Ovatko lapsiesi todistukset olleet parempia vai huonompia kuin omasi aikoinaan?
Meillä on olleet huonompia. Pojasta kyse, enkä ole ollut huolissani. Oma keskiarvoni oli päättötodistuksessa 7,5 eikä muita ole enää tallessa. Mutta nyt alkaa mennä 8-luokkalainen kohta ohi! Olen ylpeä hänen menestyksestään :)
Kommentit (9)
Omat lapseni eivät ole vieä todistuksia saaneet, mutta käsittääkseni nykyään on hyvin eri arviointiperusteet kuin 80-90-luvuilla.
Mulla oli yläasteen keskiarvo 9,5 ja miehellä 9,3, tehtiin mitä käskettiin, eikä tasan osoitettu minkäänmoista mielenkiintoa tai harrastuneisuutta. Käytöksestäkin sai kympin kun ei tehnyt mitään hyvää eikä pahaa.
Samaa tasoa lapsilla ja mulla (n.9,5), paitsi yhdellä lapsella oli aina suunnilleen samaa tasoa kuin miehelläni, pari numeroa huonompi kuin mulla ja muilla lapsillani.
Paljon huonompia. Mutta nyt peruskoulun jälkeen on saanut vain kiitettäviä.
Huonompia. Kertokaa mulle, mistä esim "käyttäytymisen" numero nykyään tulee? Ennen piti olla tosi pahis jos tuli muuta kuin 9 tai 10.
Samantasoisia. Tosin poika vasta tokalla. Mutta kuitenkin.
Suunnilleen samaan tasoa. Poika 6.lk.
Minulla oli huonompi. Keskiarvo peruskoulusta oli 8,4 ja lapsellaon parempi todistus viime keväältä. Nyt on tosin vasta ysillä, ja uutta todistusta en o,e nähnyt.