Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää siskon huomionhakuisuus liittyen raskauteen

Vierailija
20.12.2015 |

Sisko odottaa ensimmäistä lastaan ja voi v.... sitä huomion hakemisen ja numeron tekemisen määrää. Nyt kun ollaan suunniteltu yhteistä perhejoulua, tämä on oiken korostunut. Ei tunnu olevan asiaa, johon ei voi hakea erityishuomiota raskaudellaan. Esim. jos joku kirjoittaa yhteiseen wats up-ryhmään, että ihanaa, illalla syödään sitten juustoja ja maistellaan viiniä, niin tämä sisko kommentoi heti, että onhan juustot pastöroituja, hän ei voi syödä muita ja mitäs hänelle on juomaksi. Tai jos joku sanoo tuovansa glögit, rusinat ja mantelit, niin sisko siihen, että onhan glögi alkoholitonta. Äidillemme määräsi lisäksi mm. mistä voi hakea lohta, että siskokin voi varmasti syödä. Esimerkkejä on lukemattomia eivätkä kaikki suinkaan liity ruokaan, kuten mainituissa esimerkeissä...

Siis joo-o. Toki kaikkien ruokavaliot otetaan huomioon emmekä varmasti pääse unohtumaan sitä, että hän on raskaana. Mutta onko pakko koko ajan tehdä hirveä numero asiasta. Muillakin meillä on lapsia ja ihan hyvin on perhejoulut ynnä muut luonnistuneet raskaanakin ilman sen kummenmpaa numeroa asiasta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nainen hakee huomiota. Yllätyinkö? En.

Vierailija
2/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä montaa kertaa raskaina olla. 

Anna nauttia huomiosta ja erityistilastaan jos se siitä tykkää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, yhdessä paikkakuntaryhmässä Facebookissa oli sellainen nainen, joka oli kauhean aktiivinen ja kyseli ja kommentoi paljon kaikkea, ja sai KAIKKEEN ujutettua mukaan sen että hän on raskaana. 

"Voisitteko kertoa missä tätä jäätelöä myydään, olisi niin kiva syödä sitä mutta raskaana ei jaksa kaikkia kauppoja kiertää?"

"Näin kun joku käveli päin punaisia valoja keskustassa, vähän järkeä mukaan, raskaana olevana en tykkää yhtään!"

"Näyttääpä kivalta nuo markkinat, voisin itsekin mennä jos en olisi raskaana"

"Voivoi, kyllä ottaa päähän tuollaiset festarit, itse olen raskaana ja joudun kuuntelemaan melua ja sietämään roskia."

Noh, vauva sitten syntyi ja TÄTTÄRÄÄ, nyt joka ainoaan kommenttiin liittyy se lapsi jotenkin.

"Olisipa mukava mennä joulumarkkinoille, mutta siellä on varmaan liian ahdasta vaunujen kanssa liikkuvalle."

"Bussikuski teki äkkijarrutuksen, käsittämätöntä kun olin kuitenkin vaunujeni kanssa liikkeellä!"

"Onpas komean näköisiä joulukuusia, en kuitenkaan vauvaperheeseen viitsi ostaa".

Yleensä ne aivot kai liukenevat vasta synnytyssairaalaan ja useimmilla ei onneksi sinnekään, mutta toisilla ne vuotavat näköjään pois pissan mukana plussatestiin. 

Vierailija
4/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ärsyttää jos joku toinen nainen saa huomiota :D

Vierailija
5/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noi kertomasi esimerkit kuulostivat ihan normaaleilta. Ehkä hän haluaa vaan joulun josta voi hänkin myös nauttia? Jos olisin raskaana niin kyllä minäkin varmistaisin että haluamani ruuat ovat "syömäkelpoisia".

