Miten seurustellaan miehen kanssa, jolla on lapsia (yhteishuoltajuus)?
Olen eronnut pitkästä parisuhteesta ja alkanut vähitellen taas kokeilla siipiäni deittailun merkeissä. Erityisesti yhden miehen kanssa huvittaisi lähteä treffeille, mutta se mietityttää että hänellä on kolme lasta jotka asuvat hänen luonaan, nuorin 10-vuotias ja vanhin 16. Itse olen vela enkä taida osata kuvitellakaan, mitä kaikkea tämä merkitsee seurustelun kannalta!
Olen muuttanut hiljattain nykyiselle paikkakunnalleni ja asun toistaiseksi kaverin kanssa kimppakämpässä, koska täältä ei ole helppoa löytää asuntoa. Nukun siis vuodesohvassa olohuoneessa, eli eräs ilmeinen ongelma on seksin harrastaminen jos asiat sattuisivat etenemään niin hyvin että siihen haluaisimme mennä tämän miehen kanssa.. Hänen luokseen tuskin voi mennä jos lapset asuvat siellä, minun luonani taas ei ole yksityisyyttä.
Vaikka joku paikka löytyisikin, niin onko niin että en voi haaveilla toisen kainalossa nukkumisesta, koska tämän pitää mennä kuitenkin yöksi kotiin lasten luokse? Vai onko mahdollista/tapana, että perheellinen eronnut ihminen järjestäisi lapsille hoitajan yön yli?
Itse asiassa minua oikein hävettää kuinka vähän tiedän ja tajuan tällaisesta kuviosta. Neuvokaa te kokeneemmat aloittelijaa!
Kommentit (22)
No,
Itse olen eronnut ja kaksi lasta. Tosin pienemmät lapset kyseessä. Käytännössä pystyn näkemään ketään miestä/käymään treffeillä silloin kun lapset eivät ole luonani. Vapaa-aika on siis hyvin rajoitettua, koska en halua esitellä kaikkia kumppaniehdokkaita lapsille. Käytännössä tämä voi tarkoittaa sitä että pystyn näkemään parin viikon välein aluksi. Vaatii toki mieheltä mielenkiintoa, jos tälläinen järjestely aluksi käy. Sitten kun suhde on vakiintumaan päin ja tulee aika esitellä lapsille, voi yhdessä aikaa viettää muulloinkin. Toki seksin harrastaminen on aina oma lukunsa, milloin se on mahdollista. Silloin kun lapset nukkuvat. Vielä ei ole ketään miestä ollut tälläisessä kuviossa.
En alkaisi tuollaiseen suhteeseen. Olen itsekin vela, ja vaikka tulen lasten kanssa hyvin toimeen, en halua sellaisia asumaan kotiini tai rajoittamaan sitä, mitä voin tehdä. Tietenkin lapset rajoittavat paljon enemmän sen vanhemman valinnanvapautta, mutta kyllä tilanne vaikuttaa myös seurustelukumppaniin. Puhumattakaan siitä, että kumppanin eksä on kuvioissa pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi tuollaiseen suhteeseen. Olen itsekin vela, ja vaikka tulen lasten kanssa hyvin toimeen, en halua sellaisia asumaan kotiini tai rajoittamaan sitä, mitä voin tehdä. Tietenkin lapset rajoittavat paljon enemmän sen vanhemman valinnanvapautta, mutta kyllä tilanne vaikuttaa myös seurustelukumppaniin. Puhumattakaan siitä, että kumppanin eksä on kuvioissa pysyvästi.
Miinustaja, voisitko perustella mielipiteesi?
Käytetty mies. En syö muiden tähteitä.
En suosittele, jos olet vela, koska lapset tulevat paketin mukana, jos suhde etenee vakavaksi, olet sen jälkeen lapsellinen ja suhteessa lapset tulee aina ottaa huomioon. Jos et halua lapsia, jätä väliin!
Korkeintaan olisin tekemisissä tuollaisen miehen kanssa vain silloin kun ne lapset eivät ole siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinustaja, voisitko perustella mielipiteesi?
En tykkää teistä veloista.
Onpa julmaa kommentointia täällä.
Kokemuksestako puhutte vai miksi noin jyrkkä asenne?
En tunne tätä miestä vielä juurikaan, mutta onhan sekin mahdollista että hän tulee eksänsä kanssa hyvin toimeen ja minä lasten kanssa. Onko se lasten olemassaolo silloinkin aivan ylipääsemätön ongelma?
ap
Vierailija kirjoitti:
En tunne tätä miestä vielä juurikaan, mutta onhan sekin mahdollista että hän tulee eksänsä kanssa hyvin toimeen ja minä lasten kanssa. Onko se lasten olemassaolo silloinkin aivan ylipääsemätön ongelma?
ap
Sinustahan se on kiinni, mistä me se voitais tietää? Itse en velana voisi kuvitellakaan alkavani tuollaiseen suhteeseen, mutta ehkä sä siihen kykenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinustahan se on kiinni, mistä me se voitais tietää? Itse en velana voisi kuvitellakaan alkavani tuollaiseen suhteeseen, mutta ehkä sä siihen kykenet.
Ongelmani on tällä hetkellä siinä, että en taida lainkaan tajuta mihin olen ryhtymässä. En ole koskaan tapaillut ketään, jolla on lapsia, eikä edes kaveripiirissäni juuri kenelläkään ole lapsia. Uusperhekuvioihin minulla ei ole elämäni aikana ollut mitään kosketusta - en yksinkertaisesti osaa lainkaan ajatella mitä kaikkea tässä voi tulla eteen.
Haluaisin siitä syystä kokeneempien kommentteja aiheesta, että osaisin edes vähän varautua, ja hyvissä ajoin viestittää miehellekin asennettani. Kunhan siis edes saisin muodostettua käsityksen siitä, mikä asenteeni tällaiseen asiaan mahtaa olla! Tällä hetkellä en ole kommentoinut hänen perheellisyyttään millään tavalla, mutta piakkoin varmasti tulee tilanne että hän haluaa tietää mitä ajattelen siitä.
ap
Tota..Mitä jos kävisitte nyt ekaks siellä treffeillä:-DDDOikeesti..
Minä puhun kokemuksesta ja sanon että älä lähde tuollaiseen mukaan. Vaikka koko suhde tuntuisi hyvältä idealta nyt, niin arki tuo mukanaan realismin. Helpompi olla aloittamatta suhdetta kuin saada vaikea parisuhde ja lopulta särkynyt sydän.
Minulla oli deittipalstalla jopa ylitarjontaa sopivista ehdokkaista että tuollaiset tapaukset jätin väliin. Nyt kyllä asun miehen kanssa jolla on lapsia. Mutta eivät enää asu miehen luona ja tulen todella hyvin lasten kanssa toimeen, tyttären kun vaikka on minua lähes 10 vuotta vanhempi ja lukenut joltain ihme alalta tohtoriksi saakka poika on vain pari vuotta minua vanhempi mutta asuu muualla sekä opiskelee. Hirmun hyviä tyyppejä nämä lapsipuoleni.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun kokemuksesta ja sanon että älä lähde tuollaiseen mukaan. Vaikka koko suhde tuntuisi hyvältä idealta nyt, niin arki tuo mukanaan realismin. Helpompi olla aloittamatta suhdetta kuin saada vaikea parisuhde ja lopulta särkynyt sydän.
Juuri tätä pelkään ja siksi pyrin hyvissä ajoin selvittämään, mitä erilaisia riskejä tilanteessa voi olla, jotta osaan vähän harkita asioita ennen kuin olen niin ihastunut että en voi itselleni enää mitään.
Voisitteko siis kertoa hieman seikkaperäisemmin, te joilla on kokemusta tällaisesta, mitkä asiat erityisesti ovat osoittautuneet vaikeiksi? Myös jos jollakulla olisi hyviä kokemuksia, saa kertoa!
ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli deittipalstalla jopa ylitarjontaa sopivista ehdokkaista että tuollaiset tapaukset jätin väliin. Nyt kyllä asun miehen kanssa jolla on lapsia. Mutta eivät enää asu miehen luona ja tulen todella hyvin lasten kanssa toimeen, tyttären kun vaikka on minua lähes 10 vuotta vanhempi ja lukenut joltain ihme alalta tohtoriksi saakka poika on vain pari vuotta minua vanhempi mutta asuu muualla sekä opiskelee. Hirmun hyviä tyyppejä nämä lapsipuoleni.
Tämä lienee provo? Vai tosissasiko olet lähtenyt suhteeseen, jossa miehesi jää eläkkeelle kymmeniä vuosia sinua ennen ja pääset käyttämään elämäsi parhaita vuosia hänen saattohoitajanaan toimimiseen?
Jos siis lapset asuvat pääasiassa miehen luona ja pitkän aikavälin toiveesi on vakaa parisuhde miehen kanssa asuen yhdessä, niin sinusta tulee äitipuoli.
Eri perheissä äitipuolen asema on erilainen, mutta aina olet osa sitä perhettä, et elä vain erillisellä parisudesaarekkeella. Vela se voi olla sinulle aika haastavaa?
Perhearkeen kuuluu lasten koulut, läksyt, harrastukset, kiukuttelut, murkkuiät, kasvatuskeskustelut jne. Loma-aikaan mietitte kaikille sopivaa lomakohdetta ja rahankäytössä tulee ottaa huomioon teineihin menevä iso rahamäärä.
Unohda se mies. Ihan yhtä heikkotasoinen parisuhdemielessä kuin naisyhäritkin, sinä ansaitset parempaa kuin toisen naisen kanssa väkerretyt penikat kodin ilmapiiriä pilaamaan. Alkuhuumassa voi vielä menetellä, mutta jatkossa vietät päivät ja yöt miettimällä miten äpärät saisi hengiltä jäämättä kiinni. Meneehän se yövieras silloin tällöin, mutta ei kukaan halua kestitä samoja vieraita kodissaan pidempiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yhteishuoltajuus-termi jäi otsikkoon vahingossa, minun piti muuttaa sitä. Olen siis ymmärtänyt että lapset asuvat pääasiassa isällään ja vanhemmat asuvat eri kaupungeissa.
ap
No yhteishuoltajuus se on mitä todennäköisimmin silti, harvoin nykyisin toinen vanhemmista luopuu huoltajuudesta, vaikka olisikin pelkkä viikonloppuvanhempi.
Tuo yhteishuoltajuus-termi jäi otsikkoon vahingossa, minun piti muuttaa sitä. Olen siis ymmärtänyt että lapset asuvat pääasiassa isällään ja vanhemmat asuvat eri kaupungeissa.
ap