---EX-HAAHULIINIT---VIIKKO 7---
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 22.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (51)
Ja toivon myöskin, että tuhrutartunta ymmärtäisi jättää ex-haahut rauhaan. Epävarmuutta kun on muutenkin ihan tarpeeksi tässä porukassa!
Neronjalle piti liikkeitä kommentoida, että tässä raskaudessa mä väitän tunteneeni ensimmäiset hipaisut jo rv 10. Eihän niitä silloin vielä päivittäin tullut, mutta siitä ne pikkuhiljaa voimistuivat ja nyt jo kylkiluut ovat hätää kärsimässä!
TÄNÄÄN ON VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ!!! Anteeksi, että huudan, mutta on tätä jo odotettukin! Elämäni ensimmäinen kesäloma siis edessä näin helmikuussa. Ihanaa!
Riax rv 30+4 ja Reiska
Voi Sartsu, onko sullakin tullut tuhrua?! Aivan epistä, että tuolla tavalla pitää raskaana olevaa pelotella. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja saat ensi viikolla hyviä uutisia!!! Ja olipas sulla kyllä tökerö ultraaja viime kerralla. Ruveta nyt esittelemään kuolleen sikiön kehonosia aivan kuin muka kaikki olis kunnossa :-(.
Toivottavasti saat päivän aikaan nukuttua!
Mellu, hyvä että pääset synnytystapa-arvioon. Selvenee asiat kummasti. Voi miten lähellä sullakin alkaa jo olla tuo nyytin syliin saaminen.
Tunsin tosiaan muutama päivä sitten kahtena päivänä aivan kuin sikiön liikkeitä. Muistuttivat kyllä todellakin sitä liiketuntemusta. Mutta nyt en ole enää kertaakaan sen jälkeen tuntenut mitään. Silloin kahden päivän aikana niitä tuntui useampaan kertaan ja aina samassa kohti. Olishan se ihanaa, kun alkais ne liikkeet ihan varmuudella tuntua.
Riax, mielenkiintoista kuulla, että sinäkin olisit tuntenut liikkeet jo rv10. Varmaan se sitten ON mahdollista. Onnellista mammaloman alkua sinulle! Tai siis kesälomahan sulla näkyy nyt aluksi olevan ;-).
ON: Tavallaan helpotti tuo ajatus, että mulla on nyt kaikki mahdolliset apukeinot käytössä. Muutahan tässä ei ole tehtävissä. Kaipa tuo masu ihan ennallaan on, varmaan vaan kuvittelin, että siinä olis tapahtunut jotain pehmenemistä/pienentymistä. Mulla kun ei ole muuta kuin tuo masun silittely ja tunnustelu, että kasvaakohan se vai ei. Mietin, että pitäiskö ens viikolla soittaa neuvolaan ja pyytää sydänäänien kuuntelua, mutta toisaalta eihän siitä enää sitten olis montaa päivää siihen ultraan. Täytys kai vaan jaksaa odottaa. Tietysti olishan sekin vaihtoehto, että kävis yksityisellä ultrassa. Sitähän se lääkärinikin sanoi. Täytyy miehen kanssa keskustella asiasta, mitä mieltä se on. Olisko siinä mitään järkeä, kun np:hen on " vain" se vähän reilu 2 vk.
Mutta tällaisia pohdintoja. Toivottavasti tuo tuhrutartunta saadaan nyt kerta kaikkiaan loppumaan ja kaikki saisivat jatkaa onnellisesti odotustaan!!!
neronja rv10+5
sitten kävin naistenklinikalla otattamassa koepalan rinnastani. Haluavat nyt vielä varmistaa, ettei se tississä asustava patti ole syöpää.
Pelkäsin silmittömästi tuota koepalan ottoa. Olin aivan varma, että se sattuu mahdottomasti, sillä minulla on ikävä kokemus ohutneulanäytteen otosta (voi kertoa, että se sattui helkutisti). Tohtori oli kuitenkin kovin asiansa osaava. Puudutti ohuimmalla neulalla, joten sitäkään en juuri tuntenut. Tämäkään tohtori ei meinannut uskoa, että olen raskaana vk 21, kyseli sitä useampaan kertaan. Ei kai se sitten näy missään =D. Illalla sitten vekkiä jomotti ja kirveli pikkuisen, mutta ei tarvinnut ottaa edes tabuja.
Ensi viikolla pitäisi sitten olla " treffit" patologin lausunnon kera. Siihen saakka odotellaan rauhassa....
Hei kaverit.
Kuten aavistinkin eilen, sairaslomaahan sieltä tipahti ja torstaihin asti köllöttelen kotosalla. Aivotoiminta tuntuu hitaalta kun on aivan tukossa. Olenkin vain lueskellut ja makoillut :)
Mitkäs ihmeen tuhruviikot nyt on menossa. Kurjuudesta kurjinta.
Toivottavasti peebee, se sinun tuhrusi on vain tuota kuukautisten ajankohtaa.
Femmammalle jaksamista tuon saman inhan vuotohomman suhteen. Kiva, että olit päässyt ekstratutkimuksiin.
Pystyisitköhän toivomaan jotakin toista lääkäriä ultraan?
Muistan itsekin kun kesällä kävin yksityisellä ultrassa ja lääkäri ei sanallakaan tuntunut olevan edes hiukan pahoillaan kerrottuaan, että toivoa ei ollut. Ikinä, ikinä en mene enää hänelle tai astu jalallani koko kyseiseen lääkäriasemaan. Voisitkohan sinä käydä yksityisellä ultrassa ihan vain mielenrauhan vuoksi? Olisiko se mahdollista? Sillä me kaikki täällä tiedämme miten kaamean kamalaa tuo on.
Ja kun kysyit, että miten täällä yli puolen välin menevillä. Vaikka en vielä ihan hirvittävästi yli puolen välin olekaan, mutta aika tuntuu kiitävän verrattuna alun järkyttävän hitaaseen ajanlaskuun ja kokoaikaiseen pelkäämiseen : )
Noh, pelkoja ja kauhukuvia on, mutta kyllä tuo liikkeiden tunteminen on jotenkin maagista. Tosin en edes kehtaa kertoa mitä kaikkia kauheita vaihtoehtoja olen ehtinyt mielessäni pohtia. Mutta mietin noita riskirajoja, että jos nyt syntyisi oli 17% mahdollisuus selviytyä yms¿ ja mitä kaikkea muuta kamalaa voikaan käydä....
Tunnelma on kuitenkin ihan eri kuin ensimmäisen neljän kuukauden aikana. Joten kyllä tämä (kai) tästä. Jopa tästä uskaltaa oikeasti nauttia. Ja siksi onkin ihanaa lukea tuollaisia juttuja kuin sinä Melike, että joku siis on noin pitkällä ja parin viikon päästä vauveli jo sylissäsi. Hurjan jännittävää.
Sartsulle jaksamista ensi viikon odottamiseen ja parempia unikuvia.
Uba-aballe onnea hyvistä ultrakuulumisista. Kurjaa, että tuollaisia epävarmoja lääkäri/hoitaja tapauksia sattuu kohdalle. Eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin. Tuollainen kyllä saa pelästymään.
Yritän muistaa tuon, että otsikko omaan viestiinsä ja sitten pino seuraavaan. Meillä kun on jokaisella näköjään niin oma tapamme käyttää tätä sivustoa, ettei tullut edes mieleeni : )
Voi, neronja, mitä surkean kamalaa tuntemusta oletkaan pohtinut. Se odottavan odottavan aika kun on vain niin tolkuttoman pitkä. Onneksi tämä viikko on jo pian ohi, eikö niin? Enää kolme arkipäivää jäljellä : ) Tuo ajatus siitä, että on kaikki mahdolliset apukeinot käytössäsi, kuulostaa rauhoittavalta. Alku-utrien lääkäri tapasi minulle aina sanoa, että ¿toistaiseksi kaikki mikä voi olla ja mitä tiedetään, on hyvin, luota siihen¿. Mutta sepä se onkin, että sitä sitten pohtii, että mistäs sitä tietää, vaikkei huomenna olisikaan. Mutta kun siihen ei voi itse vaikuttaa. Sinulla tilanne on eri kun eikös tuo ¿kaikkien keinojen käyttö¿ ole nyt ensimmäistä kertaa sinulla ihan kokonaisuudessaan käytössä?
Kyllä se hyvin menee, sillä olen seuraillut noita viikkojasi ja kyllä, ne kasvavat hurjaa vauhtia, jollet ole itse huomannut ;)
Riaxille hyvää kesälomaa :-D
Voi Vinku. Kaikki onnenajatukset siihen, että kaikki on hyvin. Naistenklinikka on kuitenkin johtava sairaala Suomessa tuon rintasyöpätutkimuksen suhteen, joten siinä mielessä voit olla rauhallisin mielin. Toivon sydämestäni, että kaikki on niin kuin pitääkin ja mitään vakavaa ei löydy.
Omaa napaa: Jäi eilen sanomatta, että sain neuvolasta mukaani Kelan paperit ja niitä sitten ihmettelin. Töistä sain täytettäväkseni ilmoituspaperin vapaiden ajankohdasta ja tavanomaisen listan, johon olisi pitänyt merkitä tämän vuoden 30 päivän lomakertymä, mutta taidanpa säästää sen vanhempainvapaan perään. Sittenhän sitä olisi melkein 60 päivää palkallista lomaa ensi keväänä kun tämän ja äitiysloman aikana kertyneet lomat tuuppaisi yhteen. Miehellekin eilen selvitin tuota vanhempainvapaa- ja isyyskäytäntöä ja hän vain totesi, että 18+24 sopii hänelle. Saapa nähdä kun se hetki oikeasti koittaa, sopiiko sittenkään :)
Suuremassa liemessä olen tuon Kelan kanssa tämän kahden työpaikan suhteen. Selvitän sitä teille joskus myöhemmin kunhan ymmärrän lopulta itsekin kokonaisuudessaan kuinka typerästä käytännöstä onkaan kyse. Siitä tunnutaan rankaisevan, että tekee kahta työtä, joista toinen on voimakkaasti fyysinen.. plääh
Oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille teille oi ex-haahu-ystäväiset!
Aapeli ja papu 22+4
Ihan pökkyrässä,nukuin kuin tukki varmaan tunnin.Olo vähän helpotti.
Neronjalle tsemppiä jaksaa ultraan saakka!!Tiedän,miten uskomattoman helposti se usko katoaa :( Tosta tuhruilusta:ei mulla ollut kuin sen kerran 8+3,mutta elän niin hengessä mukana Femmiksen tuhrut :) Ja kun sen on kerrankin kokenut itse,tietää minkä paniikin se aiheuttaa.
Mellu:vitsi,mä oon oikeesti melkein kade noista sun viikoista.Vaikka se(kin) on stressaavaa aikaa omalla tavallaan.Ei sitä synnytystä kantsi liikaa jännittää,avoimin mielin vaan matkaan liikoja suunnittelematta.Kyllä se luontoäiti sit neuvoo homman edetessä :)
Riaxille ihanaa loman alkua!
Vinku75:toivottavasti olis harmiton patti!
Aapelille onnea kelan paprujen kanssa...niitten kanssa sitä yleensä tarvitaan ;)
Nyt tää lähtee keittämään päivän ekat kahvit,aamulla ei voinut edes kuvitella juovansa.Mutta nyt vois maistua,isäntä toi kaupasta Lidlin ihania pipareitakin...Munhan kyllä _pitäis_ välttää sokeria,mutta nyt on sellanen fiilis,että muutama pipari tekee vaan hyvää!
Sari
Hei tosiaan,en aiemmin edes muistanut,että on ystävänpäivä.Mutta parempi myöhään kun ei silloinkaan,eli
OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ teille virtuaaliystäväni =)
Täällä rauhallista töissä, vaikka päivä alkoi niin, että itku oli tulla kun kaikki ärsytti. Pistetään hormoonien piikkiin...
Sari: meillä 9-vuotias tyttö kärsii välillä kovasti kasvukivuista ja annan nykyisin suosiolla heti särkylääkkeen, kun alkaa valitella jalkojaan; muuten ei nuku kukaan. Ja koko arsenaali on muitakin helpotuksia käytössä eli kaurapussi, jota voi lämmittää mikrossa tai kuten tyttö mielummin haluaa (auttaa siis hänellä paremmin) pakkasesta otettuna. Se asustaakin pakkasessa marjojen seassa se pussukka;-). Ja toinen mikä helpottaa on sellanen jäägeeli. Suosittelen kokeilemaan!
Femmis: mulla tuli itku, kun menin tässä raskaudessa ultraan samalle lääkärille, joka edelliskerralla totes vauvanalun lakanneen kasvamasta. Sain vaan sanottua, että mua pelottaa ihan kauheesti, että on taas samanlaisia uutisia. Ultraaja olikin sitten mukavampi ja sanoi, että tarkistetaan siis heti ekana äkkiä, että sydän lyö. Ja kertoili sitten muutenkin rauhoittelevasti, että hyvältä täällä nyt näyttää. Eli kannattanee ääneen sanoa, että kauhistuttaa.
(.) 30.rv alkaa huomenna. Välillä tekis jo mieli jäädä kotiin haaveilemaan vauvasta, mutta oon päättäny sinnitellä mahdollisimman kauan. Mullahan on menossa opiskeluihin liittyvä harjoittelu täällä töissä ja jos haluaisin sen kokonaan suorittaa pitäis jaksaa 11.4. asti ja siitä on enää 3 viikkoa laskettuunaikaan eli saapas nähdä...
Kaikille ihanaa ystävänpäivää ja pois hus tuhrut ja paljon liiketuntemuksia!
-miikuko
Moi!
Mulla vuoden sisään 3 taikka 4 tollasta ihan alussa kesken mennyttä raskautta, joissa aina testit haileita viivoja ja sitten viimestään 5 viikolla kaikki ulos. Nyt putkien aukiolotutkimuksen jälkeen monta päivää vuosin tässä kierrossa ennen ovista, alotin minidisperiinin omin päin oviksesta ja kas kummaa- VAHVA plussa tuli. Tein varmaan 6 eri merkkistä testiä ja aloitin luget joita oli kaapissa. Kuitenkin olen panikoinut niin että nyt menin eilen veri testiin, noin 2vk 2 päivää oviksesta ja HCG oli YLI TUHAT! 1181 tarkalleen. Nyt uskallan tulla tälle puolelle kurkkimaan. Rukoilen ja toivon ettei vuoto taas alkaisi... ja aion änkeä heti 7+0 ultraan jos ikinä sinne saakka pääsen. Huh.
" Virallinen esittelyteksti" : 3 vee tyttö ennestään, minä (vielä) 29 vee ja mies 31 vee. 3-4 km takana heti alkuviikoilla.
Haahuissa ja keskenmeno postituslistalla olen aiemmin pyörinyt ja nyt toivon että en taas heti joutus täältä pois...
RV kait 4+4 ja lokakuinen tämä olis (mutta niin pitkälle en uskalla edes ajatella...)
Pääsinpäs vihdoin koneelle... Meillä taas Windows temppuilee ja mies arveli joutuvansa laittamaan koneen uusiksi jälleen kerran :/. Tympeää, mutta sittenpähän tämän toosan pitäisi toimia taas huomattavasti paremmin.
neronja: kunpa nyt saisit taas sen hyvän mielen tästä raskaudesta! Koita jaksaa sinnitellä siihen ultraan saakka. Tosin, kuten itsekin mainitsit, onhan sitä mahdollisuus mennä yksityiselle, jos siltä tuntuu. Onhan sinulla kuitenkin kaikki tarpeellinen lääkitys päällä, joten sen puolesta kaiken pitäisi olla kunnossa. Tuo masun kokokin voi vaihdella jo pelkän tuvotuksenkin takia päivästä toiseen... Jaksuja ultran odotukseen!
sartsu: kurjaa, ettet ole saanut nukuttua kunnolla. Onneksi sentään sait pienet päikkärit torkuttua. Toivottavasti poikanne kasvukivut helpottavat ja saat levättyä riittävästi. Kylläpä sun kokemukset tuosta ultrasta olivat kamalat - ei tollaista saa olla... Tsemppiä sinullekin ultran odotteluun!
melike: kylläpä sulla tosiaan on tuo h-hetki jo lähellä. Mulla oli esikoista odottaessa samoissa mitoissa oleva masu eli rv 34 sf oli reilut 35. Tällöin mut laitettiin synnytystapa-arvioon ja siellä sitten ultrattiin tarkemmin. Arvio oli kuitenkin, että ei vauva kovin suuri ole - syntyessään noin 4,2-4,4 kiloa. Tyttö olikin 4,3 kiloa syntyessään eli ei mikään jätti kuitenkaan. tuo sf-mitan mittaaminenkin on aika lailla henkimaailman asioita - eri mittaajat saavat todella erilaisia tuloksia.
riax: onnittelut äippäloman alkamisesta!!! Nautihan nyt viimeiset viikot työstä stressittömässä ympäristössä!
femmis: voi tuota tuhruttelua... hus hus pois tuollaiset... Kyllä sinä voit vaatia toista lääkäriä, jos siltä tuntuu. Toisaalta, voihan olla että tämä samainen lääkäri onkin nyt erilainen - toivoa ainakin sopii.
peebee: eikä, sullakin tuhrua... Pois kaikki ikävät pelottavat tuhruttelut. Toivottavasti se tuhru loppui ja pääset pian nauttimaan raskaudestasi. Tsemppiä!
vinku: täällä on kaikki raajat pystyssä, että kaikki on hyvin. Onneksi olet parhaassa mahdollisessa hoidossa tuolla naikkarilla. Odottavan aika on pitkä...
aapeli: hyvä, että saat vähän levättyä! Toivottavasti saat selvyyttä noihin kelan kiemuroihin. Se on kumma, miksi niiden pitää kaikki tehdä hankalimman kaavan kautta ja todellakin työnteosta rangaistaan... Verottajakin vie vielä tuista enemmän kuin palkasta - mikähän logiikka siinäkin on...
miikuko: onpas sinullakin jo noita viikkoja kertynyt - kateellinen olen ;-). Oletpas sinä ahkera tuon työharjoittelun suhteen. Ihailtava juttu, että aiot sinnitellä siellä loppuun saakka. Toisaalta, varmasti helpompi hoitaa se keralla pois alta kuin pitää taukoa ja aloittaa uudelleen. Tsemppiä ja jaksamista!
ON: Täällä olikin puhetta noista aikaisista liikkeistä... Musta tuntuu ihan siltä, että olisin tuntenut liikkeitä toissailtana. En voi olla aivan varma, mutta ei se oikein mikään muukaan voisi olla. Kunpa ne liikkeet rupeaisivat tuntumaan aikaisin ja säännöllisesti, niin olisi helpompaa seurata masun tilannetta.
Enpä tainnut muistaa edellisessä viestissä kertoa, että olen menossa huomenna ultraan. Jännittää aika lailla, mutta eiköhän se siitä. Menen yksityiselle, vaikka se maksaakin maltaita, sillä sain viimeksi Jorvista niin huonoa palvelua... Kätilöt olivat todella kylmäkiskoisia ja varsinkin rakenneultran tehnyt oli todella kamala. En halua muistella sitä sen enempää enkä varsinkaan kokea sitä uudelleen, joten marssin suosiolla yksityiselle. Tulen sitten illalla kertomaan taas kuulumisia.
Oikein mukavaa ystävänpäivää teille kaikille virtuaaliystäville!!!
masunasu rv10+4 tai jotain sinne päin
väsyttää niin etten jaksa alkaa selata nimiä,mutta kuitenkin,kiitos,taas kerran!
Olo on ihan sika lyöty,ei nyt toistaiseksi raskauden suheteen mitään tietoa onko huonoja uutisia,mutta sen ison pojan,josta kerroinkin aiemmin...reksi päätti että on nyt kotiopetuksessa maaliskuun loppuun koska opettajansa ei suostu ottamaan sitä enää luokkaan :(
Mahaa kipristelee,vähän sillee et menkat alkais.ja mä oon niin niin satavarma että elämä on loppu jo,etten ees viitsi toivoo muuta.Ajattelin että otan huonot uutiset torstaina kun meen käymään piku pojan kaa neuvolassa,ja pyydän että terkka kattoo ultralla mahan päältä näkyykö sykettä...vai näkyykö se ees näillä viikoilla mahan päältä(läskikerroksen alta) millään en haluis mennä muualle ultraan koska nyt on kaikkee niin inhottavaa tapahtunut että mä en enää pystyis hillitsee itseeni siinä pöydällä kun tuomion kuulen.Kumpi on parempi,olla kuin ei mitään vai mennä kuulemaan huonot uutiset.
Mutta hyvää ystävyyden päivää teille kaikille!!Mun tyttö 4v sanoo tätä ystävyyden päiväksi,ja minusta se on aika hyvä nimitys.Virtuaali haleja teille vistuaaliystäväni!!! :)
Femmis,ollut raskaana 9+1,toukasta ei tietoo
Nipsuselle onnittelut plussasta tällekin puolelle! Ja tervetuloa! Hienoa, että hcg on vahvassa nousussa. Toivottavasti tämä raskautesi sujuisi nyt hyvin loppuun asti!!!
Masunasulle onnea ultraan! Tulehan kertomaan kaikki kuulumiset ultran jälkeen.
Femmikselle edelleen tsempitykset! Toivottavasti pystyvät neuvolassa katsomaan ultralla ja että kaikki on hyvin!!!
ON: Illalla tuli taas huono olo ja rinnatkin oli taas pitkästä aikaa vähän kipeät. Jospa nuo olis kuitenkin sellaiset merkit, että kaikki olisi edelleen hyvin. Pitää yrittää jaksaa sinne 1.3. asti. Olishan se kyllä mahtavaa saada piiiiitkästä aikaa np-ultrassa hyviä uutisia. Viimeksi olen ollut niin onnellisessa tilanteessa keväällä 2002.
Kuonokkaasta ei ole tainnut kuulua pitkään aikaan. Mitä sinulle kuuluu?
neronja rv10+6
Onnea Nipsunen ja tervetuloa tälle puolelle! Toivottavasti sinulla on tällä kertaa onni myötäinen ja ainakin hcg-arvosi kuulosti hyvältä!
Aloitan neuvolakuulumisilla. Ihan ensiksi pitää sanoa, että olin taas aamulla vähän paniikissa ja mietin jo, että mitäs jos sydänäänet ei kuulukaan. Painelin kohtua, kokeilin rintojen arkuutta ja tein muuta yhtä älytöntä ¿ ihan kuin se nyt mitään auttaisi! Miksi sitä onkaan niin varovainen vieläkin, vaikka ultrat ym. on jo takana¿ Niin että jos tämä yhtään lämmittää Neronjaa, Femmistä ym, niin kaipa sitä ajattelee raskaudesta varmuuden vuoksi vähän liiankin pessimistisesti? Ettei putoa sitten kovin korkealta, jos jotain vielä sattuukin. Neronjan huolen toisaalta ymmärrän, kun sulla on ollut niissä vasta-aineissa (?) häikkää, mutta sullakin on nyt hyvä lääkitys siihen. Ja Femmis: yrittäisit sinäkin pitää negatiiviset ajatuksesi kurissa. Ne menkkakivut ainakin kuuluvat asiaan, joten niistä en olisi huolissani (vaikka olin itsekin, kun tuntuivat kovin kipeiltä...).
Anyways, neuvolassa kaikki ok. Aluksi oli th:lla painot ym. (nyt viikolla 13+1 on tullut painoa puoli kiloa, tosin ihan raskauden alusta saakka arvioisin, että reilu pari kiloa). Mullahan tuli esikoisesta niinkin vähän kuin 8 kiloa painoa, vaikka olen melko hoikka (lähtöpaino 53kg). Vaan eipä meidän tytsykään ollut sitten kovin suuri (alle 3 kiloa).
Lääkäri teki muut tutkimukset ja ainakin Neronjalle tiedoksi, että kohdunpohja on nyt sentti pari navan alapuolella ja kohtu mahtui melko hyvin lääkärin kämmeneen ja se oli kuulemma hyvän kokoinen. Sydänäänet kuuluivat hyvin, vaikkei niitä montaa sekuntia kuunneltukaan. Melkein nauratti, kun lääkäri kysyi, haluanko kuunnella sydänääniä. Kysyikin vielä!
Mites Masunasun ultrassa kävi? Viikkojesi perusteella tuo ei taida olla vielä np-ultra, vaikka parin päivän päästä se olisi voinut hyvin olla sitäkin (suositushan on rv11->).
Palaan myöhemmin linjoille. Kivaa, kun tänään alkaa miesten lätkäpelit, niitä on mukava jännätä. Harmi että huominen peli taitaa tulla työaikaan :(
Aurinkoista päivän jatkoa!
KK ja Onni rv13+1
Ultrassa näky pieni 3-4 mm sikiö ja syke :) Alotan syömään lasten asperiiniä ja pistän sitä klexania...näin pitäs päästä loppuun asti, ???????? otan pienissä erissä,en jaksa panna roskiin kalliita lääkkeitä.Ei kuulosta olevan lippu kovin korkealla...
Jaksellaan kaikki päivä päivältä :)
Onnittelut nipsuselle plussasta!!! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle masun asukille.
joanna: onnittelut vaunuhankinnoista!!! Kiva, että hintatiedosta oli apua.
Femmis: Koita jaksaa päivä kerrallaan. Kurjaa, että poikasi reksi teki tuollaisen päätöksen... Eikö ole mitään mahdollisuutta neuvotella tilanteesta? Tsemppiä! *halaa*
neronja: kiva, että oireita on taas ilmaantunut! Odottavan aika on kyllä pitkä, mutta toisaalta voithan sinä varmaan yrittää päästä sydänääniä kuuntelemaan neuvolaan siinä välissä. Koita ajatella positiivisesti!
kerttukasperi: onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! Vai, että kysyi lääkäri vielä sydänäänien kuuntelusta ?!?! Enpä ole sellaiseen odottavaan äitiin törmännyt, joka ei olisi halunnut sydänääniä kuunnella... Hyvää raskausaikaa sinulle!
visakoivu: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! Hienoa, että siellä pikkuinen sydän pamppaili. Sinullakin lääkitys noihin hyytymistekijöihin. Tsemppiä piikittelyyn! Koita jaksaa päivä kerrallaan.
ON: Tänään siis oli se ultra, joka oli kuin olikin np-ultra. Lääkäri oli aivan mahtava ja todella empaattinen mies. Pikkuisella oli pituutta 41,6 mm ja vastasi viikkoja 11+1. Niskaturvotusta ei ollut juuri ollenkaan, joten kaikki siltä osin hyvin. Pikkuinen liikkuikin sielä jonkin verran ja ultralla nähtiin kaikki raajat sekä vatsapeitteet - kaikki kunnossa ainakin toistaiseksi. Sydän hakkasi melkoista tahtia 176 oli keskisyke. Lapsivettäkin oli normaali määrä. Nyt voikin sitten alkaa pikku hiljaa nauttimaan tästä raskaudesta. Parin viikon päästä pääsen taas neuvolaan ja kuuntelemaan sydänääniä...
masunasu rv10+5 tai 11+1
vielä " myöhästyneet" kiitokset kaikille virtuaaliystäväisilleni kaikesta tuesta täällä palstalla! Eilen en koneelle ennättänyt, joten tänään sitten..
Kaikilla oli niin paljon asiaa etten jaksa tällä kertaa kyllä kommentoida, mutta kiitoksia tuesta ja kannustuksesta!
Mulla tuli siis ma ja ti pientä tuhrua aamulla ekaa kertaa vessassa käydessä, mutta tänään ei sitä sitten onneksi tullut (kop kop). Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli ok mitä se terkka nyt pysty tarkistaan. Sydänääniä nyt ei vielä tietenkään kuulunut kun oli vasta 8+4.. Mulla on ultra ja lääkäri sit ma 27.2, joten pari viikkoa eteenpäin porskuteltava tässä on :)
Esikoinen vaatii nyt kovasti huomioita, joten sinne suuntaan, mutta hyvää viikon loppupuolta kaikille!
peebee rv8+5
Kerttukasperi, onnittelut sydänäänien kuulumisesta!! Siinä ne viikot sinullekin pikkuhiljaa kertyy :-).
Visakoivu, hienoa että löytyi sikiö ja syke. Nyt on sitten meillä samanlainen lääkitys. Toivottavasti päästään molemmat loppuun asti eli nyytin kanssa kotiin! Itsekin ostan nyt alkuksi nuo klexanet 10 ruiskun erissä. Ei jäisi niin paljoa hukkaan, jos jotain sattuu.
Masunasu, onnittelut iloisista ultrakuulumisista! Niin on vaan sinullakin jo np-ultra takana, ajatella :-).
Peebee, hyvä ettei ole tuhrua tullut. Toivottavasti tämän kuun lopussa on ultrassa kaikki edelleen kunnossa ja pääset huokaisemaan helpotuksesta!
ON: Meinaspas olla taas tänä iltana harvinaisen pahaolo. Yleensä se syömällä menee ohi, mutta nyt ei meinannut mennä. Vieläkin on siinä ja siinä, että etooko vai ei. Tätä pahaa oloahan mulla on kyllä ollut ihan joka päivä, mutta rintojen arkuus oli poissa kunnes eilen illalla oli sitäkin. Ja tänään on myös vähän ollut. Nyt on taas paljon rauhallisempi mieli ja toiveikkuutta on ilmassa. Jospa tämä tästä ja lääkkeet tepsisi.
Tänään poika taas kiukutteli, että kun hänellä ei ole veljeä. Ja sanoi, että jos syntyy tyttö, niin hän ei kyllä siitä aio tykätä :-/. No, pettynythän se oli edelliseenkin pikkusiskoon, mutta kyllä se sitä silti innokas oli sylissä pitämään. Tuntuu, että tulee itelle ylimääräisiä paineita, kun pitäis niin ehdottomasti olla poika. No, turhapa niitä paineita on ottaa, kun se sukupuoli on ratkennut jo monta viikkoa sitten. Kun vaan tietäis, että kumpi...
Jaa, taitaa kohta tulla se miesten kumparelaskun finaali ellei ole jo menossa. Täytyypäs lähteä katsomaan.
neronja rv10+6
en ole ennättänyt lueskelemaan kunnolla teidän kuulumisia. Mitä tuossa nopeasti selailin, niin oliko femmamman tilanne vielä avoin.. jaksuja kovasti ja peukutuksia!!
Tuhruista kärsiville paljon lämpimiä halauksia, toivotaan, että tuhrut olisivat niitä vaarattomia. Itselläkin tuhrutteli ja tiedän, että pelko on läsnä koko ajan!
Neronja, no onpas lääkäriasemalla tosiaan kiire. Onko kyseessä kuitenkin yksityinen lääkäriasema, vai? Olisihan se huojentavaa päästä tutkittavaksi jo aiemmin jos mieli on epävarma. Mutta onneksi sulla on nuo raskausoireet ilmaantuneet ja niinhän se vaihtelee päivittäin. Voimia ja jaksamista odottaa np ultraa!
Mulla on alkaneet housut jo hieman ahdistaa. Eilen ostin citymarketista yhdet pöksyt, mutta en tiedä viitsinkö niitä töissä pitää. Ovat enemmän sellaista collegetyyliä, mutta pääasiahan se on, että ei purista. Masu jo hieman pullottaa siis.
Minun mummini kuoli viime viikonloppuna. Onneksi näimme hänen kuolemaansa edeltäneenä päivänä ja juttelimme pitkään kaikenlaisia asioita. Lähtiessämme halasimme vielä monta kertaa ja hän kertoi meidän olevan hänelle rakkaita. Jäi niin hyvä mieli vaikka mieli onkin haikea ja surullinen. Näin se elämä vain kulkee, uusi elämä kasvaa minussa ja minun täytyi luopua yhdestä elämäni tärkeimmästä ja rakkaimmasta ihmisestä.
Raskaudestani ei tiedä vieläkään kovin moni, ajattelimme kertoa kohta vanhemmillekin, nyt läheisimmät ystäväni tietävät ja siskot. Haluaisin kertoa vanhemmille kasvokkain, mutta ei se taida olla mahdollista ennen hautajaisia ja siellä ei ole kyllä paras paikka kertoa (kun on sukulaisetkin kuulemassa). Katsellaan nyt..
Milloin te olette tunteneet ensimmäiset liikkeet? Nopeasti kävin lukemassa elohiirten pinkkaa ja siellä oli kirjoituksia, että jo rv 14 olisi liikkeet tuntuneet..ja kirjoitteliko Neronjakin jo jotain liikkeiden tuntumisesta. Minä en ole tuntenut kyllä vielä mitään. Terveydenhoitaja kyllä mainitsi, että ensimmäisessä raskaudessa liikkeet voi tuntua hyvinkin vasta rv 20. Yksilöllistä kait siis..
Melike, kirjoittelit noista viikkojen kulumisesta. Nyt on tuntunut, että raskaus on alkanut menemään nopeammin eteenpäin. En tiedä mistä johtuu. Tietysti nyt kun alkaa odottaa seuraavaa ultraa ja neuvolakäyntiä, alkaakin aika matelemaan.
Voikaa oikein hyvin ja kasvatelkaa masuja :) minä lähden nyt happihyppelylle ulos.
Terv. wbm rv 16+0
Wbm:mä tunsin tuosta kuopuksesta rv 15+3 ihan selvän muksahduksen mahan päältä :) Sitä edellisestä ekat liikkeet tunnistin varmasti rv 15+6 ja muista joskus 17 viikon tietämillä.
Nyt oon ollut mukamas tuntevinani jotain pieniä muljahduksia jo joitain kertoja,tänään tuntui sellanen pieni *muks*.Luulisin,että kyseessä on enemmänkin toiveajattelu vielä :)En millään voi uskoa,että liikkeet tuntuis jo.Mutta vitsi,että olis kyllä ihanaa tuntea!!!
Mulla alkaa pieni epäusko hiipiä sitämukaa kun neuvola-aika lähenee.Viis yötä vielä ja ultraan 8.Sitä odotellessa...
Sari,pesue ja masu 11+6 (ja helvatan kiukkunen isäntä,peruutti auton takapuskurin palasiksi...)
Wbm, syvä osanottoni mummisi poismenon johdosta :-(. Onneksi tosiaan kerkesitte nähdä ja jutella ja sait itsellesi vielä yhden hyvän muiston lisää.
Kysyit liikkeistä. En minä todellakaan pysty sanomaan, että oliko ne tuntemukseni liikkeitä. Niitä kun ei ole enää tuntunut. Onnistuneissa raskauksissa en mitenkään intopiukalla " tunnustellut" liikkeitä. Aikaisintaan tunsin ne varmaan rv18, mutta mulla taisi olla ainakin parissa viime raskaudessa istukka edessä. Sinäkin odotat kuitenkin " vasta" esikoista, joten voi mennä vielä useampi viikko ennen kuin liikkeet tuntuu eikä se ole mitenkään tavallisuudesta poikkeavaa. ...No ohhoh, nyt tarkistin nuo viikkosi - rv16 jo täynnä, WAU! Odottelehan vielä ihan rauhassa, kyllä ne liikkeet alkaa tuntua. Tiedätkö, missä kohti sinulla on istukka?
Niin ja siis yritin saada itselleni ultra-aikaa polille, en yksityiselle. Eli Kajaanissa näkyy kyllä tuolla polilla olevan tosi kiirettä kuten lääkärinikin sanoi. En viitsi enää yksityiselle lähteä, kun np-ultraan on " enää" vajaa 2 vk.
Kylläpäs harmittaa, kun joudun kesken naisten 10 km:n hiihdon viemään tytöt kerhoon :-(. Olis ollut niin kiva katsoa koko kilpailu ihan kaikessa rauhassa. Mutta ei auta valittaa, pakko mikä pakko.
neronja rv11+0 (täytyy itsekin sanoa, että WAU! Kukapa olisi uskonut, että edes näin pitkälle pääsen. Mutta jospa tuohon saisi vielä joskus 29 viikkoa lisää *haaveilee*)
Täytyypä muuten ihmetellä vielä tänne, että kauhean äkkiä mulla häviää nuo pistosjäljet masusta. Vaikka menisin uimahalliin niin ei kyllä kukaan huomaisi tai arvaisi, että pistän itseäni mahaan joka päivä. Kaksi tosi pientä punaista pistettä näkyy ja yksi pieni haalea mustelma. Mitähän tuostakin voisi päätellä? Sitäköhän että ei mulla ainakaan herkästi ala vuotaa, vaikka käytän päivittäin disperiiniä ja hepariiniä. Toivottavasti olisi ihan hyvä merkki. Joskus on nimittäin tullut mieleen, että entäs jos mulla tulis aivoverenvuoto näiden lääkkeitten takia. Isänihän kuoli 40-vuotiaana aivoverenvuotoon. Ei ole tullut mainittua tuosta lääkärilleni. Mutta toisaalta, aika pakkotilanteen edessähän tässä on.
neronja rv11+0 (täytyy nyt oikein nauttia noitten viikkojen laittamisesta ;-)
Piiiitkästä aikaa pääsen minäkin taas koneelle!! Ei sitä olisi töissä kuvitellut miten " kiirettä" sitä pitää sairaslomalla... ;) Joka päivälle on jotain ohjelmaa, vaikka pitikin rauhoittua ja levätä!!
Kiitos muuten WANNABEMAMILLE ja PETJULLE huhuiluista... Kamala miten paljon teilläkin on jo viikkoja!! Vaikka teistä varmaan itsestä tuntuu, että aika matelee, niin ainakin musta tuntuu, että " oops, taas noin paljon viikkoja" !! ;) Onnittelut WBM:lle sydänäänten kuulemisesta... Ah, on se aina vaan niin ihanaa, mutta eritoten ekoilla kerroilla!! Ja Petjullako oli enää pari työpäivää jäljellä? Kuis sitä nyt noin aikaisin äippikselle jäädään? ;) Nautihan olostasi!!
NETELLE oikein mukavaa äippistä kanssa!! Mitäs olet tehnyt, että olet saanut ajan kulumaan, vai onko sama ongelma kun mulla, että ohjelmaa olisi vaikka millä mitalla? Hyvä, että arvot ovat pysyneet suhtkoht kurissa, mutta kääks ihan totta, sulla se alkaa H-hetki pian häämöttää!! Tsemiä loppurutistukseen!!
JOANNAKO oli kanssa käynyt lääkärissä ja ultrassa samalla? (En jaksanut etsiä enää viime viikon pinoa, vaan yritän muistella mitä siellä oli) Ja kaikki oli mallillaan!! Sullekin on ihan salakavalasti kertynyt huimasti viikkoja, pian säkin pääset liittymään 30-kerhoon!! ;)
AAPELILLE taasen kiitos pinon avauksesta... Kyllä susta nyt näyttää meidän listaemo tulleen!! ;) Kiva kuulla, että sullakin neuvolassa kaikki hyvin!! Ja syvä osanottoni muissa jutuissa!! :(
PEEBEELLE jaksuja sen tuhrun kanssa!! Toivottavasti pysyy vastedes pois ja johtui tosiaan siitä menkka-ajankohdasta!! Nyt on kyllä niin hyvä noste ollut täällä exissä, että en jaksa uskoa sinunkaan huonoon tuuriin!! ;) Kyllä se papu siellä hyvin jakselee, usko pois!!
FEMMIKSELLE kanssa tsemiä!! Kyllä toi alku vaan on niin stressaavaa, että miten siitä oikein järjissään selvisi? Ihmettelen suuresti... Onneksi me täällä ollaan kaikki läpi käyty sama piina ja jännitys, joten ymmärretään joka sana ja toivottavasti me pidemmällä olijat luodaan jonkinmoista luottavaisuutta tulevaan!! Mutta mene ihmeessä yksityiselle ultraan ihan mielenrauhan vuoksi!!
KK:LLe terkkuja kanssa!! ;)
Voi SARTSU sua noiden piinaavien unien kanssa!! Mullakin oli niitä jossakin vaiheessa!! Mutta uskon, että piina loppuu maanantaina siellä lääkärissä ja sydänäänet kuuluu!! Riippuu tietysti laitteesta, mutta mullakin kuului sillä meidän neuvolan vanhalla rämiskällä jo rv12+0 ja mulla on toi uimarengaskin tossa edessä vielä!! ;) Jaksuja odotteluun!!
Mitä mitä NERONJA... Oletko sä jo nyt tuntenut liikkeitä? Eihän se mahdottomuus ole ja kyllähän sä jo tiedät miltä ne tuntuu... Tietty niitä tuntuu alussa niin harvoin, että en sinuna vielä heittäisi kirvestä kaivoon, vaika et niitä joka päivä tuntisikaan!! Ja niinkuin lääkärisi sanoi, sinulla on apukeinoina nyt kaikki mahdollinen, joten enempää ei ole tehtävissä... Kyllä kaikki hyvin menee, usko pois!! Noita epävarmoja tuntemuksia tulee... Alku on yhtä tunteiden vuoristorataa!! Mulla ainakin on hyvin vahva usko sun raskauden suhteen!! Jaksuhaleja!!
Oma ( . )... Joo-o, noin iso se jo on!! ;) Jos on jännitystä tossa alkuraskaudessa, niin on omat jännityksensä tässä lopussakin, ainakin näin eka kertaa!! Synnytys on alkanut nyt pikku hiljaa vaivaamaan mieltä ja pelottamaankin, niin että housut tutisee jalassa!! Viime viikolla neuvolassa todettiin verenpaineiden olevan taas koholla, vaikka saikulla olen, joten niitä nyt seurataan viikottain ja eilen neuvolassa terkka sitten kiinnitti huomiota sf-mittaan oikein kunnolla ja yritti käsikopelolla tunnustella vauvaa ja totesi hänet hieman isokokoiseksi... Sf-mitta mulla nyt 36cm, mikä todellakin on kaikkien käyrien yläpuolella!! :( Tästä johtuen sain äippäpolille nyt sitten lähetteen synnytystapa-arvioon, joka on 2.3 (rv36+3) ja terkka jo hieman varoitteli, että voivat ottaa sitten käynnistykseen seuraavalla viikolla!! Eli meidän vaavi saattaa jo kolmen viikon päästä olla maailmassa!! APUVA!!
Nyt tarvii lähteä kuivaamaan hiuksia... Hyvää ystävänpäivää kaikille!!
Mellu ja Nalle rv34+1