Vierailija
6/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös neuvoloissa nykyään aika tarkkaan painoteta noita ruokasuosituksia? Jospa siskosi on pelästynyt niitä tai haluaa vain olla todella tarkka syömisistään. Tai jospa hän pelkää että jouluna hänelle ei sitten olekaan mitään syötävää, kun jos teidän muiden raskauksista on jo aikaa ettekä muista mitä kaikkea silloin voi syödä ja mitä ei. 

Ja varmasti jokainen teistä kaipasi esikoista odottaessaan huomiota. Onhan se aika erityislaatuista ja ihmeellistä aikaa naiselle. Oletteko te tätä ennen millään antaneet huomiota ja arvostusta siskollenne? Jos olette koko ajan ohittaneet koko jutun vain huomionhakuna ettekä kommentoineet mitään niin ehkä siskonne penää teiltä juuri sitä. Tukea ja ymmärrystä.

Mitäpä jos sanoisitte siskollenne siellä whatups-ryhmässä, että: "joo juustot katottiin just sillä silmällä, että hänkin voi niitä syödä. Että sopiihan se ja se ettei se vain aiheita mitään raskausajan kuvotusta? Ja glögiä on alkollista ja holitonta."

Osoittaisitte että hän on tullut kuulluksi ja hänellä on oikeus toiveisiinsa. Ja olisitte iloisia hänen puolestaan.

Vierailija
7/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko millaista oli odottaa ensimmäistä lasta? Ainakin itse noudatin silloin neuvolan ohjeita aika kirjaimellisesti. Toisen kanssa ei enää ehtinyt stressata jokaista suupalaa :D

Joillakin on voinut myös olla todella kivinen tie ennen kuin raskaus on alkanut, keskenmenoja jne. Silloinkin ymmärrän, että huoli on olemassa koko ajan.

Ja sitten on tietysti näitä, jotka ovat niiin raskaana, niiiin raskaana jo rv4, että normaali ajattelu menee tauolle ja esimerkiksi tuolilta ei voi nousta ilman, että pitelee vatsastaan kiinni.

Vierailija
8/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jehna. Kuulostaapa ap:n sisko rasittavalta minä-minä -tyypiltä. Aika noloa tuollainen. Sinänsä neuvolan ohjeiden noudattaminen on ihan viisasta, mutta tarvitseeko niiden takia säädellä MUIDEN syömistä? No ei tarvitse. Itse ainakin olen molempien raskauksien aikana sitten vaan jättänyt ns. arveluttavat syötävät syömättä. Kyllä joulupöydästä löytyy hitto vie yllin kyllin syötävää, vaikka vakuumikalat ja pehmeät pastöroimattomat juustot jättääkin väliin!

Ja juu, ei kyllä käy nyt hormonit tai ensikertalaisuus selitykseksi. Tuollainen "en voi tehdä mitään kun olen raskaana ja voi voi jos joudun vähän tinkimään itse syömisistäni" -valittaminen on joillain naisilla ihan persoonallisuuspiirre. Ihan kuin olisivat maailmanhistorian ekat raskaana olevat naiset. 

Sama naistyyppi tekee jokaisesta omasta olotilan muutoksesta helsketinmoisen spektaakkelin. On sitten kyse muutosta, uudesta opiskelualasta, uudesta poikaystävästä, lapsesta, asunnon ostosta - ihan mistä vaan. MINÄ MINÄ MINÄ.

No joo, omalle siskolleen ei ehkä jouluna viitsi sanoa kovin kärkevästi, mutta voithan sä ap - jos vitutuskäyrä alkaa liikaa nousta - sanoa sille, että hei: ei sun tartte tätä syödä, jos et halua, MÄ syön!

Vierailija
9/9 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan ensimmäistäni enkä todellakaan tee raskaudestani suurta numeroa. Yksinkertaisesti on asioita, joita en voi tehdä tai syödä ja se siitä. Jos en jouluna jotain voi syödä, niin jätän syömättä enkä odota, että kaikki pitää ostaa minua varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi