Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika ylpeä olen :)

Vierailija
19.12.2015 |

Olen ollut aiemminkin, mutta onhan tämä tällainen todistus ja keaskiarvo minkä poika nyt sai niin aika hulppea..keskiarvo oli nyt lukuaineista 10, kaikista aineista eli liikunta ja kuvis mukana, 9,8.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikasi onnellinen?

Vierailija
2/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on siis epäliikunnallinen ja kuvataiteellisesti lahjaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIenoa. :) Monet ovet ovat sitä myöten auki tulevaisuudessa, mikä tekee elämästä hieman helpompaa.

Vierailija
4/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIenoa. :) Monet ovet ovat sitä myöten auki tulevaisuudessa, mikä tekee elämästä hieman helpompaa.

Ei välttämättä. Poika saattaa lähteä Helsinkiin huippulukioon, jolloin huumeet astuvat kuvaan.

Vierailija
5/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Poika saattaa lähteä Helsinkiin huippulukioon, jolloin huumeet astuvat kuvaan.

Mitä jos söisit pääsi.

Vierailija
6/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pojallesi! Minäkin olen ylpeä, pojan keskiarvo 7,5 :)

Vierailija
7/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos söisit pääsi.

Kaikkeen on hyvä varautua.

Vierailija
8/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ei ole hirmu liikunnallinen vaikka onkin harrastanut liikunnallista lajia. Liikuntanumero oli todistuksen ainoa 8. Piirtämisessä yms hän kyllä on varsin hyvä, ollut kuvataidekoulussakin, se numero oli 9. Täytyy toivoa ettei huumeisiin sotkeudu, sitä varmaan toivoo kaikki vanhemmat lastensa suhteen. Tosin on niitä täällä kotiseudulla nyttenkin tarjolla, asumme 15km päässä Hgistä. Miksi joku kysyy onko poikani onnellinen? en ihan usko että koulu sujuisi kellään hyvin jos psyykkinen vointi/kotiolot/kaverisuhteet yms ei ole kuosissa.

ap

Vierailija
9/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, eikä se ylpeyden tunne mielestäni loppujen lopuksi näistä asioista tule, ainakaan yksistään, vaan on osin meihin äiteihin ns sisäänrakennettu juttu, mutta kaipa me välillä saadaan hehkuttaa ihan erityisesti ja erikseenkin:) Hyvää joulua sinne!

ap

Vierailija
10/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ei ole hirmu liikunnallinen vaikka onkin harrastanut liikunnallista lajia. Liikuntanumero oli todistuksen ainoa 8. Piirtämisessä yms hän kyllä on varsin hyvä, ollut kuvataidekoulussakin, se numero oli 9. Täytyy toivoa ettei huumeisiin sotkeudu, sitä varmaan toivoo kaikki vanhemmat lastensa suhteen. Tosin on niitä täällä kotiseudulla nyttenkin tarjolla, asumme 15km päässä Hgistä. Miksi joku kysyy onko poikani onnellinen? en ihan usko että koulu sujuisi kellään hyvin jos psyykkinen vointi/kotiolot/kaverisuhteet yms ei ole kuosissa.

ap

Voihan olla, että poikasi rehkii koulussa masennuksen partaalla vain siksi, että äiti olisi ylpeä?

Vierailija
11/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse peruskoulu todistuksesta niin ei se vielä kerro mitään. Voin kyllä lohduttaa, että itselläni on aina ollut yli 9ka. Ja opiskelen nyt oikiksessa. Kuitenkin hyvä ystäväni, joka oli aina minua parempi koulussa, möhli kirjoitukset eikä päässyt yliopistoon ollenkaan.. Siellä se nyt lukee tradenomiksi. Toisaalta oikiksessa on sellaisia, jotka ovat kirjoittaneet b:n paperit, eli eipä ne paperit kaikkea kerro.

Vierailija
12/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse peruskoulu todistuksesta niin ei se vielä kerro mitään. Voin kyllä lohduttaa, että itselläni on aina ollut yli 9ka. Ja opiskelen nyt oikiksessa. Kuitenkin hyvä ystäväni, joka oli aina minua parempi koulussa, möhli kirjoitukset eikä päässyt yliopistoon ollenkaan.. Siellä se nyt lukee tradenomiksi. Toisaalta oikiksessa on sellaisia, jotka ovat kirjoittaneet b:n paperit, eli eipä ne paperit kaikkea kerro.

Niiin no, olen kyllä eri mieltä tästä asiasta, kyllä se peruskoulunkin todistus, yläkoulussa varsinkin, jotakin kertoo. En ihan tajua miksi jotkut vähättelevät esim yläkoulun todistuksien merkitystä, jestas sentään sellaisellahan haetaan sitten esim siihen peruskoulun jälkeiseen opinahjoon ja jos kys todistus ei ole häävi niin aika heikot on ne jatkokouluunkin pääsymahdollisuudet. Puhumattakaan siitä mitä hyvä todistus kertoo oppilaasta itsestään, ei se ole sanottua että saa esim hyvän tai varsinkaan kiitettävän, siis erinomaisen=10, numerokseen, ei sitä saa näyttäytymällä tunnilla ja saamalla vaikkapa kokeista numeroa 8-9 jotka ovat erittäin hyviä numeroita nekin.

ap

Vierailija
13/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, eikä se ylpeyden tunne mielestäni loppujen lopuksi näistä asioista tule, ainakaan yksistään, vaan on osin meihin äiteihin ns sisäänrakennettu juttu, mutta kaipa me välillä saadaan hehkuttaa ihan erityisesti ja erikseenkin:) Hyvää joulua sinne!

ap

Aivan totta! Vaikka omalla ei kymppejä todistuksessa vilkakkaan, tiedän että tekee parhaansa ja jaksaa aina kannustaa ja tsempata toisia. :) Hyvää joulua sinne myös!

Vierailija
14/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voihan olla, että poikasi rehkii koulussa masennuksen partaalla vain siksi, että äiti olisi ylpeä?

Se tässä parasta onkin, ei rehki stressihiki otsalla eikä varsinkaan masennusta potien, toivottavasti et pety. Hän tekee läksynsä, keskittyy tunneilla (kuulema) ja lukee joitakin kertoja kokeeseen. Läksyihin menee päivästä riippuen 15min-1h/pvässä.

ap

Vierailija
15/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aivan totta! Vaikka omalla ei kymppejä todistuksessa vilkakkaan, tiedän että tekee parhaansa ja jaksaa aina kannustaa ja tsempata toisia. :) Hyvää joulua sinne myös!

Se on juuri se juttu, tehdä parhaansa ja se riittää! sitä olen aina sanonut kummallekin lapselle ja sanon jatkossakin, enempään ei tarvitse "pystyä". Nuoremman keskiarvo oli 8,6.

ap

Vierailija
16/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiin no, olen kyllä eri mieltä tästä asiasta, kyllä se peruskoulunkin todistus, yläkoulussa varsinkin, jotakin kertoo. En ihan tajua miksi jotkut vähättelevät esim yläkoulun todistuksien merkitystä, jestas sentään sellaisellahan haetaan sitten esim siihen peruskoulun jälkeiseen opinahjoon ja jos kys todistus ei ole häävi niin aika heikot on ne jatkokouluunkin pääsymahdollisuudet. Puhumattakaan siitä mitä hyvä todistus kertoo oppilaasta itsestään, ei se ole sanottua että saa esim hyvän tai varsinkaan kiitettävän, siis erinomaisen=10, numerokseen, ei sitä saa näyttäytymällä tunnilla ja saamalla vaikkapa kokeista numeroa 8-9 jotka ovat erittäin hyviä numeroita nekin.

ap

Itse kävin täysin korvessa olevan lukion ja pääsin silti hki :n yliopistoon. Ja sen jälkeen sillä ei ole mitään merkitystä mitä numeroita olet saanut joskus vuonna kivi ja keppi. Ja yliopistossa (etenkin lääkis, oikis, kauppa) menestyvät etenkin ne joilla on hyvät sosiaaliset taidot ja biletyskulttuuri on vahva. Hikareista tulee hylkiöitä, sori nyt vaan. Mutta se on todellisuus, jonka olen itse saanut kokea. Täällä ei pärjää enää ne joilla oli hyvät arvosanat jossain peruskoulussa, vaan ne menestyy jotka osaavat luoda hyväveli-verkostoja.

Vierailija
17/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisia jonkin verran lähipiirissä ja kyllähän siellä on omat rilluttelukulttuurinsa yms mutta ei se yliopisto läpi mene rilluttelun turvin eikä millään "hyväveli"-meiningillä, aika noloa oikeastaan väittää moista..se on totta ettei peruskoulun numeroilla sitten siellä jatko-opiskelupaikassa ole pahemmin, jos mitään, merkitystä, mutta sitä ennen kyllä on, kuten aiemmin totesin. Sillä peruskoulun paperilla kun haetaan sinne jatkopaikkaan.

Onneksi tuo poika ei ole mikään yksin nurkassa kyhnöttävä murkku vaan pidetty kaveri jolla myös sosiaalista kanssakäymistä eikä siinä ongelmia. Ei kai tämä nyt sentään ole mikään joko-tai juttu, eli ollakseen erinomainen tai kiitettävä oppilas on oltava toisaalta sitten yksin oleva "hikari" tai päinvastoin? en allekirjoita kys logiikkaa lainkaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi