yön,se on mun lempiasento.terkalle soittelin pojan rokoteasioissa,enkä kehdannut alkaa näitä sille jaarittelemaan puhelintunnilla,vaan torstaina kun mennään piikille,niin kiusaan silloin.On tää tällästä,etappi etapin perään,nyt siis kitkutan tohon torstaihin ja toivon että kokeilee tota kohtuu onko se oikeen kokoisen tuntunen...Ihan peetä.
Paha olo velloo teki mitä vaan.ehkä se ei oo nyt taas ollu niin terävää pahaa oloo,mutta inhaa kun koko ajan.ja vali vali.
Kiitti neronja kelttis-vastauksesta! ja syyskeijuista löysin omat tietoni jo esittelypinosta,eli oon mä sinne siis joskus aiemminkin kirjoittanut,la vaan on väärä.krooh.
sartsulle tiedoksi,se on sen 7.5 se raja 1 tunti syömisestä.eli paha homma mulla.
Hyvvee viikonalkuu kaikille ja hus pois moiset kiusat meiltä kaikilta..poispoispoispois......
Femmis 9+0
Peebeelle ja Femmamammalle paljon tuhruttomia viikkoja !!!!
Aapelille pahoittelut ikävistä kuulumisista!!!
Onnittelut kaikille, jotka viime viikolla saivat hyviä ultrakuulumisia ja plussia tai jotain muuta mukavaa.
Eilen illalla luin kiireesti viime viikon pinon läpi, muttta en enää muista mitä piti kommentoida.
Torstai-illalla piti tulla kirjoittelemaan ultrasta, mutta se unohtui kaikessa kiireessä, joten...ultrassa kaikki hyvin. Ultraajana oli hyvin kokematon naislääkäri, joka mittasi päänkin 5 kertaa ja sukupuolta ei osannut katsoa. Lopuksi sitten vain sanoi, että lapsivettä on kyllä vähän naftisti, tai taitaa sitä sittenkin olla ihan hyvin. Ei jäänyt oikein luottavainen olo. Toivottavasti viiden viikon päästä on taas jompikumpi luottolääkäreistä paikalla.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!!
Uba-aba rv 25 tasan
Kiitti Aapelille uudesta pinosta. Saisinko muuten esittää sellaisen kainon toiveen kuten haahupuolellakin, että laittais noi esittelyt vasta toiseen viestiin (ekaan viestiin siis vain otsikko). Kun sitten valitsee myöhemmin " uusin ylimpänä" , ei tarvitse skrollata tuota esittelypinoa vaan pääsee suoraan lukemaan viestejä (esittelyt jää alimmaiseksi viestiksi). Ymmärsitköhän mitä tarkoitan?
Tuhrua on liikkeellä joo. Mullakin oli sitä vähän lauantaina, mutta nyt en säikähtänyt juurikaan, vielä kun ei ollut mitään kipuja. Silti siitä tulee aina ikävä tunne ja vessassakäynnin määrä/vrk lisääntyy miltei puolella :) En tiedä, johtuiko mun vuoto siitä, kun perjantaina tehtiin loppusiivousta keittiörempan jälkeen ja tuli kuroteltua oikein urakalla ja nosteltua astialaatikoita. Mut seksistä se ei myöskään johtunut, se on edelleen pannassa...
Vieläkö Neronjaa on nipistellyt? Mulla taisi olla myös joskus n.10 viikolla jonkun sortin nippailua, oisko sitten johtunut siitä keltarauhasesta nimenomaan.
Mukavaa viikkoa taas kaikille!
KK
pinoterrori iskee jälleen.Tuli niin vapisuttava olo kun tilasin sen np:n että oli pakko heti tulla hakemaan turvaa teistä ihanat haahusiskot :)
13.3 olis se(mikäli jälleen kerran niin pitkälle pääsen) ja voi karmaiseva kauhistus,se aika on samalle lääkärille joka viime kesänä totesi ultrassa" täällä on nyt yksi pulma:sydän ei lyö" APUAAAAAAAAA :(
No ihan kiva asia oli että minua pyydettiin sellaiseen tutkimukseen jossa tutkitaan istukan verenvirtauksia ja jotain(saan niistä laput myöhemmin) ja niitä verrataan jotenkin raskausmyrkytyksen syntyyn tai jotain....mhhh..mutta tietää siis tarkempaa ultraa ja sehän vaan passaa :)
Siis 13.3 mulla on viikot tasan 13+0,täällä tehdään joku aivan outo yhdistetty np ja rakenne ultra,soittoon vastannut hoitaja sanoi että siksi näillä viikoilla että nähdään RAKENTEET paremmin.Mutta mulla lakoi heti nippailla mahaa ja tehdä vaikka ja mitä ja nyt minun tarvii tasan perkule 4 VIIKKOO kituu ellei sit neuvola käynnillä jo käy ettei löydy sydänäänet ja voihan hitsi! Nyt mulla on sellanen fiilis että mä haluun ultraan ja pian!Mies on lomalla tän viikkoo, et jos sais jonkun pika-ajan jostain,niin nyt..tuli sellanen ramppikuume päälle,en haluu mennä neuvolaan ellen tiiä onko asukki elossa viel jne.
Tää ON kamalaa,helpottaako tää missään välissä,hei te yli puolen välin olevat...Hirvittävän väsyttävää vaan pelätä koko ajan.
Sorry mun alituiset häirikköviestit
Femmis
Samanlaiset on hiukka fiilikset, tosin mulla on se ultra jo parin viikon päästä.. Voidin kyllä mennä jo tänään!!! Huomenna kuitenkin neuvola (missä ei ultraa..)..
Kerroin tossa siskolle tuhrusta ja se vaan sano et yritä nyt nauttia tästä raskaudesta, mut on kai se nautinto nyt kyllä tällä hetkellä aika kaukana tällasen pelkopeikon kanssa, mutta jospa tämä tästä vielä (toivottavasti) iloksi muuttuu!!!!!!!!!!!! Ei tätä fiilistä varmaan oikein voikaan tajuta kun samassa tilanteessa oleva.. Onneks ootte olemassa!!!
Tsemppiä femmikselle kans!!
peebee
Jospa tässä jotai jorisis,kun kuopusta " nukuttelen" päiväunille.Lähinnä siis istun tässä huoneen ulkopuolella varmistamassa,ettei karkaa sängystä :)
Voi kun mäkin olisin päässy johonkin tutkimukseen ja sitä kautta tarkempaan ultraan.Tuolla keskusäitiysneuvolassa kun kuulemma on 3D-laite...jospa sä Femmis pääsetkin siihen sit *hiukan vihreenä* ;) Oi ja voi.Ei vaiskaan,pääsis nyt edes ihan tavalliseenkin.Tuntuu,että mitä lähemmäs neuvola-aika ja ultra tulee,sitä hitaammin aika kuluu.Mä oon nyt laittanut kaiken uskoni ens maanantain varaan kun on neuvolassa lääkärin tarkastus.Luotan nyt ihan kympillä,että ne äänet kuuluu.Ei sit pelottais torstainen ultra niin hirveesti.Sitä en kyllä tiedä mitä sit,jos ne ei kuulukaan :-S Oon nyt nähnyt muutamina öinä kamalia painajaisia.En tiedä johtuuko lähestyvästä ultrasta vai siitä,että lähestytään niitä maagisia päiviä,kun edellisen pienen sydän ei jaksanut enää lyödä.Joka tapauksessa nyt monena yönä on lääkäri todennut,ettei kohtu vastaa viikkoja.Sit etin vauvaa ihan hirveessä paniikissa ja lopulta herään siihen,että oon aivan hiessä ja itku silmässä :(
On tää niin tätä!!!Aina kun luulee pelkojen pahimman kärjen helpottaneen,taas ne tulee uudestaan uudessa muodossa.No,ens viikon jälkeen oon jo paljon viisaampi,ja JOS kaikki on hyvin,uskoisin,että uskallan jo nauttiakin.Tää jos-elämä vaan on hirmu kuluttavaa!!!
Sari ja Jokunen 11+4
Ollaan pudottu jo kolmannelle sivulle :)
Aamusta jo aloin leipoa,huomenna olis kippokekkerit (Tupperware ;) )Nyt on vaan vaikee pysyä irti tuotoksista...Kummeksuttaa muuten kun tuntuu,että viime aikoina oon syönyt jatkuvasti ja paino ainakin oman vaa' an mukaan olis laskenut :-O En toki valita ;)
Nettekö oli sisustellut...Mullakin olis lastenhuoneeseen uudet verhot ompelua vaille.Oli kans niin ihanan pirtsakan väristä kangasta,et oli pakko ostaa.Siitä on tosin jo x viikkoa...Ei vaan saa aikaiseksi.Niinkuin Femmiksellekin meseillessä mainitsin,tää ehkä-elämä tekee jotenkin saamattomaksi.Sitä vaan niinkuin odottaa jotain ja ajatukset pyörii aikalailla samoja ratoja päivästä toiseen.No,toivottavasti ens viikolla helpottaa!Kaks yötä neuvolaan,viis ultraan...
Sari,pesue kera yhden " lainalapsen" ja maha 12+2
alkoi isitön lauantai.aamulla hätäsee tehtii lasagne,ja kun oltiin syöty niin pakkauduttiin kamoihin ja bussilla kaupunkiin.neiti 11v sai houkuteltua meikäläisen UFFlle euron päiville :) kyllähän sieltä 2 kassillista vaatetta tulikin,mm 2 nahkatakkii,ulkoilutakki(oli oikee merkkivaate) likalle 2 farkut,2 paitaa ja sit muutama vauvanvaate löyty,sinisii,joten annan ne kummipojalle :) lastenvaatteet oli siis vielä eurolla 2kpl...kaksi pussia maksoi 9eukkaa.
Nyt on paukut kokolailla käytetty...keräilen voimia että jaksan huomenna sartsun kippokesteille raahautua.Ensi viikonkin ukkeli on poissa.
Olo on kyl vieläkin eilisen jäljiltä kuin höyhentossuilla liitelisi ;) kumma homma.Miksei sitä itse voi ajatella kuin pahinta??
Mukavaa viikonloppuu naiset!
Femmis 9+5(oho kohta täydet kympit,jee)
Luin koko pinon, mutta en millään jaksa turista isoja. FEMMIKSELLE isot onnittelut mielerauhan saamisesta tähän hetkeen. Hätä on iso, tiedämme sen.. omastakin puolesta teretulemast uusille tulijoille:)
Alkuviikosta lukasin ja mieleen jäi tuo tuhruttelu aalto..no täälä sama juttu.
Perjantaina tuli pyyhkästessä paperiin ensin ihan kirkasta vuotoa. Haileaa. sitten se muuttui sillain ns. kuolleen veren ruskekasi. ihan paperipyyhkäsyissä. Soitin tietty heti TAYSsiin, kun pääsin läpi tuli itku. Täti rauhoitteli hetken ja sain soperrettua, et ei ole kipuja eikä oireet ole kadonneet, kerroin taustat. Otti vastapuhelun ja konsultoi päivystävää gyneä. Gyne oli sanonut, et koska meillä ma 20.2 alku-utra ja ei ole kipuja niin voi seurata tilannetta kotona.
Noh siihen mun psyyke ei enää riittäny. Mutta oli seuraavana päivänä valmistujaisjuhlat AMK ja pitkänmatkanvierahia tulossa, ajattelin, et jos vauva on kuollut ja alkaa suppareita taas tuleen kesken juhlien olin sairaan kipee edellisessä km.ssä, niin sit mä kuolen. Parempi et asia hoidetaan sit heti samana päivänä.
Rääkyen ajoin kl 21. TAYSsiin ja itkun seasta sit täti laittoi mut gynelle. Oli synnärillä ja tuli 23 ja pääsin sisään 23.30.
Oli sama lekuri joka hoisi mun kaavinnan edelliskerralla. Sama huone jossa ulrattiin ja jossa vauva ei enää asunut pussissaan..olo oli kun ois mestaukseen mennyt..
hetken hiljaa tutkiskeli ja sitten käänsi " telkkarin" muhun päin. " :Yhden minä vain täältä löydän ja sikiö näyttää voivan hyvin ja sydän äänet ovat hyvin nähtävissä ja vahvat." Ja itku pääsi...HEMMETIN HEMETTI..
Mulla on oikea vauva masussa..kiinnittynyt takaseinään aika ylös ja syvälle. Kuulemma lisää vuotoa ei ole näkyvissä ja sanoi et on ns. limakalvovuotoa. Jos oisin joku " tavallinen" odottaja niin hän sanoisi, et maanantain ajan voi perua, mut mun historialla, ni menkää vain ja jutelkaa tarviiko lisätoimenpiteitä. Nyt on rv. 7+3. On vieläkin välillä ruskeaa pyyhkästäessä, mutta pärjää yhellä pikkarisuojalla per pv. ei tarvisi sitäkään, mut pidän kuitenki.. Kuulemma voi menkkarytmi olla vielä elimistössä sekaamassa jonkin verran..mutta ei ole mitenkään poikkeavaa.
Tänään vedin 3h päikkää. Olo on tosi krapulainen. Huomenna ukkokulta näkee Nyytin myös.. lämmöt on koholla edelleen ja tissit on arat ja masu on paisunu kuluneen viikon aikana..
jokainen raskaus on omanlaisensa.. mut kyllä sitä on niin hermoheikko ja herkkä..
tuli omanapainen viesti, mut koitan jaksaa enempi kun olen levännyt tämän rulianssin jälkeen..en oikeen ole uskaltanut olla " aktiivinen" ettei putoa korkealta jos on oikeen ehtinyt jo uppoutua odotuksen ihaniin tuksutuksiin..
Ihanaa alkaavaa hiihtolomaviikkoterveisiä täältä hämeestä ja rauhallisia ja iloisia päiviä kaikille masunkasvattajille:)) UN
Voih, onneksi onneksi kaikki edelleen hyvin täällä ex-haahuissa! Onnittelut Femmikselle ja UusiNupulle hyvistä ultrakuulumisista. Iso lämmin onnitteluhalaus kummallekin!
Omassa navassa ei sen kummempaa uutta. Vaaveli potkii, tai enemmänkin venyttelee, välillä tuntuu että on tulossa mahan läpi ulos :)
Perjantaina tuli postista se lappu, siis ÄITIYSPAKKAUS-lappu! Jess, haettiin laatikko ja sisältö oli oikein kiva. Eihän noita vaatteita siinä ihan mielettömiä määriä ollut, joten ehkäpä ihan hyvä että olen ostellut kaikenlaista pientä. Tämän pakkauksen vaatteet käyvät mielestäni erityisen hyvin pojalle, joten sekin on hyvä asia, jos vaikka kokisimme yllätyksen, ja masusta ilmestyisikin pieni poika! Minähän olen täysin asennoitunut tyttöön rakenneultran jälkeen, ja aivan hurahtanut söpöihin prinsessavaatteisiin, joten ihan hyvä jos pojallekin löytyy jotakin päällepantavaa :)
Tasan viisi viikkoa töitä jäljellä äitiysloman alkuun!
joanna rv 29+4
Kyllä sitä on arka kun on takana nuita km,se on päivän selvää...Ite väsy,heräsin vasta ja valmis sänkyyn,voikohan olla oikeesti taju väsy,ihan kokoajan...piikeistä jää mustelmat ja piikin reikä,en kait osaa pistää,ois viikonloppuna naisten ka saunaan meno mutta miten mee kun on tuon näkönen maha,en halua vielä sanoa kellekkään,kyllähän tuo masukin jo pompottaa :) Tuntuu että ei sais nauttia siitä kun masu turvoksissa,pitää piilotella..ei siis anna itelle lupaa nauttia raskaudesta...päivä kerallaan mennään...
rv 6+? kait,en pidä laskua...
Välillä pelottaa niin PERhanasti että käy huonosti...
Olo on kuin tuomiolle mennessä...kahden tunnin päästä neuvolassa lääkäri.Yöllä ei juuri uni tullut kun pelottaa.En tiedä mitä sit,jos ne Äänet ei kuulu...en varmaan selviä torstaina ultraan selväjärkisenä.No,ei kai voi muuta kuin toivoa,että ne kuuluu!!!Pitäkäähän siis kaikki ulokkeet pystyssä.Tuun kertomaan päivällä ellen pyörry jonnekin tien poskeen silkasta jännityksestä ;)
Sari ja masu 12+4
Mulla tuli maha esiin viikonloppuna ja sen mukana jonkinasteista hengenahdistusta. Jo pienikin kävely ja ähellys " hengästyttää" . Ahdistaa jotenkin henkisesti, vaikka tämähän oli odottavissa ennemmin tai myöhemmin :-)
Viikkoja kasassa 22+, joten onneksi ei ole " enää" kuin nelisen kuukautta jäljellä.
Torstaihin saakka pitäisi odotella, jotta saa tietää ne rinnan koepalan tulokset. Sen verran stressaan noista jutuista, että nään unia, jossa saan tietää sairastavani syöpää. Helkkari, että voi ihmistä rassata henkisesti :-(.
Täällä yks talvilomalainen kirjoittelee. On pitänyt pitää taukoa, kun en ole yksinkertaisesti pystynyt olemaan koneella.. Toivon, että tämä päivä olisi vähän parempi, kun pitäisi lähteä shoppailemaan. Me mennään ensi lauantaina häihin, joten jotain lahjusta sinne käydään katsomassa.
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista, Femmis ja UusiNuppu!! Nyt otatte rennosti, eiks vaan?
Omassa navassa on aivan järkyttävää pahoinvointia ja etomista ollut pari viikkoa. En oksenna, mutta voin vain tosi huonosti, enkä voi tehdä yhtään mitään. Syöminenkään ei oikeastaan paranna oloa, mutta varmuuden vuoksi syön puolen tunnin välein, ja senpä takia vaakakin näyttää muutamaa kiloa enemmän, kuin pari viikkoa sitten..Noh, tuo varmaan tasaantuu, kunhan tämä öklöolo loppuu- toivottavasti mahdollisimman pian! Vaikka pitäisi riemuita ja nauttia tästä pahoinvoinnista, niin en kyllä pysty..Sen verran lamauttavaa tämä on, yöks. Esikoisistani ei ollut mitään tällaista, vaikka kaksosraskaudessa oireetkin ovat monesti " tuplat" .
Edelleen on hiukan skeptinen olo raskauden jatkumisesta, mutta nämä tosi vahvat oireet kyllä puhuvat onnistumisen puolesta; siihen yritän uskoa!! Neuvolaa en ole vielä varannut, mutta tällä viikolla ajattelin soittaa. Ja ehkä viikon kuluttua käväisen ultrassa varmistamassa masuasukin tilanteen, ja selvittämässä lasketun ajan!
Jaksamisia kaikille pallomasuille tasapuolisesti!!
Ulriina rv n.8+
Eipä kuulunu äänet ei :' ( Alkaa usko olla koetuksella,ultraan kolme yötä ja luultavasti niistä tulee unettomia.Lääkäri kyllä pitkää yritti saada jumputuksia kuulumaan,mutta ei löytynyt muuta kun oma syke.Kohtu on kyllä reippaasti suurentunut,että jotain siellä tapahtuu.Olis vaan ollu kiva saada jo selvyys kun tässä nyt ollaan elelty sitä ehkä-elämää jo pitkään.En tiedä miten nyt uskallan sinne ultraan mennä....
Sari,pettyneenä ja pahasti!
mä oon ihan vakavissani ajatellut että tuoko se huonoo onnea että mulla on samalle lääkärille ultra-aika :(( voi itku,mulle vaan jäi oikeen kammo siitä lääkärin kylmästä ilmeestäkin kun se sen tuomion sanoi vaikka itse olin sen saman nähnyt ihan heti ruudulta.Voi itkujen itku.
