Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ostanut joululahjoja lapsille paljon vähemmän kuin aikaisempina jouluina

Vierailija
20.12.2015 |

Mietin nyt meneeköhän joulu pilalle? Lahjojen jako kestää vähemmän, pukki lähtee nopeammin, kaikki on ohi nopeammin. Lahjoja oon aikaisemmin ostanut nokn 10-15 kpl/lapsi ja nyt niitä on 5kpl.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä? Osaavatko verrata aikaisempiin jouluihin? Mitä on paketeissa? Joulu on paljon muutakin kuin lahjat (ainakin aikuisen mielestä).

Vierailija
2/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha

Meillä ei koskaan oo saaneet kuin max tuon 5. En oo roinan kannalla ollenkaan. Muistatko edes mitä saivat viime vuonna? Onko enää käytössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa fiksulta! Älytöntä opettaa lapsia lahjakasoihin. Vähempi harkiten.

Vierailija
4/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut 3-4 pakettia per vuosi jo useamman vuoden ajan. Lapset ovat olleet tosi innoissaan kun ovat saaneet juuri niitä toiveitaan. Ei se määrä vaan laatu!

Vierailija
5/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme lapselle 2 lahjaa.. Ja tuntuu, että liikaa tulee muutenkin, kun sukulaiset ostaa monta lahjaa. Toivoisin, että yhteensä tulisi vähän vähemmän ja 1 lahja/sukulainen olisi ihan tarpeeksi. Varmaan määrä tietysti vähenisi jos olisi enemmän lapsia. Tuleeko teille noiden viiden päälle lahjoja muilta?

Vierailija
6/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi voi olla lapsille vaikeaa, kun on ensin totutettu todella runsaisiin lahjamääriin ja sitten leikataan kerralla murto-osaan. Panostaisin vähempien lahjojen lisäksi yhteiseen tekemiseen lasten kanssa. Voiko joillakin lahjoilla leikkiä tai pelata yhdessä? Yhteistä joulunlaittoa, ruuanlaittoa, ulkoilua, pelaamista perheen kesken ja ihan keskustelua niiden lasten kanssa niin että lastakin kuullaan. Lapsille aikaa vanhempiensa kanssa.

Vierailija
7/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 10v 8v ja 6v. Oon jättämyt kaiken sen. Turhan roinan pois ja ostanut vain niitä mitä on eniten toivottu.

Vierailija
8/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuota pukin visiittiä pitkittää vaikka piirileikillä ja lahjojen avaamista sillä, että kukin avaa vuorotellen ja muut katsoo. Ellei näin siis jo tehdä.

Vierailija
9/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan ex.n kanssa yhdessä 2 lahjaa per lapsi, eli 1 per hlö.

Lisäksi saavat pari ex.n vanhemmilta, kummatkin yhdet kummeiltaan ja yhdeltä ystävältäni yhdet. Ja ex.n nykyinen antaa myös.

Joka tapauksessa alle 10 ovat saaneet aina.

Vanhemmiltaan saavat ykköstoiveet. Aina tälläisinä hetkinä olen kiitollinen hyvistä väleistä ex.näni kanssa.

Vierailija
10/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Itsekin olen miettinyt lahjamäärän vähentämistä. Alun perin olisi kannattanut opettaa lapset vain pariin joululahjaan ja korostaa lahjoja enemmän joulun sanomaa, yhdessäoloa, tunnelmaa jne. Olen huomannut, ettei lahjavuorella edes ole suurta merkitystä lapsille, mutta meillä protestoivat silti, kun sanoin ääneen josko ostaisin tänä vuonna tavallista vähemmän lahjoja. Niitä on nyt sitten tavallinen määrä (yli 10 per lapsi), mutta joukossa käytännöllisiä lahjoja kuten villasukkia, jump suitit, pesusettejä ym. lelujen lisänä.

Musta on hienoa, että ihmiset yhä enemmän miettivät joulua muulta kuin materialistiselta kannalta. Lapseni joulujuhlassakin juontaja sanoi: "Toivon, ettei joulu olisi kenellekään vain lahjavuori".

Vierailija
11/11 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä