Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60 LUKU ja viikko 7

13.02.2006 |

Voi Mareeba! Kunpa löytäisin sanoja sua lohduttamaan! Oli tosi kurjaa ja shokeeraavaa käydä äsken lukemassa viime viikon viimeiset viestit.

En osaa nyt muuta sanoa, kuin että toivomme varmasti kaikki Mareeballe voimaa ja toipumista, ja että toivottavasti teillä muilla kaikilla on asiat hyvin ja tämä viikko alkaa vähän valoisammissa merkeissä!

t. äimän käkenä Bonita

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse siellä vähän aikaa raskauden alkuvaiheessa. En 40+ sivuilla vaan ihan yleisesti joissakin keskusteluissa, mutta häivyin aika äkkiä tälle puolelle. Siellä oli ihan kumma meininki läpikotaisin. Ilmeisesti kaikkein provosoivimmat tekstit olivat peräisin sivuilla huvikseen vierailevilta teineiltä, jotka ihan omaksi hauskutuksekseen kirjoittelivat kaikkea ilkeämielistä soopaa, pilkkasivat odottajien " tyhmiä" kysymyksiä ym.ym. Onhan Vauva-lehdenkin sivuilla esim. Nimet-osiossa jollain suosituimpien nimien tilastossa ykkösinä pippeli- ja pimppi-" nimet" . Joku mukava murkku on käynyt vähän piristämässä omaa päiväänsä kirjaamalla tilastoon ihan omia nimiään. Tämmösiä nää ihanat teinit tänä päivänä on.

t. Bonita

Vierailija
22/30 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma on koneella ' kirjoittamassa esseitä' ; tosiaan... Kääk, mistä saisi opiskeluenergiaa? Päivät käy vähiin, kaksi työtä pitäis olla helmikuun loppuun mennessä valmiina, ja haluaisin pikkuhiljaa myös ruveta vauvahankintoihin :) ja poikien huoneeseen pitäis löytää matto ja verhot... Mutta sen käskyn oon itselleni antanut, että ei ennen kuin opinnot on hoidettu.

Tinka: meillä on rengaskaivo, eli kuivana aikana voi olla vesi vähissä. Nyt se kaivo on täyttynyt aika kovaa vauhtia, ja ollaan täällä pähkäilty, mikä sen alunperin tyhjensi. Osa voi selittyä sillä, että meillä oli kaksi ' kaupunkilaista' lapsenvahtia täällä, jotka on voineet pestä astioita juoksevan veden alla jne. mutta ei se voi yksin selittää veden loppumista. Me epäillään nyt astianpesukonetta, joka välillä reistaa. Jos se on jotenkin pumpannut vaan vettä ja jäänyt jumiin. Me pestään astiat yösähköllä, joten kukaan ei oo ollut vahtimassa rakkineen touhuja. Toinen juttu on, että ilmeisesti molemmat vessanpytyt vuotaa jonkin verran. Nyt pidetään hanoja tarkasti kiinni käyttöjen välillä. Ei viittis käydä niitäkään vaihtamaan ennen kuin tulee kunnallistekniikka-remontti (luvattu 2007). Ovat molemmat aika uusia, nimittäin.

Belindalle oikein paljon lämpimiä ajatuksia! Kyllä sulla on kaikki merkit ilmassa, että kohta on odotus ohi ja nyytti sylissä. :) ... Ne supistusanturien käyrät on kyllä aika hassuja. Mulla ei vielä yhdessäkään kolmesta synnytyksestä oo supistuskäyrälle piirtynyt mitään, siis yhtään mitään, vaikka todistettavasti on ollut aika tehokkaat supparit kun synnytykset on kestäneet vain muutamia tunteja. Eikä oo tarvinnut kuin kerran tai kaksi itse työntää, kohtu on hoitanut itse sen homman mun puolesta!

Bonita ja muut vauvanvaatteita jo hankkineet... Onko teillä jotain hyviä nettikauppoja tiedossa, joista sais hyvälaatuisia ja söpöjä varusteita? Mulle rapsahtaa päätöksen mukaan äitiysavustus huomenna tilille, ja laiskana kaupassakävijänä tekisin ostoksia mieluiten täältä kotoa käsin... Mutta en viittis ostaa mitään sekundaa; muutama hyvä uusi vaatekappale olis toiveissa.

Keskustelupalstoista: en oo tällä kertaa ees käynyt toisilla sivuilla, koska ne on mun mielestä sekavat. Sen sijaan kolmosen odotusaikana koin täällä vauvalehden puolella, että oli aika tylyä porukkaa liikenteessä. Lopetin palstailun aika äkkiä, kun siitä tuli lähinnä paha mieli. Ei sitä aina osaa olla välittämättä kaikista kommenteista, kun oma mieli on herkässä ja täältä netistä hakee lähinnä tukea ja seuraa eikä näpäytyksiä ja mollausta.

Kiitos teille mukaville kuusikymppisille tästä henkireiästä! :D

t. Jymy melkein rv 30 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasinko? Kiitos Äitimiia, vanhakin ehkä oppii...

Vierailija
24/30 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille lohdutuksen sanoista. Erityisesti kiitos Niisku65 herkästä runosta. Aivan ihana, kun jaksatte tukea, silloinkin kun omat jännityksen hetket ovat ihan ovella, kuten Niiskulla. Kiitos myös Äitimiia, belinda_x, tinka - niin monen enkelilapsen äiti, Bonita ja Juulia 66. Minä myös toivon sonjaemmaa takaisin - hän oli mulle se, joka nappasi kyselyni 40+ äideistä ja kertoi teistä! Tämä palsta on todellakin juuri oikeanlainen meille. Uskomatonta mitä kerroitte Kaks Plus palstasta. Ei viitsi käydä edes katsomassa, ei nyt eikä myöhemmin. Todella toivon, että vielä jaksan ja uskallan ja että luoja antaa meille mahdollisuuden vielä tulla raskaaksi - ja sitten tulen taas mukaan. Vielä on itku herkässä, mutta nyt itkuni itken.

Hyviä helmikuun vointeja!

Mareeba - vielä sairaslomalla, mutta ens viikolla töihin.

Vierailija
25/30 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jymy, en ole itse ainakaan vielä hankkinut lastenvaatteita nettikaupoista, mutta eilen katselin imetystyynyjä netistä, ja ainakin osa sellasia myyvistä möivät myös lastenvaatteita. Pistäpä googlen hakuun " imetystyyny" , ja kato, mitä löytyy. Muistaakseni ihan se eka tulos tällä haulla vaikutti aika hyvältä putiikilta.

Me oltiin katselemassa farkkumallin autoa tänään, kun satuttiin ilmoituksesta hoksaamaan, että olis just meille passeli auto myynnissä Satakunnan Autotalossa. Haetaan se huomenna koeajettavaksi vähän pitemmälle matkalle, niin osataan toivottavasti tehdä joku päätös sen suhteen. Tänään ajettiin vaan pikku kaupunkirundi.

Meitin maha on PALLO. Alkkarit rullautuu auttamatta sinne masun alle ärsyttävälle rullalle. Ja Tama potkii mulle vähintään kaks kertaa päivässä armottoman pissahädän.

Belinda, sulla on kyllä lähtö lähellä, ihan takuulla! Voi että kun olis itsekin jo noin pitkällä! Viime yönä just näin unta, että me lähettiin synnärille, mutta vaikka oltiin jo salissakin vähän aikaa, niin meidät lähetettiin kumminkin takas, kun synnytys ei ollutkaan vielä kunnolla käynnistynyt...

T. Bonita 30+4

Vierailija
26/30 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin lukemassa viestit ja itku tuli, kun luin mareeban viestin.

Toivon todella sinulle voimia ja uskoa siihen että vielä onnistuu.

Onneksi olemme menossa vauhdilla kohti kevättä ja valoisampaa ja ennenkaikkea lämpimämpää aikaa. Täällä on ensi viikolla jo hiihtolomat ja esikoinen siis vapaalla. Miehellä tosin on töitä, joten ei kai kummempia lomasuunnitelmia kannata tehdä. Ehkä käymme kuitenkin moikkaamassa mummeja ja ukkia muutaman sadan kilometrin päässä, kun ei olla heitä nähty kesän jälkeen, mutta kun viikonloppu tuntuu niin lyhyeltä ajalta siihen reissuun kun meidän molempien veljiä ja siskoja asustelee siellä ja kaikki odottaa näkevänsä meitä niin se on aikamoista sovittelua.

Mä en ole vieläkään tuntenut vauvan liikkeitä, vaikka olen oikein keskittynyt ja makoillut sohvalla hiirenhiljaa, mutta eipä vain mitään kuulu. Ens viikolla onneks on neuvola.

Nyt iltapesulle...

Meriaani rv18+4

Vierailija
27/30 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hii-op vaan!

t. Bonita

Vierailija
28/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareeballe pahoittelut ja lämmin halaus sekä uskoa tulevaan!

Uskomatonta mutta meikäläisen pahoinvointi on loppunut! Tuntui ettei se päivä koita ikinä, mut viime viikolla alkoi olo kohentua ja nyt menee jo lujaa. Tai laatta lensi kyllä eilen illalla, kun jäi ateriaväli liian pitkäksi, mutta siis sitä jatkuvaa kuvotusta ei enää ole.

Kävin " jo" ekassa neuvolassakin, puolitoista tuntia meni että heilahti. Jotain uuttakin opin: vaikka olen rh+, mun pitää käydä vasta-ainetestissä kahdesti tämän raskauden aikana, kun esikoinen oli sinivalohoidossa keltaisuuden vuoksi. Hö. Ja kaikki hiv-, kuppa- ym. testit pitää tietysti myös taas käydä. Ja sokerirasitus.

Netissä pyöriminen on radikaalisti vähentynyt töihin paluun jälkeen. Tulee työn merkeissä levitettyä persaustaan koneen ääressä niin paljon ettei enää vapaalla jaksa. Nyt kun olo on parempi, pitää kiireesti aloittaa liikunta, että sais noita verenpaineita vähän hollilleen. Sain komennon mittailla kotona, koska th:lla saan aina hillittömiä lukemia. Kotona onkin onneksi tullut ihan laillisia paineita. :)

Simmottis, Niiskun synnytyskertomusta ja kuulumisia ootellessa. :)

hankalin rv 17+1

Vierailija
29/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareeballe halauksia ja voimia. Eipä olisi näitä uutisia halunnut kuulla.

Muille toivotaan hyviä vointeja ja aurinkoisia viikonloppuja.

t. Sonjaemma joka lukee välillä " salaa" teidän kuulumisia, odottelee edelleen ensimmäisiä menkkoja km jälkeen sekä toivoo huhtikuussa pääsevänsä seuraavaan ivf:ään...

Vierailija
30/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on jaksettu viikko töitä... Enää ens viikon aion jaksaa, ja sitten kun hiihtoloma pamahtaa, hankkiudun saikulle jollain konstilla. Tosin nyt on alkanut iltaisin tulla vähän suppareitakin, joten eiköhän siinä oo aihetta kanssa.

Tehtiin eilen autokaupat siitä farkkumallin Pösöstä ja saadaan se viikon päästä perjantaina, kun siihen on tehty kilometrihuolto ja poistettu takalasien kalvotummennukset. Tänään olin tyttären (10 vee) kanssa kaupungilla " shoppailemassa" , vaikkei rahaakaan kyllä enää olis. Hankinnat tosin oli pieniä, mutta kummasti nekin vaan euroja söi. Menin pösilö vielä ostamaan Visalla hajuvettä, kun entinen loppui ja puolillaan oleva pullo Miraclea haisi mun mielestä tässä raskaudentilassa ihan kärpäsmyrkyltä...

Mä olen niin iso, etten jaksais enää just liikkuakaan, ja etenkin aamuisin mä olen ihan ähkynpuhkun, ennen kuin lihakset vetreytyy ja meitsin koneisto lähtee käyntiin. Ja noita öitä! Menin nukkumaan kymmeneltä, kuten tavallista, ja heräsin puol yhdeltä, puol kahdelta, kolmelta, ja puoli viideltä, jolloin ei nukkumisesta tahtonut tulla enää mitään, kun jalkoja särki jotenkin oudosti tai ne tuntui sikapuutuneilta molemmissa mahdollisissa nukkuma-asennoissa (= oikea tai vasen kylki), ja käppäilin pitkin kämppää. Lopulta nukahdin ja TIETYSTI kello soi just kun olin makeimmassa unennäkemisunessa kuudelta. Hohhoijaa...

t. Bonita joka paisuu ja paisuu, rv 30+6