Ja taas sitä saakelin tuhruu,voi sanonko mikä.Nyt on kyllä sellanen tunne että mua huijataan ihan kybänä ja toivon etten ikuna olisi sitä plussaa tikkuun saanu ees.Kyllä tää on niin kestämätöntä.Sit mietin että maksanko monta kymppii yksityiselle vaan mennäkseni kuuntelemaan huonoja uutisia.Ei oikeen jaksaisi.Taas tää asenne,yhtään ei jaksa uskoo hyvään.Tää on vähän sitä että " perutaan häät" tai jotain.
Plääh.Voikun joku osais auttaa tän pään kanssa.
Femmis toivonsa heittäneenä
Ennen kahdeksaa jo kirjoitin tänne viestin, klikkasin kiireellä ok ja lähdin pois koneelta. No, sitten myöhemmin tulin tarkistamaan, niin eihän se viestini ollutkaan tullut tänne. Aloitetaanpas sitten alusta.
Peebee ja Femmis, tosi ikävää, että meinaa tuhrutella. Voi kun teillä molemmilla tuo tuhru olisi ihan vaaratonta. Ja kerttukasperillako oli myös tuhrua? Tuollaiset tuhrut pitäis lailla kieltää. No joo, kun se oliskin niin helppoa, että pelkkä laki riittäis.
Femmis, kun järkevästi ajattelee, niin nuo " huonon onnen" jutut on tietysti omaa mielikuvitusta, mutta väistämättä niitä aina mieleen tulee. Itselläni tuli myös muutama viikko sitten hyvin voimakkaasti huonon onnen enteet mieleen. Säikähdin nimittäin aivan valtavasti, kun muutama viikko sitten haahuissa huomasin, että masunasulla ja mulla on eka ultra samana päivänä. Tuli todella vahvasti sellainen olo, että me ei voida molemmat saada hyviä uutisia samana päivänä ja minä olen varmasti se, joka saa ne huonot uutiset. No, sitten kun hetken aikaa kului, en enää ajatellut asiaa sen kummemmin ja luojan kiitos, saatiin sitten kuitenkin molemmat iloisia uutisia ultrassa ;-).
ON: Eilen illalla mulla tuli yhtäkkiä sängyssä sellainen olo, että kaikki ei ole tämän raskauden suhteen kunnossa. Jotenkin tuntui, että masu on pehmentynyt. Sama olo ja pelko jatkui tänä aamuna. Päätin soittaa polille ja kysyä, olisko mulla mahdollisuutta päästä vielä ultraan, kun np:hen on vielä reilu 2 vk. Sain sitten oman lääkärini kiinni ja hän sanoi sitten varsin tiukkaan sävyyn, että heillä on jo niin täyttä ja kiirettä jo muutenkin, että he eivät mitenkään voi ruveta tekemään näitä ylimääräisiä alkuraskauden tarkistuksia. Sanoi kyllä, että inhimillisesti ajateltuna hän kyllä ymmärtää huoleni. Sanoi, että jos kipuja tai vuotoja ilmenee, niin hän lupaa, että silloin pääsen polille, mutta muuten ei ylimääräisiä käyntejä.
No, ei auta kuin tyytyä siihen. Kyllähän mä olen nähnyt, miten kiirettä niillä on jo muutenkin siellä polilla. Ja totta on sekin, kuten lääkäri sanoi, että mulla on nyt käytössä kaikki mahdolliset apukeinot, mitä tässä tilanteessa voi olla. Eipä siis auta kuin odotella tuo vähän reilu 2 vk. On vaan niin rasittavaa, kun mistään ei voi päätellä, että kaikki olis kunnossa. Nyt ei ole tuntunut enää edes niitä tuntemuksia, joita liikkeiksi olisi voinut kuvitella. No, toivon mukaan mahdollisimman pian alkaisi tuntua.
Ei kai se auta kuin jatkaa tätä arkea eteenpäin ja toivoa, että aika kuluisi nopeasti.
Hyvää Ystävänpäivää ex-haahuset :-)!
neronja rv10+5
Voi Femmis,kylläpä sua taas koetellaan.Musta on ihan tylsää tollaset tuhruilut.Mullakaan ei IKINÄ yhdessäkään raskaudessa ole verta tullut,niin eikö nyt sitten tässä,kun muutenkin on aivan paiseessa :( Mutta toivotaan kuitenkin taas,että on ihan harmitonta!
Mä muuten ymmärrän täysin,ettet haluais samalle ultraajalle.Mulla on ihan sama fiilis,sen verran tökerö täti oli silloin syksyllä.Se meidän ultrahan meni jotakuinkin niin,että eka katottiin mahan päältä,näin jo siinä,ettei vauva liiku.Täti ei puhunut oikeestaan mitään,vaan vaihtoi siihen vagina-anturiin,että saa paremmat näkymät...Siinä sit kyllä viimeistään huomasin,ettei mitään elämää ole enää.Mutta sit tää ultraaja ihan tosissaan alkoi esitellä,että " tässä on vauvan pää,ja istukka on edessä...) No,mähän ehdin jo huokaista,että mä vaan näin väärin.Eihän kukaan ala esitellä istukan paikkaa tms. jos vauva on kuollut.No sittenpä hän sanoikin jo,että valitettavasti nyt täytyy sanoa...Loppua en edes kuullut.En siis todellakaan haluis samalle tyypille nyt.En kylläkään muista edes nimeä,että olisin voinut toiveen esittää aikaa varatessa.
Sit vielä vali vali-osastoa:Mua väsyttääääää!!!Yö meni ihan poskelleen,meidän 8-vee itki pitkin yötä,että jalkaa särkee.Ilmeisesti kasvukipuja.Kävin moneen kertaan hieromassa jalkaa ja sit ei saanut oikein nukuttua kun odotti,et koska taas pitää nousta.No,isäntä tajus onneks antaa sille särkylääkkeen joskus kolmen maissa ja sai poika nukuttua edes vähän.Mutta omat unet jäi kyllä tosi huonolle,miehen kello soi sit viideltä,ja molemmat pikkupojat oli kärppänä pystyssä.Onneks sain vielä päät tyynyyn ja unten maille,mutta ei se mitään kovin levollista unta ollut enää.Ja nyt sit tietysti oksettaakin.Mulla väsymys ja oksetus käy tasan yks yhteen.Nyt vaan oottelen koska pääsis päiväunille,siihenon kyllä vielä kiduttavan monta tuntia!
Sari 11+5
Anteeksi kun kesti tämä listan aloittaminen.
Aamun olin neuvolassa ja kaikki hyvin.
Ensimmäinen SF-mittakin (vai mikä se nyt sitten oli) mitattu ja käyrillä mennään. Syke napakka ja tasainen 140-150, joten sillä saralla kaikki hyvin.
Ensimmäinen hemoglobiibinikin mitattu ja oli 126 ja mitään rautalisää ei suositellut.
Nyt tuntuu flunssa ryömivän niskaani ja olo on jo varsin hutera. Roikunpa täällä siten, jos sairastun :)
Ja tässä olen itkeskellyt ja vältellyt muita ihmisiä töissä, sillä sain kuulla juuri töihintuloni jälkeen, että äitini paras ystävätär on kuollut ;( Noh, vaikean ja pitkän sairauden murtamana, mutta surullistahan se silti on. Jännä kuinka surulliseksi itse tulin, toki kaukaisemmankin ihmisen kuolema pysähdyttää, mutta lisäksi suren äitini puolesta.
Ja jokainenhan tietää, että masu pystyssä itkeminen on vieläkin " helpompaa" kuin muulloin.. heh
Ylimääräistä meikkiäkään ei tullut mukaan, joten istun omassa rauhassani, kunnes kasvojen punotus hiljalleen laskee.
Pikku papu kuitenkin yrittää äitiään lohduttaa ja muksailee minua vähän väliä :)
Talvista viikon alkua kaikille
Aapeli 22+3